کد خبر: ۷۷۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۴ مهر ۱۳۹۴
امام جمعه قیروکارزین در حاشیه آیین بزرگداشت حادثه منا:

مسوولیت فاجعه منا بر گردن آل سعود است

امام جمعه قیروکارزین: حادثه مرگبار حج امسال یکبار دیگر بی کفایتی آل سعود در مدیریت مناسک حج را نشان داد و ثابت کرد که آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارند.

به گزارش شیرازه به نقل از پرگون، حجت الاسلام اکبری امام جمعه قیروکارزین در حاشیه آیین بزرگداشت حادثه منا که به همت دفتر امام جمعه برگزار شد به خبرنگار ما گفت: مسوولیت فاجعه منا و کشته شدن پنج هزار نفر از حجاج بیت الله الحرام بر گردن ال سعود است.

به گفته وی حادثه مرگبار حج امسال یکبار دیگر بی کفایتی آل سعود در مدیریت مناسک حج را نشان داد و ثابت کرد که آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارند.

وی از حادثه منا به عنوان یک فاجعه انسانی تلخ و دردناک یاد کرد و عنوان داشت: این حادثه با بی تفاوتی و کم کاری مسوولان سعودی در امدادرسانی به مجروحان به فاجعه انسانی تبدیل شد.

امام جمعه قیروکارزین اظهار کرد: آل سعود حتی حاضر به عذرخواهی و پذیرفتن مسوولیت این فاجعه نبود و با فرافکنی و توجیه غیر منطقی رفع مسوولیت می کرد.

وی افزود: موضع قاطعانه رهبر انقلاب اسلامی، آل سعود را متوجه عواقب سنگین رفتار غیرانسانی خود کرد بطوریکه بعد از این هشدار شاهد تغییر ادبیات و رفتار آل سعود بودیم.

اکبری در پایان گفت: اگر اعتراضی به بی توجهی عربستان در خصوص حجاج نشود در سال های آینده نیز در برابر جان حجاج بی مبالاتی خواهند کرد.

نظرات بینندگان