کد خبر: ۷۷۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۷ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴

تلف شدن صدها پرنده زنبور خوار در رستم + عکس

رئیس محیط زیست شهرستان رستم از تلف شدن صدها پرنده کروشک ( زنبور خوار) خبر داد.
به گزارش شیرازه، شفیعیان رئیس اداره محیط زیست شهرستان رستم در گفتگو با سایت نورآنلاین بیان داشت: تلف شدن پرنده های زنبور خوار تنها مربوط به روستای اسلام آباد نیست بلکه سرتاسر شهرستان را در برگرفته است و نمونه های این موضوع از کارخانه قند تا پل پرین مشاهده شده است.

وی در خصوص دلایل این اتفاق گفت: پرنده مهاجر زنبور خوار در گویش لری معروف به کروشک می باشد و در فصل بهار و تابستان در مناطقی چون ممسنی و رستم زاد و ولد می کند. منبع غذایی این پرندگان حشرات و زنبورهاست. تلف شدن این نوع پرندگان از دو هفته پیش مشاهده شده است. طبق بررسی های محیط زیست شهرستان متاسفانه برخی از زنبورداران منطقه مواد شیمایی و سمی خاصی را در کندوها استفاده می کنند. این مواد سمی آغشته شده باعث تلف شدن پرندگان در کمتر از 3 دقیقه می شود.

شفیعان با اشاره به وجود 60 زنبور دار درشهرستان رستم گفت: این موضوع از طریق مجاری قانونی در حال پیگیری است و حتما با متخلفین برخورد خواهد شد اما مطمئنا در خصوص حفظ محیط زیست به فرهنگ سازی نیاز داریم که در این راه همه باید کمک کنند متاسفانه محیط زیست تنهاست و همه ادارات در این راه تلاش کنند.

وی افزود: اطلاعیه مشترکی از طرف محیط زیست، جهاد کشاورزی و تعاونی زنبورداران منتشر خواهد شد و در اختیار عموم و زنبوردران قرار خواهد گرفت و در آن بیاینه استفاده از مواد شیمایی منع  و بهره گیری از روش های دیگر چون حضور فیزیکی زنبور داران یا اسفاده از کلاغ پران توصیه خواهد شد.

شفیعیان در پایان گفت: آمار دقیق پرندگان تلف شده در دست رس نیست اما شواهد نشان می دهد آمار بسیار بالاست.

عکس ارسالی از مهرداد کشاورز

تلف شدن پرندگان زنبور خوار در شهرستان  رستم

تلف شدن پرندگان زنبور خوار در شهرستان  رستمتلف شدن پرندگان زنبور خوار در شهرستان  رستم

نظرات بینندگان