کد خبر: ۷۷۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴

شهروندان مرودشتی: آل سعود لیاقت مدیریت حج را ندارد/ این فاجعه را فراموش نمی کنیم

مردم مرودشت مانند سایر مردم جنایت آل سعود و قربانی شدن هزاران مسلمان در فاجعه منا را محکوم کردند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مرودشت نا، مردم مرودشت مانند سایر مردم جنایت آل سعود و قربانی شدن هزاران مسلمان در فاجعه منا را محکوم کردند.

متن زیر گفتگوی مرودشت نا با چند شهروند مرودشتی در خصوص حادثه منا می باشد.

خشم و نفرت ما از فاجعه منا، نباید منجر به حج ستیزی گردد

حجت الاسلام محسن زارعی در گفتگو با مرودشت نا، سخن خود را با آیه 100 سوره النساء( وَمَن يَخْرُجْ مِن بَيْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ يُدْرِكْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ ) آغاز کرد و بیان داشت: ضمن عرض سلام و تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید بزرگ غدیر، بزرگترین عید شیعیان، روز اکمال دین و اتمام نعمت و همچنین عرض تسلیت به ساحت مقدس حضرت صاحب الزمان(عج) و رهبر بزرگ ایران حضرت امام خامنه ای تمام مسلمانان جهان، بخصوص خانواده های عزیز و داغدیده حجاج فوت کرده در حادثه منا، از خداوند صبر عظیم را برای ایشان مسئلت دارم.

محسن زارعی روحانی مرودشت

زارعی افزود: در اینکه همه ما متاثر و غمگین از این حادثه هستیم شکی نیست اما نباید بگذاریم که این خشم و نفرت، موجب حج ستیزی شود زیرا حج یکی از واجبات الهی است و بر هر انسان مکلفی به شرط استطاعت واجب میشود.

وی بیان داشت: بر هیچکس پوشیده نیست که این فاجعه عظیم در اثر بی کفایتی و بی مسئولیتی رژیم منحوس آل سعود اتفاق افتاده است که بارها خباثت خود را به جهانیان ثابت کرده اند و بارها نشان داده اند که برای خوش خدمتی به اربابان صهیونیسم خود حاضرند دست به هر جنایتی بزنند.

وی تصریح کرد: اما مسئله مهمتر که اخیرا هم مشاهده میکنیم شیطنت عده ای معلوم الحال است که سعی میکنند هر مسئله ای را به سخره و مسخره بگیرند. جدای از اینکه معتقدم این جوک ها و مسائل طنز تماما برنامه ریزی شده برای آسیب زدن به دین مبین اسلام است،لازم است این نکته را بگوئیم که شوخی و مسخره کردن حادثه ای که در آن حداقل پنج هزار انسان جان باخته اند که حدود پانصد نفر از این عزیزان هموطنان ما بوده اند، به دور از انسانیت است.

وی افزود: به امید روزی که زمین از وجود منحوس آل سعود و صهیونیزم پاک شود.

فاجعه منا یکی از ننگین ترین جنایات بشری است

پویا علیزاده در گفتگو با مرودشت نا بیان داشت: حادثه منا یک فاجعه انسانیست که بصورت هدفمند از طریق عوامل آل سعود طراحی و اجرا شد و متاسفانه به حیثیت اسلام و مسلمین ضربه زد.

پویا علیزاده مسئول انجمن همگام با طبیعت مرودشت

مسئول انجمن همگام با طبیعت مرودشت افزود: این فاجعه در کارنامه آل سعود به عنوان یکی از ننگین ترین جنایات بشری ثبت خواهد شد.

علیزاده تصریح کرد: قضیه منا  اگر همانطور که آل سعود میگوید یک حادثه و بی احتیاطی باشد پس بی کفایتی خودشان را می رساندکه لازم است برای اجرای حج ازتمام کشورهای مسلمان جهان شورایی تشکیل و از سالهای آینده مسئول اجرای مناسک شو دو صرفا در اختیار حکومت آل سعود نباشد. اگرهم با طرح و برنامه قبلی باشد یک فاجعه و کشتار انسانیست که باید سازمان ملل و کشورهای مسلمان جهان نسبت به این فاجعه ساکت ننشینند و عوامل این رسوایی را به سزای اعماشان برسانند.

وی اظهار داشت: در هرصورت اگر برخوردی نشود سالهای آینده نیز چنین فجایعی اتفاق خواهد افتاد.

مدیریت حج می تواند با محوریت جمهوری اسلامی ایران باشد

امین اختردانش در گفتگو با مرودشت نا بیان داشت: حادثه مکه به معنای واقعی خیانت به بشریت و به خصوص مسلمانان جهان می باشد.

وی افزود: حادثه منا صفحه ای دیگر از چهره خبیث آل سعود وهابی را نشان داد و مسلمانان جهان باید با همدلی و اتحاد با محوریت ایران اسلامی، مدیریت حج را برعهده بگیرند و دلیل اینکه نام ایران اسلامی را آوردم این است که در اربعین سال گذشته امنیت ملیون ها شیعه را که از سراسر دنیا آمده بودند بدون هیچ گونه آسیب تامین کرد و این می تواند بهترین دلیل برای محوریت جمهوری اسلامی ایران در مدیریت بزرگترین تجمع مسلمانان جهان در مکه و مدینه باشد و این مهم دور از دسترس نخواهد بود.

از مسئولان می خواهم حتی با عذرخواهی عربستان هم کوتاه نیایند

علیرضا محمدی یکی از فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی در گفتگو با مرودشت نا بیان داشت: آل سعود بارها در طول تاریخ نشان داده است لیاقت مدیریت حج را ندارد و با بی کفایتی خود بارها برای زائران بیت الله الحرام حادثه ایجاد کرده است.

وی افزود: ما حادثه منا را فراموش نخواهیم کرد و از مسئولان هم می خواهم حتی با عذرخواهی عربستان هم کوتاه نیایند.

وی تصریح کرد: بزرگترین مجازات برای عربستان این است که مدیریت حج از آنها گرفته شود و ما نیز همین را می خواهیم.

امسال دو کربلا و دو عاشورا داشتیم

الهه زارع یکی از بانوان خانه دار مرودشتی در گفتگو با مرودشت نا بیان داشت: هر بار که تصاویر فاجعه منا از تلویزیون پخش می شد بغضم می ترکید و اشک بر صورتم جاری می شد و به نظرم امسال دو کربلا، دو عاشورا داشتیم و آل سعود یزیدان این معرکه بودند که با تماشا و خندیدن به حاجی ها ظلمی بزرگ به هم دین های خود روا داشتند.

نویسنده :
رضا مردانه
نظرات بینندگان