کد خبر: ۷۷۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۰۹ مهر ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 9 مهر 94

قطع برق برخی مناطق شیراز در هفته آینده/ دست و دلبازی مردم شیراز برای ساخت یک بیمارستان

صحبت‌های رهبر انقلاب در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های ارتش موضوع مشترک همه روزنامه‌های امروز است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد اختتامیه بیست و ششمین جشنواره تئاتر فجر فارس روز گذشته همراه با معرفی نفرات برتر برگزار شده است. مریدی که سخنران این مراسم بوده با اشاره به سبقه تاریخی تئاتر از برگزیدگان تقدیر کرده است. تیتر یک و عکس امروز این روزنامه به همین موضوع اختصاص یافته است. مشروح خبر نیز در نیمه پایینی صفحه نخست به چشم می خورد.

برگزاری شورای آموزش و پرورش استان با حضور افشانی از جمله اخباری است که در صفحات داخلی کار شده است. افشانی از آموزش و پرورش خواسته با تغییر کاربری مدارس گران قیمت شیراز و فروش آنها چند مدرسه احداث شود. وی همچنین به وضعیت معلمان اشاره کرده و بر «رسیدگی هرچه سریع تر آموزش و پرورش فارس به وضعیت معلمان استان» تاکید کرده است.

سالاد صحبت های رهبر انقلاب در بازدید از دانشگاه نیروی دریایی ارتش تیتر یک امروز این روزنامه شده است: «عکس العمل ما در برابر موذی گری مسئولان عربستان خشن و سخت خواهد بود».

تصویر امروز هم به مناسبت عید غدیر و تبریک این عید بزرگ شیعیان به چاپ رسیده است.

دومین مرحله جشن عاطفه ها نیز در شیراز برگزار شد. این جشن با حضور مسئولان استان از جمله مدیر کل کمیته امداد استان برگزار شده و وی در این جلسه با ارایه گزارشی از نحوه هزینه کرد کمک ها از «350 هزار دانش آموز فارسی زیر پوشش کمیته امداد» خبر داده است. این خبر در صدر اخبار داخلی به چشم می خورد.

سالاد اواسط تابستان بود که شیرازه گزارشی از 11 پتروشیمی فارس که عملیات احداث آن بر روی کاغذ مانده منتشر کرد. در این گزارش به نقل از کارشناسان آمده بود که طرح احداث 11 پتروشیمی در فارس بدون توجه به اصلی ترین نیاز آن یعنی آب طرحی علمی نیست. نبود اعتبار نیز از جمله مشکلات مطرح شده در این گزارش بود. خبر جنوب در شماره امروز با تیتر «11 پتروشیمی فارس دریغ از یک درصد پیشرفت فیزیکی»، به این موضوع پرداخته است. این روزنامه به سراغ مشاور استاندار فارس رفته و وی از تامین بخشی از اعتبار پتروشیمی های خبر داده است. عربی مشاور استاندار فارس با بیان اینکه بعید می دانم پتروشیمی نودان مجوز بگیرد گفته:« نمی توانیم بدون ایجاد زیر ساخت برای تامین خوراک اولیه این واحد ها و حتی بدون بازاریابی برای محصول نهایی قبل از ساخت این واحد ها، نسبت به سرانجامی خوش برای واحد های مذکور امیدوار باشیم» وی همچنین پیش بینی کرده این پترو شیمی ها در دولت تدبیر و امید پیشرفت قابل توجهی داشته باشند.

«برنامه خاموشی برق در برخی از مناطق شیراز در هفته آینده»، شرکت توزیع نیروی برق شیراز اعلام کرد به منظور سرویس و تعمیرات تاسیسات توزیع برق در صورت مساعد بودن شرایط جوی، برق مناطقی از شیراز قطع می شود. یکشنبه 12 مهر بلوار رحمت خیابان نواب ،مبین، شهید قطبی، حقیقت. دوشنبه 13 مهر، تل پروس، بلوار الزهرا(س). سه شنبه 14 مهر،بولوار الزهرا(س)، بولوار رحمت خیابان نواب، خیابان سجاد،، بولوار مدرس بعد از دانشگاه صنعتی ولیعصر. چهارشنبه 15 مهر خیابان فاضل بولوار الزهرا(س)، بولوار مدرس بعد از دانشگاه صنعتی ولیعصر. پنج شنبه 16 مهر، بولوار مدرس بعد از دانشگاه صنعتی ولیعصر

«کمک 10 میلیارد تومانی مردم برای تکمیل بیمارستان»،مدیر عامل بنیاد خیریه بیمارستان تخصصی سرطان جنوب با اعلام این خبر گفته:« بیمارستان تخصصی سرطان جنوب در جوار بیمارستان ابوعلی سین شهر صدرا با زیر بنای 80 هزار متر مربع به عنوان مکمل این بیمارستان در حال ساخت است که به 500 تخت مجهز می باشد و قابلیت ارتقا به 650 تخت را نیز در آینده دارد»رحمانیان رئیس بیمارستان تخصصی سرطان جنوب کشور بیان داشته:«مردم می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب های بانک ملی به شماره حساب 0126260000000، بانک صادرات به شماره حساب 0103039393007، بانک ملت به شماره حساب 41/51242336، بانک رفاه به شماره حساب 170150150 و همچنین شماره کارت بانک صادرات به شماره 60377691990078941 پرداخت کنند»

«پیرم ولی به گوشه چشمی جوان شوم»، خبر جنوب طی گزارشی به مناسبت روز سالمند با تعدادی از کهنسالان که در زمینه های هنری و مترجمی فعال هستند در مرکز روزانه سالمندان مصاحبه کرده است. سرزندگی و نشاط به فراخور فعالیت های هدفدار محور مشترک سخنان سالمندان است.

سالاد «تا کنون در مقابل عربستان خویشتن داری کرده ایم» تیتر یک این روزنامه است که از میان بیانات رهبر انقلاب در مراسم دانش آموختگی دانشگاه های افسری ارتش انتخاب شده است.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز از« ثبت بیش از یک هزار تخلف خودرو شخصی در مدت 40 روز» خبر داده است. سوداگران با اشاره به اینکه هم اکنون با بیش از 100 دوربین در حال رصد وضعیت ترافیک شیراز هستیم از نصب 14 سامانه ثبت تخلف گفته است که در معابر اصلی شیراز به کار گرفته شده اند. این خبر در صدر اخبار داخلی کار شده است.

دیگر خبر داخلی این روزنامه مربوط به آمار مدیر کل کمیته امداد فارس است که گفته: «بیش از 76 هزار و 800 خانوار سالمند تحت پوشش کمیته امداد هستند». وی همچنین گزارشی از عملکرد این سازمان در خصوص نحوه پوشش این قشر داده است.

سالاد رهبر انقلاب در مراسم دانش آموختگی دانشگاه های ارتش خواستار «کمیته حقیقت یاب برای حادثه منا» شدند؛ تیتر یک امروز افسانه همین موضوع است.

««زار» و «بندباز» مسافر تهران شدند» تیتر عکس امروز است که به بیست و ششمین جشنواره تئاتر فجر فارس اختصاص یافته است. خبر این جشنواره و برگزیدگان دیگر هم در نیم صفحه پایینی صفحه نخست به چاپ رسیده است.

«سارقان مسلح منازل دستگیر شدند»خبری است که به نقل از گودرزی و در چهارمین صفحه کار شده است. وی همچنین به جزییات دستگیری مجرمان دیگری اشاره کرده که طی عملیات های مختلف به دام نیروی انتظامی افتاده اند.

نظرات بینندگان