کد خبر: ۷۷۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۱۴ مهر ۱۳۹۴
سرپرست اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی سپیدان خبرداد

برپایی نمایشگاه کتاب تا 30 مهرماه در سپیدان

نمایشگاه کتاب سپیدان از 8 مهرماه سال‌جاری با بیش از 2300 عنوان کتاب آغازشده و تا 30 مهرماه ادامه دارد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مارگون، احمد بانشی سرپرست اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی سپیدان گفت: نمایشگاه کتاب سپیدان از 8 مهرماه سال‌جاری  با  بیش از 2300 عنوان کتاب آغاز شده و تا 30 مهرماه ادامه دارد.

احمد بانشی اظهار کرد: نمایشگاه کتاب سپیدان 8 تا 30 مهرماه سال‌جاری در طبقه همکف مسجد جامع شهر اردکان  درحال برگزار است.

وی با اشاره به موفقیت نمایشگاه کتاب در سال‌های پیشین در شهرستان، افزود: با توجه به فروش بالای نمایشگاه‌ قبلی، استقبال خوب مردم از این نمایشگاه مطلوب بوده و پیش‌بینی می‌شود که امسال نیز با توجه به تخفیف های 40تا 50درصدی  با استقبال خوب علاقمندان روبرو شود.

این مقام مسئول با اشاره به 2300 عنوان کتاب در این نمایشگاه، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و دسترسی آسان مردم به کتاب را از مهمترین اهداف برپایی این نمایشگاه برشمرد و افزود: در این نمایشگاه کتاب با 2300 عنوان از انتشارات فاتحان راه دانش ، آثار خود را در معرض دید و فروش قرار می‌دهند. وی با اشاره به این‌که تمامی کتاب‌های این نمایشگاه از ۴۰ تا 50 درصد تخفیف به علاقه‌مندان و خریداران عرضه می‌شود وی به اهمیت فرهنگ سازی و ترویج مطالعه کتاب در جامعه اشاره و گفت: همه ما وظیفه داریم شرایط را طوری هموار کنیم که علاقمندان به کتاب وکتابخوانی با پرداخت حداقل هزینه بتوانند کتاب خریداری کنند.وی ادامه داد: نقد و بررسی کتاب، شعرخوانی ، از جمله برنامه‌های جنبی نمایشگاه کتاب شهرستان سپیدان است. وی ادامه داد، تنوع کتاب ها بسیار خوب و قیمت آنها نیز مناسب بود و امیدواریم مردم عزیز بویژه جوانان علاقمند از این نمایشگاه استقبال خوبی داشته باشند.

  وي با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی بيان كرد: اسلام که دینی عالم‌گیر بوده و معجزه‌ی آن کتاب (قرآن کریم) است به اندازه لازم در تشویق و ترغیب به امر کتابخوانی و گسترش و توسعه کتابخانه سفارش كرده است و وظيفه ماست با تبلیغات روشنگرانه جامعه را به فرهنگ کتاب و کتابخوانی سوق دهیم.

 سرپرست اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی سپیدان با اعلام اينكه کتاب و کتابخوانی به گروه خاصي تعلق نداشته، تصريح كرد: هر فرد باید با کتاب زندگی کند و مطالعه و کتابخوانی باید بعنوان یک نیاز و احساس دایمی لازم و روزانه در میان عموم رایج و مطرح باشد تا افراد جامعه به خواندن و مطالعه ترغیب و فرهنگ کتاب و کتابخوانی رواج یابد.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سپیدان خاطرنشان كرد: تخفیف 40تا50 درصدی کتاب برای اولین بار است که در شهرستان سپیدان اتفاق می افتد كه امیدواریم با هماهنگی لازم این کار بسیار خوب فرهنگی تداوم یابد.


نظرات بینندگان