کد خبر: ۷۷۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۱ مهر ۱۳۹۴

برگزاری مجلس بزرگداشت جان باختگان منا در 72 شهر استان فارس

حجت الاسلام ملک مکان گفت: همزمان با سراسر کشور مجلس ختمی در شهر شیراز در مسجد حضرت فاطمه الزهراء واقع در خیابان زند، نرسیده به بیمارستان نمازی برگزار می گردد.
به گزارش شیرازه، حجت الاسلام ملک مکان مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس از برگزاری مجلس ختم و بزرگداشت جان باختگان منا در 72 شهر استان فارس خبر داد.

وی اضافه کرد: همزمان با سراسر کشور مجلس ختمی در 72 شهر استان فارس از طرف مقام معظّم رهبری توسّط ائمه محترم جمعه برگزار خواهد شد.

ملک مکان بیان داشت: این مراسم همزمان با سراسر کشور روز یکشنبه 12 مهرماه از ساعت 15:30 الی 17 در 72 شهر استان فارس برگزار خواهد شد که در شهر شیراز در مسجد حضرت فاطمه الزهراء واقع در خیابان زند، نرسیده به بیمارستان نمازی برگزار می گردد.

حجت الاسلام ملک مکان گفت: غم حادثه دیدگان منا مختص به خانواده های داغدیده نیست و همه مردم عزیز کشورمان در این مصیبت بزرگ ناراحت و داغدیده شدند. لذا جهت تسلّی خاطر بازماندگان و ابراز همدردی با خانواده های قربانیان مسلخ عشق، مراسم ختم و بزرگداشت این عزیزان در 72 شهر استان برگزار می گردد.

وی افزود: گرچه این حادثه برای خانواده های داغدیده و مردم عزیزمان بسیار تلخ و ناگوار می باشد، امّا برای کسانی که در حال احرام و انجام مناسک حج و با لب تشنه جان باختند، مرگی با عزت بوده و طبق روایات روز قیامت در حال لبیک گویان از قبر بیرون خواهند آمد و به آنان گفته می شود که وارد بهشت شوید. لذا از این جهت برای جان باختگان سعادت محسوب می شود.

ملک مکان از همه مردم و مسئولین جهت شرکت در این مراسم دعوت نمود و گفت: در شهر شیراز و شهرهایی که حاجی جان باخته در منا داشته اند، خانواده های آنان نیز در مراسم حضور خواهند داشت.
نظرات بینندگان