کد خبر: ۷۷۲۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۱۱ مهر ۱۳۹۴

نماینده مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان: عملکرد وزارت خارجه در مورد فاجعه منا قابل قبول است

نماینده مردم پاسارگاد در مجلس گفت: بنده عملکرد وزارت امور خارجه ودولت را در این زمینه خوب و فعال دیده ام و دلیلی برای استیضاح وزیر امور خارجه آقای ظریف،در این زمینه نمی بینم.
به گزارش شیرازه، این روزها نمایندگان مجلس در فضای رسانه ای کشور در حال اظهار نظر در خصوص عملکرد دستگاه دیپلماسی کشور در دو موضوع حادثه منا و دست دادن ظریف با اوباما هستند. برخی انفعال وزارت خارجه را دلیل محکمی برای استیضاح وزیر خارجه می دانند و عده ای نظر مخالف دارند. محمد مهدی برومندی نماینده مردم مرودشت و ارسنجان و پاسارگاد در مجلس در گفتگو با طنین پاسارگاد اظهار داشت: علت حادثه غم بار و تلخ کشته شدن جمعی از حجاج در سرزمین منا، بی تدبیری و بی لیاقتی حکام آل سعود است.

نماینده مردم پاسارگاد در مجلس افزود: پادشاهان آل سعود و دولت عربستان بسیار سرکش و نالایق در مدیریت کنگره عظیم حج هستند.

وی افزود: کشورهای اسلامی با توجه به حوادث پیش آمده باید مدیریت حج را در دست بگیرند تا اینچنین مسائلی پیش نیاید.

برومندی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری تذکری جدی، به موقع و البته کار ساز به دولت عربستان دادند، نباید از این فاجعه به راحتی گذشت و به جای اینکه عربستان در کشورهای دیگر مانند یمن مداخله کند و خون مردم مظلوم این کشور را به ناحق بریزد در مدیریت کشور خودش وقت بیشتری بگذارد تا اینچنین مسائلی پیش نیاید.

وی گفت: همه ارکان نظام از جمله رئیس جمهور در این زمینه پیگیری هایی داشته و به همین دلیل رئیس جمهور سفر خود را در نیویورک ناتمام گذاشتند و به کشور برگشتند.

وی ادامه داد: رفتن دو تن از وزیران به عربستان و حضور آقای قشقاوی در آن کشور خود دلیلی بر پیگیری های وزارت امور خارجه و دولت ایران است.

برومندی اضافه کرد: مطمئنا مجلس در یک جلسه علنی یا غیرعلنی از مسئولان وزارت ارشاد، سازمان حج و وزارت امور خارجه توضیحاتی را خواستار خواهد شد و بنده نیز به عنوان یک نماینده پیگیر این گونه مطالبات خواهم بود.

وی بیان داشت: بنده عملکرد وزارت امور خارجه و دولت را در این زمینه خوب و فعال دیده ام و دلیلی برای استیضاح وزیر امور خارجه آقای ظریف، در این زمینه نمی بینم چرا که هم دولت و هم وزارت امور خارجه پیگیری ها و وظایف خود را انجام داده اند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ارسنجونی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴
0
برای آقای برومند در حال حاضر هیچ چیز مهم تر از رأی آوردن مجدد نیست. دم دولنی ها را میبیند تا از اون ها استفاده کنه برای رأی آوردن مجدد. در ارسنجان ایشان رفیق گرمابه و گلستان اصلاح طلبان بوده و هست. خوشم میاد سایت خبری ارسنجون اصلا تحویلش نمیگیره!!! پاسارگادی های عزیز شمام مواظب باشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴
0
تذکر به جا و به موقع رهبری! خب پس وظیفه دولت و وزارت خارجه چی بوده؟ کلی آسمون ریسمون می بافن تا وفاداری شونو به تدبیری ها نشون بدن!