کد خبر: ۷۷۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴

امام جمعه بوانات: مجلس جزئیات برجام را مخفی نگه ندارد

حجت الاسلام زارع گفت: دست دادن يعني رابطه ما با شما خوب است در حالي که ابداً رابطه ما با آمريکاي ظالم خوب نيست.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از حرف رسا، حجت الاسلام علی مدد زارع امام جمعه شهرستان بوانات در خطبه های نماز بیانیه های متضاد مجلس در خصوص برجام را نگران کننده دانست و گفت: واقعيت درباره برجام به اين ملت گفته نشده است، هم دولت و هم مجلس در اين امر تعلل مي کنند، همه دنيا از مفاد اين توافق مطلعند الّا مردم ما که بدون اطلاعشان دولت و مجلس سرشان را ميتراشند و خبر ندارند که چه گيرشان مي آيد و چه از دست مي دهند.

وی افزود: واقعا نگرانيم چون اين پاسکاري هائي که در مجلس اتفاق مي افتد خيلي طبيعي نيست، قريب به 40 روز در کميسيون ويژه اي، برجام بررسي ميشود، بعد در يک اقدام قابل تقدير اشکالات فني و پيشنهادهاي خوبي ارائه مي گردد، ناگهان يک طرح مغايري ارائه مي شود موضوع بررسي شده در کميسيون تخصصي به يک کميسيون ديگر مي رود، بيانيه هاي متضاد!!! بالاخره بياييد براي مردم شفاف سازي کنيد، دو قوه مقننه و مجريه منتخب مردم هستيد تا به مصالح مردم رسيدگي کنيد، لااقل مردم را مطلع کنيد که در اين برجام چيست؟ مجلس هم در اين مخفي کاري شريک مي باشد.

امام جمعه بوانات در جای دیگری از خطبه ها به موضوع تحریم نمايشگاه کتاب فرانکفورت از طرف ایران اشاره کرد و اظهار داشت: کشور عزیزمان درپی دعوت این نمایشگاه از «سلمان رشدي» نويسنده کتاب «آيات شيطاني» و همکاري نکردن برگزار کنندگان نمايشگاه براي لغو اين برنامه، حضور در آن را به طور رسمي تحريم کرد، اين عمل ارزشمند وزارت ارشاد به دنيا يک پيام دارد و آن اين است که سلمان رشدي مرتد همچنان محکوم است و ما هرگز از ارزشهاي والاي اسلامي کوتاه نخواهيم آمد.

خطیب جمعه بوانات در جای دیگری از خطبه های نماز به نرخ تعرفه آب‌بهاي شرب شهري و افرایش آن اشاره کرد و گفت: بنا بود با توافق هسته اي مشکل آب حل نشود، احتمالا ما اشتباهي متوجه شده ايم، قائدتاً منظور اين بوده که توافق هسته اي صورت پذيرد تا بتوانيم آب را گران کنيم، روند رشد قيمتهاي آب برق و گاز نامعقول است، مِنّتي هم سر منطقه گذاشته شده که در فصل سرما در اقليم يک هستيم اما در گازبها مبلغ بسيار بسيار ناچيزي کسر مي شود درحالي که 15% هم به نرخ گازبها افزوده شده که به اين منتي که گذاشته مي شود هرگز نمي ارزد.

حجت الاسلام زارع همچنین به نامه وزرا به رئیس جمهور در خصوص اوضاع بد اقتصادی کشور نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در اين نامه مي‌خوانيم: «بر اساس پيش بيني‌هاي بودجه‌اي شرکت‌ها که در بازار سرمايه موجود است و واقعيت‌هاي موجود در عمليات صنايع مختلف بورسي در برهه کنوني اگر به صورت ضرب الاجل و بر اساس قواعد حاکم در شرايط بحران اتخاذ تصميم نگردد، بيم آن مي‌رود که اين رکود تبديل به بحران و آنگاه بي‌اعتمادي شود که براي زدودن آثار آن شايد مدت‌ها وقت لازم باشد» بنا بود مشکلاتي از امور اقتصادي در اين دولت در 100 روز حل شود در 6 ماه حل شود ولي الان با گذشت بيش از دوسال خبري که نشده هيچ، هر روز بر مشکلات مردم و توليد و مصرف افزوده مي شود.

امام جمعه بوانات دشمنی با آمریکا را همیشگی برشمرد و در خصوص دست دادن و ارتباط با این دشمن ظالم نیز افزود: با اوبامايي که خودش، کشورش و حکامش دستشان به خون بي گناهان در ايران اسلامي و جهان آلوده است دست نمي‌دهيم چون دست دادن يعني رابطه ما با شما خوب است در حالي که ابداً رابطه ما با آمريکاي ظالم خوب نيست. آمريکا در طول زمان هرگز عذرخواهي نکرده است که اين نشان از غرور و استکبار دارد و به اين معناست که مواضعشان فرقي نکرده است. پس ما به دزد و قاتل دست نمي‌دهيم.

خطیب جمعه بوانات در جای دیگری از خطبه های نماز به جنایت آل سعود در فاجعه منا اشاره کرد و گفت: جنايت آل سعود در فاجعه منا هر روز ابعاد جديدي به خود مي گيرد و کوتاهي و تعمد اين رژيم ميهمان کُش و کودک کُش در اين فاجعه هر روز بر ملاتر مي شود، بدون ترديد مديريت حج بايد تغيير کند چون حکام سعودي ثابت کردند لياقت آن را ندارند. تابحال ايران اسلامي با اين رژيم بي لياقت مدارا کرده اما مراقب باشند گرفتار غضب ايران نشوند.

زارع همچنین فرا رسیدن ماه محرم را تسلیت گفت و اذعان داشت: ماه محرم ماهي که عامل مهمي براي وحدت امت اسلامي مي تواند باشد، ماه اقامه عزاي آل الله و ماه احياي مهمترين فريضه الهي که مورد کم مهري واقع شده، فريضه اي که ضامن اجرايي بسيار مطمئني براي بقيه ارزشهاي ديني است،بايد بدانيم دايره امر به معروف و نهي از منکر محدود به چند منکر متعارف نيست.

وی ادامه داد: خيال نکنيم که منکر فقط روزه خواري در ماه رمضان و موسيقي مبتذل گوش دادن و بدحجاب و بي حجاب بيرون آمدن چند خانم بي توجه به ارزشهاي انساني است، اينها منکر است و بايد با آن برخورد کرد اما منکرات بزرگتري وجود دارد که چون با آنها برخورد نشده زمينه اينها هم فراهم شده، امروز بزرگترين منکر جامعه ما فسادهاي اقتصادي است امروز بزرگترين منکرها، سياسي کاري در امور کشور است بزرگترين منکر سوء استفاده از قدرت و خودرأيي در امور مردم است، مغرور شدن به يک حکم بي ارزشي است که گاهي ما مي گيريم و فکر مي کنيم قدرت خدايي پيدا کرده ايم.


 

نویسنده :
عاشوریان
نظرات بینندگان