کد خبر: ۷۷۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۱۰ مهر ۱۳۹۴

امام جمعه جهرم: خداوند انتقام خون به ناحق ریخته حاجیان را از عاملان آن بگیرد

آیت الله دژکام گفت: چنانچه یک امت می خواهد سربلند شده و در دنیا و آخرت حرف برای گفتن داشته باشد باید اخوت و ولایت مداری در آن حکم فرما شود.

به گزارش شیرازه به نقل از پسین جهرم، حجت الاسلام دژکام در خطبه های نماز جمعه امروز جهرم با تبریک عید سعید غدیر خم با اشاره به اینکه غدیر روز دعوت به فرمانبرداری از ولایت است، گفت: امروز نائب امام زمان(عج) که ولی امر ماست خیرخواهانه آنچه را که صلاح ملت و امت اسلامی است بیان می فرمایند و ما چنانچه فرمان بردیم رضای خدا را تحصیل کردیم.

وی مسلماً حکومت غیر معصوم هر چند خوب باشد اما مانند حکومت معصوم نمی شود، افزود: علی (ع) در خطبه 40 نهج البلاغه در پاسخ به صحبت های کسانی که حکومت را انکار می کردند، می فرمایند جامعه بشری باید مسیر تاریخی خود را طی کند و تا حکومت نباشد هیچ کدام از آنها تحقق پیدا نمی کند.

امام جمعه جهرم امنیت را از وظایف حکومت در شهرها دانست و رعایت حقوق ضعفا و رسیدگی به وضعیت معیشیت جامعه را از جمله وظایف عنوان کرد.

وی به هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: ماموران انتظامی مردان دلیری هستند که از کنار مرزها تا وسط شهرها همه بار امنیت کشور را به دوش می کشند و تلاش های فروانی در این راستا انجام داده و شهدایی نیز تقدیم به نظام کردند.

امام جمعه جهرم با تسلیت واقعه منا آن را در پی بی کفایتی حاکمان آل سعود دانست و اظهار کرد: به فرموده رهبری انقلاب چنانچه آل سعود به تقصیر خود پی نبرد با او برخورد جدی می شود.

وی با بیان اینکه خواسته رهبری انقلاب برگزاری مراسم بزرگداشت جان باختگان واقعه منا در روز یکشنبه است، تصریح کرد: امیدواریم خداوند انتقام خون به ناحق ریخته حاجیان را از عاملان آن بگیرد.

وی به جان باختن یکی از حجاج جهرمی در حادثه منا، گفت: به گفته نزدیکان این زائر خانه خدا، وی در پی حادثه منا مشغول نجات دادن مصدومان بوده و این شرف نصیب او شد که به جرگه مهاجران الی الله بپیوندد.

آیت الله دژکام در خطبه نخست نماز جمعه جهرم غدیر را سالروز پیمان خداوند و امت مسلمین بر ولایت امیرالمومنین (ع) دانست و گفت: امیدواریم خداوند به برکت غدیر عزت مسلمانان را روزافزون کند.

وی با بیان اینکه غدیر روز تکمیل دین است، افزود: غدیر روز اعلام حکومت و خلافت بلامنازع علی (ع) بر امت اسلامی بوده و دین اسلام در روز غدیر کامل و نعمت بر امت تمام شد.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه نعمتی که خداوند در روز غدیر به مردم داده چنانچه تفرقه در میان باشد بر ما سلب می شود، بیان کرد: نعمت وحدت امت اسلامی را باید شکرگذار باشیم.

وی با بیان اینکه وحدت سبب ایجاد سعادت دنیا و آخرت برای مسلمین می شود، گفت: چنانچه یک امت می خواهد سربلند شده و در دنیا و آخرت حرف برای گفتن داشته باشد باید اخوت و ولایت مداری در آن حکم فرما شود.

امام جمعه جهرم با اشاره به لزوم تقویت ولایت، امامت و ترغیب و تبلیغ فرهنگ عالی اسلامی در دنیا خاطرنشان کرد: امروز جامعه مسلمان ایران بسیاری از نعمت ها که مهمترین آن ولایت بوده نصیبش شده است.

وی با بیان اینکه اگر خدای نکرده در مسئله وحدت و ولایت امت اسلامی کوچکترین خدشه ای وارد شود عذاب جهنم به آن امت نازل می شود، تصریح کرد: افرادی ناشکرانه در مقابل حرکت چشمگیر ملت ایستادگی کرده و از ولایت و وحدت اسلامی غافل می شوند.

 

نظرات بینندگان