کد خبر: ۷۷۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۱۴ مهر ۱۳۹۴
وزیر ایتالیا در پاسارگاد:

پاسارگاد با یکی از شهرهای ایتالیا خواهر خواهنده می شود

وزیر میراث و فعالیت های فرهنگی و گردشگری ایتالیا، داریو فرانچسکینی به همراه سفیر ایتالیا،در راس هیاتی برای دیدار از مجموعه میراث جهانی پاسارگاد به شهرستان پاسارگاد سفر کرد.

به گزارش شیرازه به نقل از طنین پاسارگاد،وزیر میراث و فعالیت های فرهنگی و گردشگری ایتالیا، داریو فرانچسکینی به همراه سفیر ایتالیا،در راس هیاتی برای دیدار از مجموعه میراث جهانی پاسارگاد به شهرستان پاسارگاد سفر کرد.

همکاری در زمینه حفاظت از میراث فرهنگی و کاوش های باستان شناسی و ترمیم میراث جهانی پاسارگاد از جمله مفاد گفتگوی دو جانبه بود.

بازدید این هیات با حضور مرتضی وصالی فرماندار پاسارگاد همراه بود،معرفی جاذبه ها و پتانسیل های گردشگری شهرستان از مباحث گفتگو وگسترش گردشگری و ترویج آن با هدف توسعه پایدار از جمله مباحثی بود که پیرامون آن بحث و گفتگو شد.

وصالی با تاکید بر گردشگری با رویکرد حفاظت محیط زیست وحمایت از تنوع زیستی بویژه ایجاد باغ ایرانی حقوق بشر و جنبش جهانی درختکاری ،از نقش و جایگاه این باغ در پیوند بین ملتها نام برد.

فرماندار پاسارگاد با بیان شرح مختصری از ویژگی های این باغ و کاشتن درخت داریو فرانچسکینی را سر شوق آورد و تمایل برای کاشتن درخت را ابراز کرد.

وزیر میراث و فعالیت های فرهنگی هنری ایتالیا نیز بیان داشت: در سفر دکتر روحانی رئیس جمهور محترم به کشورش ایتالیا یکی از مفاد تفاهم نامه فی مابین دو رئیس جمهور اختصاص به رونق گردشگری بویژه گردشگری با رویکرد حفاظت از محیط زیست خواهد بود و در ضمن پاسارگاد را به عنوان خواهر خواهنده یکی از شهرهای ایتالیا معرفی خواهد کرد.

وی ابراز خرسندی کرد از اینکه در این سفر دو روزه در ایران در شهرستان پاسارگاد با رویکردی تخصصی به انواع گردشگری پرداخته می شود.

وی ابراز داشت: برای کاشت درخت در باغ ایرانی حقوق بشر در سفر آینده خود اقدام می کند.

طنین پاسارگاد،سپس خرسی نماد تنوع زیستی شهرستان پاسارگاد به رسم یاد بود توسط وصالی به وزیر ایتالیا هدیه داده شد.

ابراز تمایل وزیر فرهنگ و گردشگری ایتالیا برای کاشت درخت در باغ ایرانی حقوق بشر،حمایت وزیر فرهنگ و گردشگری ایتالیا از خرسی نماد تنوع زیستی پاسارگاد،سفر خرسی نماد تنوع زیستی پاسارگاد به ایتالیا با داریو فرانچسکینی،پاسارگاد کهن مهد ایران زمین زیستگاه خرس و پلنگ ایرانی و خواهر خواهندگی پاسارگاد با یکی از شهر های ایتالیا از ماحصل حضور وزیر ایتالیا در پاسارگاد بود.

اساسا بکار گیری مدیرانی کار آمد با قابلیت ها و توانمندیهای متناسب با ظرفیت های گردشگری با رویکرد توسعه پایدار و هم سو با سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی در شهرستانهایی که از اماکن تاریخی و گردشگری برخوردار هستند از مزیت های مدیریتی کشور می باشد..

 

 

 

 

 


نظرات بینندگان