کد خبر: ۷۷۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴

برداشت بیش از 45 هزار تن آلو در بوانات+ عکس

برداشت آلو در شهرستان بوانات از اول شهریور ماه شروع و تا نیمه مهر ماه ادامه دارد.

به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه به نقل از حرف رسا، شهرستان بوانات یکی از قطب های مهم کشاورزی و تولیدات کشاورزی سردسیری در استان فارس است که دارای بیش از 11 هزار هکتار باغات درختان میوه می باشد. در این شهرستان انواع درختان میوه سردسیری همچون گردو ، آلو ، سیب ، انار ، انگور ، انجیر ، بادام ، فندق ، هلو ، به ، آلبالو ، گیلاس و ... وجود دارد.

از این میزان 1000 هکتار به کشت آلو زرد (آلو بخارا) اختصاص دارد که با تولید میانگین 4.5 تن در هر هکتار بیش از 45 هزار تن آلو در سطح باغات شهرستان تولید و برداشت می شود.

شغل بیش از 85 درصد مردم شهرستان بوانات کشاورزی و دامداری است و بدلیل نبود صنعتی فعال در این شهرستان و خشکسالی های چند سال اخیر تولیدات کشاورزی بوانات نیز تا حدودی کاهش داشته است.

آلوی بوانات حرف رسا

برداشت آلو از باغات بوانات از اول شهریور ماه شروع می شود و به دلیل کوهستانی و نیمه کویری بودن این شهرستان در برخی مناطق حتی برداشت تا اواخر مهر ماه نیز بطول می انجامد.

حرف رسا برداشت آلو

حرف رسا برداشت آلو1

حرف رسا برداشت آلو 2

حرف رسا برداشت آلو4

آلوی برداشت شده در یک منطقه دپو شده و آلوهای بسیار له شده و نارس ها و خراب ها از آنها جدا شده و درجه بندی می شود و سپس به دو صورت جوشی و تیزابی فرآوری شده و در آفتاب خشک می شود تا روانه بازار شود.بیشتر آلوی تولیدی بوانات بصورت جوشی فرآوری می شود .

هر چند که ذایقه بازار بدلیل طلایی و خوش رنگ تر بودن آلوی تیزابی را بیشتر می پسندد اما مردم بوانات خود آلوی جوشی را بیشتر می پسندند.

آلوی فرآوری شده و تولید شده شهرستان بوانات به بیشتر استانهای کشور و کشورهای حوزه دریاچه خزر نیز ارسال می شود .

آلو بخارا یا آلو زرد برای تهیه خورشت به آلو ، خورشت قیمه ، آبگوشت و انواع سوپ ها بعنوان یک طعم دهند حاوی میتامین a و e  مورد استفاده قرار می گیرد.

حرف رسا آلوی بوانات

حرف رسا آلو بوانات1

حرف رسا بوانات آلو

حرف رسا آلوی بوانات 2

آلو بوانات1

آلو بوانات 2

آلو بوانات 2.

آلو بوانات 3

آلو بوانات 23


 

نویسنده :
عاشوریان
نظرات بینندگان