کد خبر: ۷۷۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۱۵ مهر ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 15 مهر 94

ریش 60 درصد از واحد های صنعتی فارس در گرو بانک ها/ لاستیک دنا «بالانس» شد

سمینار ارتباط صنعت و دانشگاه موضوعی است که در روزنامه‌های امروز به چشم می‌خورد.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد بازدید سردار غیب پرور از کارخانه لاستیک دنا با تیتر «فرمانده سپاه فجر: مدیریت بسیار هوشمند و جسور رئیس هیئت مدیرهشرکت تولیدی لاستیک دنا عامل نجات این کارخانه شده است» در شماره امروز خبر جنوب چاپ شده است. در این بازدید رئیس هیئت مدیره لاستیک دنا از برطرف شدن بخشی از مشکلات مالی لاستیک دنا خبر داده و گفته است طی چند سال گذشته لاستیک دنا به سمتی پیش می رفت که سرنوشتی مانند کارخانه ITI پیدا کند اما در تیرماه سال 92 که این کارخانه را تحویل گرفته اند با همت مجموعه کارکنان بخشی از بدهی های کارخانه به بانک ها، دارایی و سازمان مالیاتی پرداخت شده و امروز نیز حقوق کارکنان بدون تاخیر ماهانه پرداخت می شود. وی همچنین از فرمانده سپاه فجر درخواست کرده صدای آن ها را مبنی بر جلوگیری از واردات بی رویه به گوش مسئولین برسانند. پرهیزکار همچنینگفته:« نگرانیم همان تراژدی و شوکی که به جان صنعت نساجی و صنعت چرم و صنایع مرتبط مخابراتی افتاد تعمدا و یا غیر عمد و غیر کارشناسی برای صنعت لاستیک سازی هم رخ دهد»

«جمع آوری 10 هزار انشعاب غیر مجاز آب روستایی در فارس»،مدیر عامل آبفای روستایی فارس گفته:«بیش از 10 هزار و 855 فقره انشعاب غیر مجاز آب در روستا های فارس شناسایی و جمع اوری شدند»گفتنی است در حالی مدیر عامل آبفای روستایی از جمع اوری بیش از 10 هزار انشعاب غیر مجاز آب روستایی خبر داده که آب رسانی به بیش از 700 روستا با تانکر انجام می شود.

سالاد شهردار شیراز در همایش همیاران و فرهنگیان پلیس و راهوران محله با تاکید بر نقش نیروهای مردمی در کاهش ترافیک گفته: «نزدیک به 50 درصد ترافیک شیراز مربوط به مسایل فرهنگی است». وی همچنین به عرض کم خیابان ها اشاره کرده و گفته با وجود عرض کم خیابان ها سرانه شهر شیراز در مقایسه با بسیاری از شهرها بیشتر است.

«فارس؛ میزبان سیزدهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و پیشکسوتان و ذاکران سیدالشهدا» از جمله تیتر های داخلی است که به نقل از رییس شورای هیئات مذهبی فارس کار شده است. مختاری با اشاره به شرکت کنندگان این اجلاس که از بزرگان وپیشکسوتان این عرصه هستند گفته این اجلاس بر خلاف اجلاس های گذشته با هزینه مردمی کار خود را آغاز کرده است.

سالاد نشست خبری سخنگوی دولت تیتر یک امروزاین روزنامه شده است. نوبخت در سخنان خود به موارد مختلفی اشاره کرده است؛ از موضوع نامه چهار وزیر به رییس جمهور تا موضوع تصمیم گیری مجلس برای برجام: «سخنگوی دولت از مضرات تاخیر در تصویب برجام سخن گفت». گفتنی است عصر مردم در برجام موضعی نزدیک به لاریجانی رئیس مجلس و بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی دارد.

«آشتی کنان «صنعت و دانشگاه» در شیراز» عنوانی است که این روزنامه برای سمینار ارتباط صنعت و دانشگاه انتخاب کرده است. معاون سیاسی امنیتی استاندار هم سخنران این سمینار بوده و گفته: «متاسفانه ارتباط قابل توجهی بین صنعت و دانشگاه نیست». عکس امروز این روزنامهبه همسن موضوع اختصاص یافته است.

رییس پارلمان کرواسی به شیراز سفر کرده و در جریان سفر خود گفته: «زمینه همکاری های مشترک کرواسی و فارس فراوان است». این موضوع در سومین صفحه این روزنامه تیتر شده است.

و در پایان کاریکاتور امروز؛

سالاد

سالاد موضوع همایش همیاران و فرهنگیان پلیس و راهوران محله را تیتر یک خود کرده است. شهردار در این جلسه گفته: «نزدیک به 50 درصد ترافیک شیراز مربوط به مسایل فرهنگی است». عکس امروز هم به همین همایش مربوط است و تیتری که برای آن انتخاب شده مربوط به صحبت های سردار گودرزی است: «جاده های فارس ماهیانه 136 قربانی می گیرند».

«کارخانه سیمان باید از شیراز برود» به نقل از رییس سازمان صنعت و معدن فارس، «بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی حاضر نیستند در یک کارگاه صنعتی فعالیت کنند» به نقل از رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در سمینار ارتباط صنعت و دانشگاه و «از 140 حافظ قرآن تجلیل می شود» به نقل از مدیر موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) از جمله عناوین داخلی این روزنامه است.

سالاد هشدار رییس سازمان صنعت و معدن استان در سمینار ارتباط صنعت و دانشگاه تیتر یک شده است: «صاحبان صنایع در لیست سیاه بانک ها». همتی با بیان این مطلب گفته: «66/3 درصد از مشکلات واحد های تولیدی فارس مربوط به بانک ها است». وی همچنین از دیگر مشکلات این واحد ها مثل مالیات و... سخن گفته است.

گفتگوی این روزنامه با منصور صانع به موضوع عکس امروز این روزنامه تبدیل شده است. صانع از عکاسان و پژوهشگران شیراز قدیم است که گفتگوی این روزنامه با وی تمام صفحه 9 این روزنامه را به خود اختصاص داده است. «از سینمای دم کَل تا کُتل دختر» هم تیتری است که برای این موضوع و عکس امروز انتخاب شده است.

نظرات بینندگان