کد خبر: ۷۷۵۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 18 مهر 94

اتصال فارس به دریا متوقف است نه منتفی/ رونمایی از 12 میراث معنوی فارس

همایش پیرغلامان حسینی از جمله موضوعاتی است که روزنامه‌های امروز به آن پرداخته‌اند.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد «سینه زنی قطاری شیرازی ها ثبت ملی شد»، خبر جنوب به نقل از یک خبرگزاری نوشته معاون فرهنگی و هنری سیزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی گفته:« در حاشیه این دوره از اجلاس از 12 میراث معنوی استان فارس رونمایی شد.آیین چک چکوی استهبان، سینه‌زنی قطاری شیراز، عزاداری عمه کبار (کوار) خرم‌بید، خیمه برافراشته زرقان، سینه‌زنی در لارستان، تعزیه در خرم بید، شیراز، کازرون، سروستان، چهارچوب گردانی استهبان یا نخل گردانی، عزاداری عاشورای دوان کازرون، تعزیه صحرارود فسا از جمله این آئین هستند.

«اتصال فارس به دریا متوقف است نه منتفی»، نماینده شیراز در گفتگو با خبر جنوب بیان داشته:« مقامات وزارت کشور به دلیل قرار گرفتن در آستانه انتخابات در پی آن هستند که اتصال فارس به دریا در شرایط آرام اتفاق بیفتد. برای این منظور در پی آن هستند تا امتیزات ویژه حوزه اقتصادی به هرمزگان بدهند تا ان ها نیز راضی به دادن 10 هزار هکتار از اراضی شان به فارس با هدف اتصال این استان به دریا شوند» قادری گفته:« در دوره استاندار سابق، دیدار مقامات استان با مقام معظم رهبری انجام شد و رهبر معظم انقلاب بر اتصال فارس به دریا همچنان تاکید داشتند»

سالاد برگزاری انتخابات نظام مهندسی که روز پنجشنبه گذشته همزمان با سراسر کشور در شیراز در حال برگزاری بود، لغو شد. قطع مکرر شبکه و نرم افزار مربوط به این انتخابات باعث شد این انتخابات به موعد دیگری موکول شود. شهردار شیراز در حاشیه این مراسم به موضوعاتی اشاره کرده که از میان گفته های وی «خیابان های نامی شیراز پیاده راه می شوند» به عنوان تیتر یک امروز انتخاب شده است.

عکس امروز اما به بازدید رییس پلیس آگاهی از این روزنامه اختصاص یافته و با «90 باند مجرمین فارس متلاشی شد» تیتر شده است. حیدری در جریان این بازدید سرقت از داخل خودرو را در صدر جرایم استان عنوان کرده است.

سالاد گزارش یکی از خبرگزاری ها از اوضواع بازار کار را تیتر یک خود کرده است: «موج میلیونی تقاضای شغل در راه بازار کار». 5/4 میلیون محصل در آستانه ورود به بازار کار هستند؛ موضوعی که دستمایه نویسنده این گزارش شده که با طرح سوال «آیا بیکاری بدتر می شود؟» مطلب خود را آغاز کرده است.

مراسم اختتامیه سیزدهمین اجلاسیه پیرغلامان و خادمان حسینی در شاهچراغ برگزارشد. آیت الله ایمانی در این مراسم گفته: «هدف دشمن از مذاکره، نفوذ و ایجاد تفرقه است» که از جمله عناوین داخلی است. دو تیتر دیگر نیز به همین موضوع ارتباط دارد که اولی به نقل از آیت الله دستغیب کار شده که گفته: «تبعیت از ولایت، شاخص حسینی بودن است» و دیگری به نقل از معاون یازمان صدا و سیما که وی هم در این رابطه گفته: «پیرغلامان، حوادث کربلا را به درستی نقل کنند».

سالاد همایش بزرگ گروه های موسوم به «NA» در ورزشگاه حافظیه برگزار شده است. این همایش مربوط به معتادان است که این روزنامه از آن با تعبیر «بر هم زنندگان بساط ناپاکی» یاد کرده و تیتر یک خود را به این مراسم اختصاص داده است: «واقعیت تلخی که در سکوهای حافظیه نمایان شد».

مصاحبه اختصاصی این روزنامه با رییس شورای شهر موضوع عکس امروز است که با گفته حقدل تیتر شده است: «شوراها چشم طمع با مال و اموال شهرداری ها نداشته و ندارند». حقدل همچنین مدعی شده: «شوراها بهتر از دولت می توانند برخی از مجموعه ها را اداره کنند».

سالاد حیدرپور عضو کمیسیون امنیت مجلس که از منتقدان زاکانی است در مورد وی گفته: «برخورد رییس کمیسیون ویژه و ادبیاتی که بکار برد، نشان داد علاوه بر اینکه سعی در اعمال نظرات و سلیقه های شخصی در بررسی برجام دارند، ظرفیت اینکه در تراز مجلس رییس کمیسیون باشند را ندارند». وی همچنین از «ادامه بررسی برجام به کمیسیون امنیت ملی محول شد» خبر داده که تیتر یک امروز این روزنامه است.

دهه فرهنگ امسال به نام حافظ نام گذاری شده است. در همین راستا همنشینی هزار شاعر استان با استاد کزازی موضوع عکس امروز شده است و «همنشینی هزار شاعر با سخنور پارسی گوی در تالار حافظ» تیتری است که برای آن انتخاب شده است.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴
0
ترافیک شیراز دیه درست نمیشه چون که شیرازی ها خودشان رعایت نمی کند و ربطی هم به مسئولین نداره