کد خبر: ۷۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴

برگزاری کارگروه آموزشی انتخابات با حضور بخشداران 9 شهرستان درجهرم

دومین کارگروه آموزشی انتخابات با حضور بخشداران شرق استان فارس به میزبانی شهرستان جهرم برگزار شد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پسین جهرم، سیدیحیی هاشمی، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس در حاشیه برپایی دومین کارگروه آموزشی بخشداران شرق فارس به میزبانی جهرم، گفت: پنجمین دوره انتخابات خبرگان و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به طور همزمان در هفتم اسفندماه امسال برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه زمان بندی دستور شروع انتخابات مجلس خبرگان از 21 آذر ماه با ثبت نام انجام می شود، افزود: برنامه های اجرایی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز از 28 آذر ماه کلید می خورد.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری فارس بیان کرد: فرمانداران و بخشداران به عنوان روسای هیئت های اجرایی انتخابات موظف هستند به محض ابلاغ دستور شروع انتخابات از طرف وزیر کشور، این هیئت را تشکیل و قانون انتخابات را به دقت اجرا کنند.

وی آشنایی و تسلط کامل با قوانین و آئین نامه انتخابات و آگاهی از برنامه زمان بندی را لازمه کار هیئت های اجرایی دانست و گفت: روسای هیئت های اجرایی انتخابات باید از آخرین دستورالعمل ها و بخش نامه ها مطلع و بر شرح وظایفی که عهده دار آن هستند مسلط شوند تا انتخابات در چارچوب قانون و به طور شفاف برگزار و در معرض دید مردم و رسانه ها قرار بگیرد.

هاشمی با اشاره به تشکیل کارگروه آموزشی انتخابات با حضور بخشداران، مسئولان و کارشناسان انتخابات و فن آوری اطلاعات فرمانداری ها در چهار نقطه از استان فارس، گفت: این کارگروه در مناطق شمال، جنوب، شرق و غرب فارس به طور جداگانه برگزار می شود که دومین نشست آن با حضور بخشداران شهرستان های جهرم، فسا، نی ریز، سروستان، خرامه، کوار، داراب، زرین دشت و استهبان به میزبانی شهرستان جهرم برگزار شد.

وی با اشاره به وجود 15 حوزه انتخابی و 69 حوزه فرعی در 29 شهرستان و 84 بخش  استان فارس در انتخابات امسال گفت: بخش هایی از انتخابات پیش رو به طور الکترونیک انجام می شود که احتمال برگزار شدن آن به طور تمام الکترونیک در حوزه انتخابی شهرستان شیراز وجود دارد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس با اشاره به تشکیل کمیته های حقوقی، اطلاع رسانی، پشتیبانی، استعلام ها و فن آوری در راستای هر چه بهتر برگزار شدن انتخابات نیز گفت: تعداد نمایندگان استان فارس در مجلس خبرگان و شورای اسلامی در انتخابات پیش رو تغییری نکرده و همچون روال گذشته است.

وی از برگزاری انتخابات میان دوره ای شورای اسلامی در شهر علامرودشت و 183 روستا خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری سه انتخابات همزمان در یک روز پیش بینی شده است.

 

نظرات بینندگان