کد خبر: ۷۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴

دو کلام حرف حساب با دکتر زیباکلام

ایران به زعم تمام دول غربی و حتی خود آمریکا قدرت بلا منازع منطقه هست و بدون کمک ایران نمی توان مشکلات منطقه را حل و فصل نمود.

 به گزارش شیرازه، حرف رسا نوشت: واقعا عجیب است که چگونه یک استاد علوم سیاسی با سابقه دست به نگارش نامه ای میزند که نه با اصول علمی روابط بین الملل همخوانی دارد و نه با اصول و قوانین اسلام و انقلاب؟ واقعا چنین تحلیل هایی را نمیتوان نه سر دلسوزی برای مردم دانست و نه برای تداوم و پویایی آرمانهای امام و انقلاب بزرگ و عظیم جمهوری اسلامی.

جناب زیبا کلام:

آیا میدانید در سال 1384 در آژانس بین المللی انرژی اتمی که شخص آقای ظریف هم آنجا تشریف داشته اند نماینده آمریکا که دوره ماموریتش به اتمام رسیده بود از رئیس جلسه اجازه خواست تا میکروفن او را روشن کند تا از همکاران خداحافظی کند و او (نماینده آمریکا) در جملاتی کوتاه مطلبی گفت که بسیار ارزشمند بود و میتواند برای شما و مدیران سیاست خارجی ما به عنوان اصل  اساسی دیپلماتیک حرفه ای مد نظر قرار بگیرد ؟

آری او گفت:همکاران محترم ، من در طول مدت ماموریت خود بعضا مطالبی عنوان کردم و مواضعی گرفتم که اگر در جایگاه شخصی قرار داشتم شاید صد درصد مخالف آن مواضع را اتخاذ میکردم، با این حال چون ان مواضع نظر حکومتم بود بر اساس وظیفه شغلی مکلف و متعهد به اتخاذ آن مواضع بودم.

پس جناب زیبا کلام شمایی که به امریکا علاقه مندید آیا ماموران دیپلماتیک ما هم حتی اگر به هر دلیل مواضع و پندارهایشان در تعارض با اصول تبیین شده حکومت است بهتر نیست حداقل از این آمریکاییها پیروی کرده و درس بگیرند و عزت نفس خود و ملت بزرگ ایران را حفظ نمایند ؟

حال پاسخ بفرمایید که این حرکت آقای ظریف بر اساس و اصول تبیین شده ملت ایران بوده است یا خیر؟

همچنین جناب زیبا کلام آیا میدانید که طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران کارمندان و حقوق بگیران دولتی در انجام وظایف اداری خود مجاز به اجتهاد در خصوص قوانین و مقررات نیستند و در صورت تخلف از اصول قانونی و قوانین مربوط متخلف محسوب و در خصوص عمل خود مسئول و قابل تعقیب اداری و جزایی خواهند بود و بر اساس اصول آمره قانون اساسی ترسیم سیاست های کلی نظام  مقدس جمهوری اسلامی ایران بر عهده رهبری است و این عمل آقای ظریف (دست دادن با اوباما) در مغایرت با اصول کلی سیاست هایی است که توسط امام راحل به عنوان معمار و بنیان گزار انقلاب اسلامی، و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) تبیین شده است .

لذا این حرکت نابجای ایشان تخطی علنی از حدود اختیارات و وظایف شغلی شان بوده و محرز و قابل پیگرد اداری و جزایی است.همچنین اگر در روایات دیده اید که اهل بیت علیهم السلام توصیه کرده اند به (دشمن) در بیان این روایت منظور دشمنی شخصی میان مومنین است که باید رفع شود و قاعده ی مواجهه با دشمنان دین و متجاوزان متفاوت است:«عن ابی الحسن الرضا ع انه سئل ما العقل فقل التجرع للغصه و مداهنه الاعداء و مداراه الاصدقا»

مقام معظم رهبری ، در روز سه شنبه پنج خرداد 94 ، درد درس خارج خود ، این روایت از امام رضا علیه السلام را توضیح دادند که ایشان در پاسخ به این سئوال که عقل چیست؟ فرموده بودند: نشانه عقل سه چیز است :

1. فرو بردن غصه (تحمل آن و افشا نکردن آن ، که منافاتی با علاج جستن ندارد

2. مداهنه (نرمش و سازش )با دشمن

3. مدارا با دوست

رهبر انقلاب در توضیح دوم فرمودند که در قرآن داریم: (ودوا لو تدهن فیدهنون ) ( آنان دوست دارند که تو نرمش و سازش داشته باشی  تا آن ها هم نرمش و سازش داشته باشند )(9 قلم )، اما این آیه در مقام  ملامت است، حال چطور روایت را با این آیه جمع کنیم؟

در پاسخ به این سئوال فرمودند: در روایت، منظور اعدای (دشمنان ) شخصی است، مثلا یک مشکل همسایگی یا شغلی پیدا میکنیم، و کسی به خاطر این گونه مسائل با ما دشمن می شود، در اینجا فرموده اند مداهنه کنید.

