کد خبر: ۷۷۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۴ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴
امام جمعه کازرون:

نمایندگان مجلس برجام را با حساسیّت بررسی کنند/ اقتدار امروز ما ناشی از قطع رابطه با آمریکا است

امام جمعه کازرون تأکید کرد: دشمنان ما به برخی از بندهای توافق هسته ای جهت نفوذ به کشور امید بسته اند.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از  کازرون خبر، حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند امام جمعه کازرون در خطبه های امروز نماز جمعه کازرون در سخنانی با اشاره به اهمیت بزرگداشت مراسم های عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار داشت: استقلال، آزادای و امنیت ملی ما در گروه زنده نگه داشتن یاد و خاطره اباعبدالله (ع) و برگزاری مراسم های سوگواری برای آن امام و یارانش شهیدش است.

وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن عاشورا در واقع ترویج فرهنگ جهاد و شهادت است، گفت: ما باید با برگزاری مراسم های عزاداری این راه را زنده نگه داریم.

خرسند اضافه کرد: هیئت های مذهبی شهرستان کازرون می بایست محرم امسال را با برگزاری مراسم های روضه خوانی، سینه زنی و ذکر مصائب اباعبدالله (ع) از همان شب اول، باشکوه تر از سال های قبل برگزار نمایند.

امام جمعه کازرون در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فاجعه دلخراش منا که منجر به جان دادن شهادت گونه هزاران نفر از حجّاج ایرانی و دیگر کشورهای اسلامی شد، بیان داشت: حکام آل سعود بدانند که ملت ایران به هیچ وجه این حادثه را به فراموشی نخواهند سپرد.

وی تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی فاجعه منا را لازم و ضروری دانست و توضیح داد: در این کمیته می بایست افرادی از کشورهایی که حاجیانشان در این فاجعه آسیب دیده اند حضور داشته باشند و موضوع را دقیق مورد بررسی قرار داده تا ابعاد مخفی این فاجعه مشخص شود.

خرسند در ادامه سخنان خود نقش مجلس شورای اسلامی در بررسی متن برجام را مهم و ضروری دانست و تأکید کرد: دشمنان ما به برخی از بندهای توافق هسته ای جهت نفوذ به کشور امید بسته اند لذا نمایندگان محترم مجلس می بایست در بررسی متن برجام، حساسیت های لازم را به خرج داده و مراقب نفوذ دشمن باشند.

خطیب نماز جمعه کازرون اضافه کرد: مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای 1+5 یک موضوع فراجناحی است لذا این نباید بحث برجام انتخاباتی و جناحی شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه در خصوص مذاکره با امریکا، بیان داشت: امریکا موجودیت ما را قبول ندارد و مشکل ما با این کشور یک مشکل و اختلاف ماهوی است و محدود به مسئله هسته ای نیست که با یک مذاکره و توافق به فراموشی سپرده شود.

خرسند با انتقاد از کسانی که می گویند چگونه است که حضرت علی علیه السلام و حضرت امام حسین علیه السلام با دشمنان خود مذاکره کردند اما اکنون با مذاکره با آمریکا مخالفت می شود، تصریح کرد: عده ای تاریخ اسلام را هم نمی فهمند چرا که ائمه (ع) در گفتگوهای خود به دشمنانشان نهیب می زدند و با آنها اتمام حجت می کردند در حالی که مذاکره به معنای امروزی آن یعنی اینکه دو نفر با هم معامله و بده و بستان کنند.

امام جمعه کازرون اضافه کرد: مذاکره با امریکا تنها در موضوع هسته ای و در قالب 1+ 5 مجاز است و در دیگر موضوعات نظیر حقوق بشر، دفاع از مظلومان منطقه و ... معنا ندارد.

وی با بیان اینکه امریکا مذاکره را پوششی برای نفوذ به کشور می دانند، گفت: سفارت خانه های امریکا در کشورهای عالم تبدیل به مرکز جاسوسی شده است و جاسوسی های چند سال سفارت امریکا در آلمان و روسیه شاهدی بر این مدعا است.

خرسند با تأکید بر این نکته که ملت ایران هیچ علاقه ای به ایجاد رابطه با امریکا ندارند، تصریح کرد: اقتدار، آبرو، عزت و سربلندی امروز جمهوری اسلامی ایران ناشی از قطع رابطه با امریکا است.

نظرات بینندگان