کد خبر: ۷۷۲۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۱۱ مهر ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 11 مهر 94

بزرگراه شیراز-بندرعباس 700 میلیارد تومان اعتبار می خواهد/ پاییز و زمستان بارانی در فارس

بازتاب و جزئیات فاجعه منا محور مشترک روزنامه های امروز استان فارس است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد «سناریوهای حداقل مزد کارگزان در سال 95»، هزینه سبد معیشت کارگری برای سال 95 معادل سه میلیون و 200 هزار تومان اعلام شده و قرار است به عنوان مبنای تعیین مزد قرار بگیرد. این درحالی است که این هزینه، اختلافی معادل 2 میلیون 400 هزار تومانی با دریافتی کارگران در سال جاری دارد و این یعنی نمی تواند تاثیر چندانی در افزایش حقوق کارگران بگذارد. یکی از خبرگزاری ها همین موضوع را در قالب گزارشی منتشر کرده که تیتر یک امروز سبحان شده است.

 حادثه منا همچنان در روزنامه ها بازتاب دارد. در اخبار داخلی این روزنامه هم این موضوع به چشم می خود؛ تیتر اول مربوط به صحبت های سردار ابراهیمی در مراسم دعای ندبه این هفته است که گفته: «خون شهدای منا دنیای اسلام را بیدار خواهد کرد». دیگر تیتری که در صفحات داخلی کار شده مربوط به صحبت های یکی از اعضای جامعه روحانیت شیراز است که گفته: «موضوع مهم در حادثه منا تقابل فرهنگی است»رضایی بیان داشته:« فاجعه منا بدون هیچ مصلحت سنجی از سوی دولت پیگیری شود».

سالاد بیسترین موضوعی که در صفحه نخست این روزنامه به چشم می خورد، تبلیغات است که تقریبا جایی برای دیگر مطالب نگذاشته است. تیتر یک امروز که به خاطر تبلیغات کوچک تر از دیگر روزها کار شده «آمار نهایی شمار جان‌باختگان فارس در حادثه منا 49 نفر اعلام شد» است.

عکس امروز مربوط به برگزاری «آیین نکوداشت علی حکمت در استهبان» است که مشروح آن بیش از نصف صفحه پایانی را به اشغال خود در آورده است. حکمت از شاعران برجسته وپیش کسوت استهبان است که فعالیت های زیادی در زمینه فرهنگی دارد.

سالاد کارگروه سیل استان در جلسه خود بر ضرورت آمادگی استان در برابر پدیده هایی همچون سیل و خشک سالی تاکید کردند. این جلسه که به علت پدیده «ال نینو و تاثیر آن بر وضعیت آب و هوای استان» برگزار شده است. گفتنی است این پدیده از جریانات اقیانوسی است که می تواند تاثیرات بسزایی در بارندگی ها داشته باشد. این مطلب با تیتر «پاییز و زمستان بارانی فارس» در جایگاه تیتر یک این روزنامه کار گرفته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار در نشست تخصصی روزنامه افسانه گفته: «فارس نیازمند آرامش و نشاط سیاسی است». علاوه بر عکس صفحه نخست، دو صفحه داخلی نیز تمام و کمال به این خبر اختصاص یافته است.

سالاد  «بازرسی از معادن فارس از امروز کلید می خورد»، معاون روابط کار، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر گفت: «طرح ضربتی بازرسی از معادن فارس با هدف نظارت بر سطح ایمنی این واحدها از امروز آغاز می شود» فولادفر گفته:« 48 بازرس اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان در این طرح مشارکت دارند و چنانچه عدم رعایت نکات ایمنی در معادن مشاهده شود این کارگاه ها با هماهنگی دادستان تعطیل خواهد شد»

«بزرگراه شیراز-بندرعباس 700000000000 تومان اعتبار می خواهد»، خبرجنوب طی گزارشی به بررسی پروژه بزرگراه شیراز- بندرعباس پرداخته و آورده است:« در حالی 9 سال از ساخت بزرگراه شیراز-جهرم-بندرعباس می گذرد که هنوز نیمی از این بزرگراه هم تکمیل نشده و این بزرگراه 570 کیلومتری، پیشرفت 40 درصدی دارد. پیشرفتی که به گفته معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه جهرم، رضایت بخش نیست و اگر روال بخواهد همین گونه ادامه پیدا کند حداقل تا یک دهه دیگر هم این بزرگراه تکمیل نخواهد شد» فرماندار جهرم با اشاره به هزینه کرد 500 میلیارد تومان اعتبار در طی 9 سال اخیر برای بزرگراه شیراز-جهرم-لار-بندرعباس بیان داشته:«این پروژه هنوز 700 میلیارد تومان دیگر اعتبار می خواهد که 100 میلیارد تومان آن صرف تکمیل مسیر شیراز- جهرم خواهد شد. این در حالی است که اگر قرار باشد به همین شیوه فعلی اعتبار به این پروژه اختصاص پیدا کند 13 سال دیگر زمان نیاز است تا 340 کیلومتر باقیمانده از مسیر تکمیل و به بهره برداری برسد»


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
علیزاده
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴
0
کوتاهترین مسیر وبهترین ، مسیر فسا -داراب به بندرعباس می باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴
0
بهترین مسیر داراب است فقط 170 کیلومتر بزرگراه ساخته نشده