کد خبر: ۷۷۴۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۱۵ مهر ۱۳۹۴
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس:

دولتی ها بیشتر از همه تخلف انتخاباتی قبل از موعد دارند/ 120 نفر متخصص تخلفات را رصد می کنند/ 5 فرماندار را برکنار می کنیم

هاشمی گفت: شیراز آمادگی برگزاری انتخابات هوشمند را دارد.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، سید یحیی هاشمی روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه بابیان اینکه در عرصه‌های انتخاباتی فرمانداران مسئولیت سنگینی بر عهده‌دارند، اظهار داشت: از زمانی که دستور شروع انتخابات از وزارت کشور ابلاغ شد فرمانداران، بخشداران و رئیس هیئت‌های اجرایی موظف به اجرای قانون مجلس و خبرگان هستند.

هاشمی افزود: کارگاه آموزشی انتخابات مجلس و خبرگان برای آشنایی مجریان انتخابات با آخرین دستورالعمل‌ها  در 4 بخش شهرهای جنوبی، شمالی، شرقی و غربی برگزار می‌شود که دومین جلسه این کار در جهرم برگزار شد.

مدیرکل سیاسی استانداری فارس خاطرنشان کرد: در این جلسه بخشداران و کارشناسان انتخابات و فناوری اطلاعات استهبان، جهرم، خرامه، داراب، زرین‌دشت، سروستان، فسا، کوار و نی‌ریز حضور داشتند.

وی با تأکید بر هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن انتخابات در کشور، تصریح کرد: مسئولان باید تمام تلاش خود را برای شرکت حداکثری مردم انجام دهند و هرچه مردم آگاه‌تر شوند مثل همیشه بیشتر درصحنه حضور پیدا می‌کنند.

مدیرکل سیاسی استانداری فارس تصریح کرد: 15 حوزه انتخاباتی، 69 حوزه فرعی، 84 بخش و 29 شهرستان درآن انتخابات برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شیراز آمادگی برگزاری انتخابات هوشمند دارد، گفت: در استان فارس در شهر علامرودشت به دلیل ابطال شورای این شهر انتخابات میان‌دوره‌ای شوراها نیز برگزار می‌شود.

مدیرکل سیاسی استانداری فارس با بیان اینکه بیشترین تخلفات قبل از موعد انتخابات مربوط به بخش دولتی است، گفت: متأسفانه گزارش‌هایی نیز در این رابطه به دست ما رسیده است.

وی با اشاره به اینکه قانون تخلفات اداری و ماده 91 و 92 خدمات کشوری با این افراد برخورد می‌کند، عنوان کرد: کمیته بازرسی انتخابات شروع به کارکرده است که در این هفته از شهرستان فسا بازرسی می‌کنند.

هاشمی تأکید کرد: اگر اداره‌ای از بودجه عمومی برای حمایت کاندیدای خاصی استفاده کند اول انفصال موقت و اگر ادامه داشته باشد برخورد جدی با وی می‌شود و 120 نفر از متخصصان در ستاد اجرایی شهرستان‌های استان برای رصد تخلفات مستقر شدند.

مدیرکل سیاسی استانداری فارس از تغییر 5 فرماندار استان فارس که باسیاست دولت هم‌سو نیستند، خبر داد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴
0
سلام .اقای هاشمی ...دولت عوض شده ولی فرماندار دولت قبلی هنوز هست ..که هیچ سمت سویی به این دولت نداره