کد خبر: ۷۷۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۱۰ مهر ۱۳۹۴

تجلیل از ایثارگر قرآنی شهرستان خرامه

مسئولین سازمان تبلیغات استان فارس از خانواده مرحومه راضیه انصاری فرد، حافظ 15 جزء قرآن کریم که با اهدای اعضای بدن، به سه نفر زندگی تازه بخشید تجلیل کردند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از صدای خرامه، مراسم تکریم و قدردانی مسئولین سازمان تبلیغات استان فارس و هیئت همراه در مسجد امام حسین روستای معزآباد جابری شهرستان خرامه برگزار شد؛ در این مراسم  از خانواده مرحومه راضیه انصاری فرد حافظ 15 جزء قرآن کریم  بخاطر کار خدا پسندانه اهداء عضو قدر دانی به عمل آمد.

http://sedaykherameh.ir/files/images/94-Mehr/8%20ansari/htun_img_0635.jpg

حجت الاسلام محرابی معاون سازمان تبلیغات استان فارس گفت: عمل اهدای عضو یک حرکت خداپسندانه است که در دین مبین اسلام بر این مهم تاکید شده و در قرآن کریم خداوند می فرماید که هر که نفسی را حیات بخشد مانند  آن است که همه مردم را حیات بخشیده است، خداوند انسان را صرفاً با جسم مادی به این دنیا نفرستاده است بلکه در درون کالبد انسان روحی دمیده که همان ارزش انسانی، فطرت پاک و حس نوع دوستی  می‌باشد.

وی ضمن تقدیر از خانواده مرحومه انصاری اهدا کننده اعضا، این عمل آنان را ایثاری بزرگ و ماندگار در جهت اهدای سلامت به بیماران نیازمند عضو بیان کرد و هدف از این دیدار  را علاوه بر تجلیل از خانواده این عزیزان، گسترش فرهنگ اهدای اعضا در مرگ مغزی دانست.

حجت الاسلام محرابی در مراسم تجلیل از خانواده مرحومه راضیه انصاری فرد گفت: جامعه ما باید با قرآن انس داشته باشد، نه اینکه قرآن را فقط از رو بخوانند بلکه باید قرآن را بفهمند و به آن عمل کنند.

وی ادامه داد: باید به جایی برسیم که هر نوجوان، جوان و بزرگسال خواهر و برادر در خانواده ها  بینش قرآنی داشته باشد و با قرآن مأنوس باشد تا بتوانیم راه را به سوی تمدن اسلامی باز کنیم، مرحومه انصاری فرد با اهداء اعضاء بدن خود به افراد نیازمند برزگترین ایثار را در زندگی خود انجام داد و همه مردم به نیکی از این حافظ 15 جزء قرآن یاد خواهند کرد.

در این مراسم آقای موسوی مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات استان فارس وآقای موسوی مسئول حراست اداره کل تبلیغات استان فارس جناب سرهنگ افشاریان فرمانده سپاه خرامه  وآقای امیری قاری ممتاز استانی به تلاوت قرآن پرداختند.

در پایان این مراسم نیز از خانواده مرحومه انصاری فرد حافظ 15جزء قرآن با دادن هدیه تجلیل به عمل آمد و از وی به عنوان چهره ماندگار قرآنی یاد شد. 

گفتنی است که سرکار خانم انصاری در عید فطر امسال براثر سکته مغزی دار فانی را وداع گفت. این خادم قرآن در کارنامه قرآنی خود یک بار مقام اول شهرستان در رشته حفظ و در رشته قرائت به میزبانی استهبان مقام دوم را کسب نمودند، خانم انصاری دارای سه فرزند به نامهای محمد مهدی که خود حافظ سه جزء از قرآن و دارنده مقام اول کشوری و محمد هادی و دختر یک ساله ای به نام زهرا از خود به یادگار گذاشته است، از برنامه های روزانه وی قرائت زیارت عاشورا نیز بود.

گزارش: هدایت معتضدیان

http://sedaykherameh.ir/files/images/94-Mehr/8%20ansari/0hbm_img_0685.jpghttp://sedaykherameh.ir/files/images/94-Mehr/8%20ansari/43dj_copy_of_img_0751.jpghttp://sedaykherameh.ir/files/images/94-Mehr/8%20ansari/6g3h_img_0614.jpghttp://sedaykherameh.ir/files/images/94-Mehr/8%20ansari/7u29_img_0673.jpghttp://sedaykherameh.ir/files/images/94-Mehr/8%20ansari/dpdda2oz1qi43x3yj7kd.jpghttp://sedaykherameh.ir/files/images/94-Mehr/8%20ansari/iu8n_img_0669.jpghttp://sedaykherameh.ir/files/images/94-Mehr/8%20ansari/q3br_img_0731.jpghttp://sedaykherameh.ir/files/images/94-Mehr/8%20ansari/tazm_img_0644.jpghttp://sedaykherameh.ir/files/images/94-Mehr/8%20ansari/wrkv_img_0631.jpghttp://sedaykherameh.ir/files/images/94-Mehr/8%20ansari/xi70uyt71hcpbnctb4d5.jpg

نظرات بینندگان