کد خبر: ۷۷۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۱۰ مهر ۱۳۹۴

تشریح آخرین وضعیت انتقال جان باختگان و مجروحان فاجعه منا

رئیس سازمان حج و زیارت آخرین وضعیت انتقال اجساد جان باختگان فاجعه منا را تشریح کرد.

به گزارش شیرازه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، سعید اوحدی به برخی اخبار و گمانه زنی ها نظیر دستگیری و ربایش زائران که در شبکه های اجتماعی و سایت های مجهول الهویه منتشر می شود اشاره و خاطرنشان کرد: اخبار با شفافیت کامل از طریق رسانه ملی به اطلاع مردم می رسد.

وی به تغییر رفتار و گفتمان مسئولان سعودی اشاره کرد و افزود: امیدواریم روند کند انتقال پیکرجان باختگان فاجعه منا به میهن اسلامی تغییر یافته و سرعت بیشتری پیدا کند و در روزهای نزدیک انتقال پیکرها به کشور عملی گردد.

اوحدی ادامه داد: در خصوص تکمیل شدن فرآیند قانونی انتقال اجساد به جده اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت و همه در تلاش هستند که از آلام مردم شریف کشورمان که روزهای سختی را گذرانده اند، بکاهند.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: اجساد جان باختگانی که کارت شناسایی دارند حتی اگر تشخیص هویتی آنها انجام نشده باشد با تایید طرف ایرانی تشریفات قانونی انجام و به کشور منتقل خواهد شد و مراحل تشخیص هویت در ایران تکمیل و نهایی می شود.

اوحدی با تاکید بر اینکه وضعیت مجروحان ایرانی حادثه منا سامان پیدا کرده است، گفت: اکثر زائران از مراکز درمانی مرخص شدند و تلاش می کنیم با نظارت مرکز پزشکی شرایط انتقال دوازده زائر مصدوم حادثه منا را که همچنان تحت درمان هستند به ایران فراهم کنیم.

نظرات بینندگان