کد خبر: ۷۷۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۱۴ مهر ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 14 مهر 94

3000 مسکن مهر در فارس هرگز افتتاح نمی شوند!/ بازگشت «آزمایش» به چرخه تولید

تشییع جنازه جان‌باختگان فاجعه منا در شیراز موضوع مشترک تمام روزنامه‌های امروز چاپ شیراز است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد «وداع آخر با مهاجران الی الله» تیتر یک این روزنامه است که در کنار تاکید وزیر اطلاعات مبنی بر «پیگیری و حفظ ابعاد بین المللی حادثه منا با همدلی ایران و کشورهای مسلمان» به چشم می خورد. علوی که برای شرکت در مراسم جانباختگان منا به شیراز سفر کرده ضمن اشاره به این موضوع گفته: «ابعاد بین المللی حادثه منا باید حفظ شود». عکس صفحه نخست هم از همین مراسم انتخاب شده است.

رییس انجمن روانپزشکان فارس از «مشابه سازی از روش های درمانی مقابله با اعتیاد کشور آلمان در فارس» خبر داده است. این مطلب که در سومین صفحه این روزنامه تیتر شده مربوط به نشست جمع بندی کنگره بین المللی پیشگیری و درمان اختلالات روانی است که در شیراز برگزار شده است. افشاری همچنین از وجود بهترین آمار درمان اعتیاد به مواد مخدر در کشور آلمان گفته است.

گزارشی هم در پنجمین صفحه این روزنامه و با عنوان «بی کلاهانی در مسیر مرگ» چاپ شده و مربوط به بررسی علل و عوامل غفلت موتور سواران در استفاده از کلاه ایمنی است. نویسنده همچنین راه کارهایی برای مقابله با این معضل ارائه داده است.

سالاد تیتر یک خود را به روایت خبرنگار این روزنامه از «تشییع مهاجران الی الله در شیراز» اختصاص داده است. عکس امروز هم مربوط به همین موضوع است که قسمت قابل توجهی را اشغال کرده است. دوام که نویسنده این مطلب است به زوایا و ابعاد مختلف این برنامه در شیراز و حواشی مربوط به آن پرداخته است.

یادداشت امروز مدیر مسئول این روزنامه هم خالی از لطف نیست. عسلی با طرح سوالاتی در مورد وضعیت جامعه اسلامی در این دوران به بررسی فاجعه منا پرداخته است. این یادداشت در نیمه پایینی صفحه نخست و با تیتر «چه کسی پاسخگوی مرگ نخبگان در مناست؟» به چشم می خورد.

دیدار معاونین و فرماندهان انتظامی استان با مدیر مسئول عصر مردم هم موضوعی است که در چهارمین صفحه تیتر شده است: «اعتماد مردم مهم ترین سرمایه پلیس است».

سالاد «بی رغبتی مردم فارس برای دریافت وام خرید مسکن» یکی از عناوین امروز روزنامه خبرجنوب است. مدیر شعب بانک مسکن گفته است: از امروز وام مسکن مهر، 5 میلیون تومان افزایش می باید و ما می توانیم حدود 21000 واحد نیمه تمام مسکن مهر را به متقاضیان تحویل دهیم. با این وجود علمداری گفته، حدود 3 هزار واحد از مسکن مهر فارس هیچ وقت رنگ بهره برداری به خود نخواهد دید. این بدین معنی است که 3000 خانواده علی رغم سال ها چشم انتظاری هیچ زمانی رنگ سرپناه خود را نخواهند دید!
«بازگشت آزمایش به عرصه تولید لوازم خانگی» تیتر دیگری است که در صفحه نخست این روزنامه برجسته شده. هلدینگ گسترش صنایع پیام مالک جدید این کارخانه است و صفری مدیرعامل جدید این کارخانه قدیمی از ورود این کارخانه به ساخت کولر آبی و بخاری خبر داده است. کارخانه ای که روزی یک برند در کشور محسوب می شد و تقریبا هر ایرانی یک یخچال آزمایش در خانه داشت امروز این کارخانه دیگر یخچال تولید نمی کند. بازگشت آزمایش به چرخه اقتصاد کشور، حتی با ساخت کولر و بخاری اتفاق خوشایندی است اما باید توجه داشت که اگر حمایتی صورت نگیرد هیچ بعید نیست فعالیت فعلی آزمایش آزمایشی باشد و بار دیگر درب این کارخانه قفل گردد.

سالاد گزارشی از سهم استان در زمینه گردشگری را تیتر یک خود کرده است: «گردشگری فارس در مسیر فراموشی». گفتنی است علی رغم تاکیدات دولت و ادعای مسئولین استان تنها 120 هزار گردشگر خارجی در شش ماهه نخست امسال وارد استان شده اند. این درحالی است که تمام وعده مسئولین فارس برای اشتغال قرار بوده با تقویت گردشگری حاصل شود.

عکس امروز اما به تشییع پیکر جانباختگان فاجعه منا در شیراز اختصاص یافته و با «زائران کعبه مُحرم برگشتند» تیتر شده است. وزیر اطلاعات هم که در این مراسم حاظر شده با اشاره به پیگیری این حادثه در جوامع بین المللی گفته: «مستندات حادثه منا را جمع آوری می کنیم».

سالاد تیتر «شهر، سیاه پوش کفن پوشان!» را برای مراسم تشییع جنازه حجاج جانباخته انتخاب کرده که مربوط به گزارش این روزنامه از این مراسم است.

صدر اخبار داخلی این روزنامه اما به صحبت های وزیر اطلاعات در این مراسم اختصاص یافته که گفته: «تعمد وقوع فاجعه «منا» در حال بررسی است».

نظرات بینندگان