این مداهنه را کسی تعمیم ندهد به دشمنان فکری و دینی که با هویت شما مقابله میکنند. آیات قران اینجا خیلی روشن معین کرده است که با این دشمنان چگونه برخورد کنید. با دشمنی که دشمنی اصولی و مبنایی دارد (ممنوع است دست دوستی بدهیم)

«تسرون الیهم بالموده و انا اعلم بما اخفیتم و ما اعلنتم و من یفعله منکم فقد ضل سواءالسبیل(1 ممتحنه )»شما مخفیانه با آنها رابطه ی دوستی برقرار میکنید در حالی که من به آنچه پنهان یا آشکار میسازید از همه داناترم !و هر کس از شما چنین کاری کند، از راه راست گمراه شده است.

و در خصوص رفراندوم هم از شما که به دولت اعتدال ارادت دارید میخواهم که بفرمایید یه همه پرسی درخصوص سیاستها و برنامه هایشان بگذارند و ببینند که این 19 میلیون عزیزی که به این دولت رای داده اند آیا حد اقل 40 درصدشان از عملکرد اعتدالیون( در همه زمینه هایی که قول داده اند و من جمله توافقات هسته ای )راضی هستند یا خیر؟ من هم به عنوان یک شهروند ایرانی کاملا خوشحال میشوم  که دولت هم نظر سفارشی شما را بپذیرد نه اینکه فقط شما سفارشی نامه بنویسید .

 در خصوص عزت آوری دشمنی با امریکا برای ایران اسلامی پاسختان همین بس که عالم و آدم و اندیشمندان واقعی و مستقل آمریکایی و اروپایی بارها تکرار کرده اند که جمهوری اسلامی قدرت بلامنازع منطقه است و غرب بدون کمک خواستن از ایران نمیتواند آشوبها و مشکلات خاورمیانه و حتی در برخی موارد غیر خاور میانه را خنثی نماید، آیا این عزت نیست که عکس زمان طاغوت روی پای خود قدرتمند شده و دشمنان دیروز عنوان میکنند که امروز بدون ایران نمیشود به بحرانها ی جهانی خاتمه داد ؟

اما در خصوص حادثه حج امسال اولا ارجاع میدهم جنابعالی را به مطالعه بی لیاقتی های آل سعود در حوادث های چندگانه در مراسمات حج سالهای گذشته از چند دهه پیش تا کنون. ثانیا اینکه هویداست که برخی غیر مسلمان جهان و بویژه همین آمریکایی ها (که علاقمند به ارتباط با آنها هستید) از عظمت اسلام و بویژه شیعه (که داعیه دار صلح و عدالت جهانی است ) واهمه و ترس داشته و برای اسلام ستیزی و اینکه ترویج کنند مسلمان هایی که حتی نمیتوانند خود را مدیریت نمایند چگونه میخواهند جهان را مدیریت نموده و عدالت را برقرار کنند و متاسفانه از ال سعود در این زمینه به عنوان ابزار بهره جویی نموده و چنین بحرانهایی تولید میکنند(که ان شاء الله در آینده ای نه چندان دور نقش غرب در این بحران شفاف سازی خواهد شد) و متاسفانه یک استاد دانشگاه هم ( ان شاء الله نا آگاهانه )تحلیلی بدون تامل و بدون نگاه به فرامین رهبر معظم انقلاب از آن می نمایند ، و این خود به نوعی باعث میشود از درون کشور تخریب نظام انجام شود .

و اما در خصوص منافع ملی ، میخواستم بدانم تعریف شما از منافع ملی چیست ؟ ما منافع ملی مان کجا به دست آمریکا تقویت میشود ؟

اصلا منافع ملی ما کجای جهان در دست آمریکاست ؟ آیا به نظر شما اگر ما هم مثل برخی کشورهای آسیایی که اقتصاد، فرهنگ و سیاست شان وابسته به آمریکایی بشود که در تمامی موارد خود در وضعیت بحرانی است و این کشورهای وابسته هم به دلیل اشتباه روز اولشان (دروابسته شدن به غرب) مجبور به ادامه بوده و همچنان به ظاهر همراه غرب و در باطن به فکر فرار از وابستگی به غرب در همه زمینه ها هستند(زیرا در همه موارد اعم از فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... هویتشان را از دست داده و استعمار شده اند).

آیا شما تعریف تان از حفظ منافع ملی همین است که از پنجه پا تا نوک سر به غرب و بویژه آمریکا وابسته و دلبسته شویم؟

(میثم معماری - کارشناس ارشد علوم سیاسی و مدرس بسیجی دانشگاه)

نویسنده :
میثم معماری
نظرات بینندگان