کد خبر: ۷۷۳۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴
نماینده فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس:

دست دادن با اوباما به اقتدار ایران در جامعه جهانی می افزاید/ دولت با تمام توان و تدبیر در فاجعه منا تلاش کرد

نادر فریدونی گفت: وزیر خارجه ما سردم دار مبارزه با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکاست.

به گزارش شیرازه، نادر فریدونی نماینده مردم شهرستان های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرگون با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مذاکره کنندگان هسته ای کشور گفت: ایشان فرمودند« دیپلمات های ما در بحث مذاکرات هسته ای شجاع، مؤمن و متعهد هستند.»

وی ادامه داد: اختلافات نظام جمهوری اسلامی ایران با آمریکا، اختلاف اسلام و استکبار جهانی است که این اختلاف با دست دادن و در جلسه نشستن به طور عمقی حل نمی شود؛ مگر اینکه آمریکا تغییر استراتژی در برخورد با ایران و نظام جمهوری اسلامی ایجاد کند و در عمل ظلم ها و دشمنی هایی که در طول 37 سال گذشته از ابتدای انقلاب تا کنون داشته به صورت های معنوی، مادی و سیاسی جبران کند.

فریدونی افزود: اما از آنجای که ما به دنبال  کاهش تنش های بین المللی بر علیه کشورمان هستیم در فضای دیپلماسی کاری کردیم که این شفاف سازی صورت گیرد که ما اهل تعامل و ارتباط هستیم و اهل تخاصم نیستیم؛ اما دعوی ما با آمریکا ریشه دار است و این دیوار بی اعتمادی ما نسبت به آمریکا همچنان بلند است.

این نماینده مجلس در خصوص دست دادن وزیر امورخارجه کشورمان با رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: دست دادن رئیس جمهور یک مملکت آن هم آمریکا که خود را قطب اساسی در دنیا به حساب می آورد با وزیر خارجه ایران اسلامی ما که سردم دار مبارزه با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکاست در شرایط تصادفی و بدون داشتن برنامه ریزی قبلی و طراحی از قبل آن هم در راهرو های سازمان ملل بیان گر شأن و جایگاه و اقتدار رفیع جمهوری اسلامی ایران است و نه تنها از جایگاه ارزشی نظام نمی کاهد بلکه به اقتدار او در سطح جامعه جهانی می افزاید.

وی ادامه داد: دست دادن به معنای صفا و صمیمیت با آمریکا نیست و در عرف دیپلماتیک قاعده رایجی است؛ لذا دشمنی ما با آمریکا تا زمانی که در تمامی امور از طرف آمریکا حسن نیت و اقدام لازم آن هم در عمل نشان داده نشود باقی است.

نماینده مردم شهرستان های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس در ادامه گفتگوی خود با پرگون به فاجعه غمبار منا پرداخت و گفت: در فاجعه غمناک منا که باید به همه مسلمین جهان و ایران اسلامی و خانواده های مصیبت دیدگان این فاجعه تسلیت و تعزیت گفت، بی کفایتی و سوء مدیریت دولت عربستان سعودی بر جهانینان مسجل و روشن گردید و ملت مسلمان جهان را به این نتیجه رساند که اداره حرمین شریفین و مراسم برگزاری حج باید توسط سازمانی متشکل از نمایندگان جهان اسلام اداره گردد و از انحصار مطلق سعودی ها خارج شود.

وی افزود: در ارتباط با فاجعه منا باید کمیته حقیقت یاب از جهان اسلام و بخصوص از ایران اسلامی تشکیل و ریشه و علل فاجعه را بررسی و راه های جبران این خسارت بزرگ را به مسلمین اعلام نماید.

فریدونی ابراز داشت: با وقوع این فاجعه دولت و وزارت امور خارجه تلاش های جدی و همه جانبه را از رئیس جمهور دکتر روحانی و وزیر امور خارجه دکتر ظریف در نیویورک تا مسئولین در تهران با تمامی توان و تدبیر برای امور جانباختگان و مجروحین انجام دادند؛ اما این دولت بی کفایت سعودی بود که تا این لحظه مسئولیت لازم را نپذیرفته و در بسیاری از موارد کم کاری ها و موانعی بر سر راه پیگری و تسهیل امور مربوطه نموده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با بیانات کوبنده و تذکرات و اخطارهای مقام معظم رهبری در مراسم سردوشی نظامیان در نوشهر دولت عربستان مجبور به هماهنگی و همراهی بیشتری در ارتباط به امور مربوطه گردید که در این باب ملت بزرگ ایران باید از این اقدام فوق العاده تقدیر نموده و سپاسگذار باشیم.

این نماینده مجلس عنوان داشت: البته حق سعودی ها حتی بیش از این تهدیدها بوده که متعاقب آن بیانات رئیس جمهور محترم در مراسم استقبال از ابدان جانباختگان در فرودگاه مهرآباد و نیز اظهار نظرها و اخطارهای شدید فرماندهی محترم و معزز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور مؤید عملیاتی فرمایشات مقام معظم رهبری بوده است که جمهوری اسلامی ان شالله با تدابیر لازم ضمن حفظ عزت و مصلحت و اقتدار نظام در آینده تصمیمات مقتضی را خواهد گرفت.

وی در بخش پایان سخنان خود اظهار داشت: نکته آخر اینکه می بایست به زیاده گویی و گنده گویی وزیر امور خارجه عربستان سعودی در ارتباط با بیانات رئیس جمهور محترم ایران در مورد فاجعه منا و عربستان در سازمان ملل توسط وزیر امورخاجه ایران دکتر ظریف پاسخ قاطع تر و کوبنده تری داده می شد تا کشور های ضعیف و ذلیل و مرتجعی همچون عربستان برای بار دیگر جرأت حتی بیان هم آوردی با ایران اسلامی نداشته باشند.

این اظهارات فریدونی در حالی است که او روز قبل در گفتگو با سایت نخل بیدار گفته بود: ظریف میتوانست در این ماموریت قاطع تر و محکم تر مطلب را در میان بگذارد ولی وی بر اساس دیپلماسی خود عملکرد کرد.

برچسب ها: اباما ، دست ، ظریف ، رهبری ، سعودی ، منا
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴
0
این جماعت بزرگی رو از مراوده با امریکا می خوان! وکیل الدوله ها!