کد خبر: ۷۷۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴

رئیس دانشگاه شیراز: امیدواریم صنایع به دانشگاه اعتماد کنند

ارشاد لنگرودی گفت: امیدواریم با ورود علم به صنعت بخشی از بیکاری جامعه برطرف شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، رئیس دانشگاه شیراز گفت: عدالت اجتماعی در سایه توسعه و رشد اقتصادی امکان پذیر است.

مجید ارشادلنگرودی در همایش «اعتدال و توسعه» ویژه بانوان در شیراز بزرگ‌ترین مشکل استان فارس را بیکاری دانست و افزود: جامعه‌ای که بیکار باشد به سمت بزه کشیده می‌شود که امیدواریم صنایع به دانشگاه اعتماد کنند تا بتوان با ورود علم به صنعت پیشرفتی را که در صنایع نظامی داریم در دیگر صنایع نیز شاهد باشیم و از این طریق بخشی از بیکاری جامعه برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه کار اصلی باید از مدارس آغاز شود و دانش آموزان با همفکری و هم‌افزایی کار‌ها را پیش ببرند، گفت: امروز رقابت‌ها باید به شکل گروهی باشد چراکه رقابت فردی دردی را دوا نمی‌کند.

رئیس دانشگاه شیراز ادامه داد: دانش آموزان باید از ابتدا یاد بگیرند که برای مسائل راه‌حل ارائه کنند و کار گروهی انجام دهند و در این صورت است که پس از ورود به دانشگاه می‌توانند مشکلات کشور را برطرف کنند.

ارشاد یادآور شد: باید بتوانیم با همفکری و تحمل همدیگر مشکلات موجود را برطرف کنیم متاسفانه مردان نتوانستند جامعه عاری از خشونت ایجاد کنند، امیدواریم زنان بتوانند این کار را انجام دهند.

دین اسلام بهترین پیام‌ها را برای زنان به ارمغان آورد

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس هم در این همایش بسیاری از مشکلات امروز را به‌واسطه دوری از اندیشه‌های بلند پیامبر(ص) دانست و گفت: دین اسلام بهترین پیام‌ها را برای زنان به ارمغان آورد.

سیده معصومه دستغیب لزوم تحلیل نقش زنان در توسعه را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد که برگزاری چنین همایش‌هایی بتواند نقطه عطفی برای بررسی آنچه که پشت سرگذاشته و آنچه پیش رو داریم، باشد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس با بیان اینکه زنان ما در همه عرصه‌ها پرتلاشند، خاطرنشان کرد: باید به نخبگان و مختصصین خودمان اعتماد کنیم و فاصله‌ ایجاد شده با نخبگان را کم کنیم.

دستغیب با اشاره به اینکه برای رسیدن به جامعه پاک باید همه تلاش کنند، تاکید کرد: باید مراکزی در راستای تشکیل خانواده و حفظ خانواده ایجاد شود چراکه مردان در کنار زنان است که می‌توانند جامعه‌ای سالم داشته باشند.


نظرات بینندگان