کد خبر: ۷۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۱۲ مهر ۱۳۹۴

واکنش حزب اعتماد ملی در فارس به یک مطلب شیرازه + پاسخ شیرازه

لیدرهای اصلاح طلب در شبکه های اجتماعی ملتمسانه از هوادارن خود می خواستند تا در این مراسم شرکت کنند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، پس از درج مطلبی در شیرازه تحت عنوان، «میتینگ سیاسی اصلاح طلبان زیر پوستین جشن عید غدیر در شیرا»، امامی مسئول حزب اعتماد ملی در فارس، در واکنش به این مطلب، جوابیه ای به شیرازه ارسال کرده که به شرح زیر منتشر می شود.

مدیر مسوول سایت محترم شيرازه; با سلام و احترام- نظر به قرار گرفتن مطلبی تحت عنوان «میتینگ سیاسی اصلاح طلبان زیر پوستین جشن عید غدیر در شیراز» بر روی خروجی آن پایگاه مجازی، ذیلا پاسخ مطالب و مدعیات ناصحیح نگاشته شده به حضور ارسال می گردد.

خواهشمند است با توجه به قانون مطبوعات نسبت به درج آن در سایت اقدام فرمائید:

1_ شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب استان فارس متشکل از نمایندگان احزاب دارای مجوز رسمی بوده و کلیه فعالیت های آن قانونمند و در چارچوب قوانین و مقررات جاری ارزیابی می گردد. این شورا در جهت توسعه و مشارکت سیاسی و با بهره گیری از همه ظرفیت های قانونی و احترام به فضای چند صدایی و پایبندی به قانون ، خواستار ایجاد فضای مناسب جهت حضور مردم در همه مقاطع سیاسی و اعمال نظر و رای آنان در تصمیم گیری های کلان سیاسی و پرهیز از نگاه قیم مآبانه به ملت و احقاق حقوق حقه آنان مندرج در فصل سوم قانون اساسی بویژه حق آزادی بیان و اجتماعات می باشد.

2_ حزب اعتماد ملی دارای مجوز رسمی فعالیت از سوی وزارت کشور به شماره الف /۱/۴۳/۲۳۲۸۵/۴/۳............ بوده و تاکنون هیچ مرجع قانونی از ممنوعیت فعالیت این حزب سخنی به میان نیاورده و استناد آن سایت به گفته یک مقام غیر مسوول فاقد ارزش قانونی و اقدامی در جهت تخریب چهره و وجه این حزب محسوب می گردد.

3_ مجوز مراسم عید غدیر بر مبنای درخواست حزب اعتماد ملی به عنوان یکی از اعضای شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب استان فارس درخواست و پس از طی مراحل قانونی به مسوول حزب ابلاغ گردیده است که البته پیش از درج نوشته ان سایت و به منظور همراهی با مردم بزرگ ایران در بزرگ نگه داشتن عزای حجاج مظلومی که در منی قربانی بی تدبیری آل سعود گردیدند، به زمانی دیگر موکول گردید. بدیهی است با عنایت به صدور مجوز قانونی، این مراسم بزودی برگزار خواهد شد.

4_ امید می رود آن رسانه محترم در جهت انتشار حقایق گام برداشته و از طرح مسائل تنش زا و انتساب اعمال و اقدامات مجرمانه به اشخاص حقیقی و حقوقی پرهیز نموده در غیر اینصورت حق پیگیری قانونی محفوظ خواهد بود. با تشکر_حزب اعتماد ملی منطقه فارس. 

پاسخ شیرازه

1- امامی در حالی فعالیت های شورای هماهنگی اصلاحات را قانونی می داند که چند گروه از اعضای شورای هماهنگی یا مجوز قانونی ندارند یا سال هاست کنگره ای برگزار نکرده اند و عملا راکد هستند. در این بین تنها اشاره به نام مجمع محققین و مدرسین کافی است. این مجمع که عضو شورای هماهنگی اصلاحات است، از سال 89 پروانه فعالیتش توقیف شده است.

2- امامی اظهارات بخشایش را رد می کند و می گوید اظهارات او وجاهت قانونی ندارد و معتقد است حزب اعتماد ملی مجوز دارد اما به همه انتقادهای عضو پیشین کمیسیون ماده 10 احزاب پاسخ نمی دهد، مثلا این که چرا حزب اعتماد ملی پس از سال ها رهبر و دبیر کل ندارد؟!
واکنش حزب اعتماد ملی در فارس به یک مطلب شیرازه + پاسخ شیرازه

3- امامی می گوید قبل از این که شیرازه این مطلب را بنویسد، مراسم را لغو کرده بودیم! اولا این که، روز 7 مهرماه، فرمانداری شیراز برای حزب اعتماد ملی مجوز برگزاری جشن صادر کرده و شیرازه 8 مهر ماه آن را رسانه ای کرده است. ثانیا، در حالی، امامی، لغو این مراسم را به علت نگه داشتن عزای حجاج جان باخته در منا اعلام می کند و بر خانواده این قربانیان منت می گذارد، که در روز 7 مهر ماه- روز اخذ مجوز جشن- همه جهان می دانستند، تا آن روز، هزاران مسلمان از جمله بیش از 200 حاجی از کشورمان قربانی شدند، اما لیدرهای اصلاح طلب در شبکه های اجتماعی ملتمسانه از هوادارن خود می خواستند تا در این مراسم شرکت کنند.
نظرات بینندگان