کد خبر: ۷۷۱۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۱۰ مهر ۱۳۹۴
در جلسه هفتگی جامعه روحانیت شیراز مطرح شد؛

مردم و مسئولین از حاشیه سازی پیرامون حادثه منا خودداری کنند/ سازمان حج و زیارت در اعزام حجاج به حج عجله کرده است

حجت الاسلام محمد رضایی اظهار کرد: تشعیع پیکر قربانیان منا باید با حضور همه آحاد جامعه در اوج احترام انجام شود.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه،رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس در نشست هفتگی جامعه روحانیت در شیراز با اشاره به فاجعه منا گفت: دولت باید به جد پیگیر سرنوشت مفقودین این حادثه باشد و تلاش کند هرچه سریع‌تر پیکر جانباختگان این فاجعه به کشور باز گردانده شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضایی اظهار کرد: تشعیع پیکر قربانیان منا باید با حضور همه آحاد مردم ومسئولین در اوج احترام انجام شود همچنین مردم و مسئولین باید از حاشیه سازی در این زمینه خودداری کنند تا اصل حادثه زیر سؤال نرود.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عربستان باید مسئولیت فاجعه منا را بپذیرد، گفت: سعودی‌ها برای رفع مسئولیت از خودشان اقدام به فرا فکنی و دروغ‌پردازی می‌کنند که موجب تقابل ملت‌ها است. امروزه دیگر بحث تقابل سخت در مرزهای جغرافیایی نیس بلکه تقابل فرهنگی وتمدنی است و عربستان از توان فرهنگی ایران می‌هراسد.

وی گفت: دولت باید تدابیری اتخاذ کند که در سالهای آتی امنیت حجاج ما تأمین شود و دیگر شاهد بروز چنین وقایعی نباشیم.

نقش توطئه عربستان در فاجعه منا بارز است

حجت الاسلام مکارم از دیگر اعضای جامعه روحانیت در این جلسه با اشاره به حادثه منا گفت: به نظر می‌رسد سازمان حج وزیارت امسال با توجه به جنگ بین ما و عربستان در یمن نسبت به اعزام حجاج عجله کرده است و احتمال اقدامات تلافی جویانه سعودی‌ها را نادیده گرفته است.

مکارم اظهار کرد: در جریان فاجعه منا نقش توطئه عربستان بارز است و سعودی‌ها از روی عمد تمهیداتی مثل برچیدن آبخوری‌های واقع در این مسیر وهدایت جمعیت از چند مسیر به این نقطه را انجام داده‌اند تا با حادث شدن این فاجعه از قبل بی‌نظمی‌های بوجود آمده اقدام به ربودن شخصیت‌های کلیدی ایرانی حاضر در مراسم حج کرده تا بعد بتواند از آن‌ها در مقابل مسأله یمن به عنوان اهرم فشار بر ایران استفاده کند.

غایبین این جلسه آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و زینعلی رئیس حج و زیارت فارس بودند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴
0
....اقدام به ربودن شخصیت‌های کلیدی ایرانی حاضر در مراسم حج کرده تا بعد بتواند از آن‌ها در مقابل مسأله یمن به عنوان اهرم فشار بر ایران استفاده کند.
در مورد این حرف توضیح دهید مگر این کار صورت گرفته و برخی افراد را ربوده اند؟؟؟ پس چرا صدا و سیما در اینباره چیزی نمیگه؟؟؟