کد خبر: ۷۷۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 19 مهر 94

سفرهای تشریفاتی هیات های اروپایی به فارس/ آرزوهای دور و دراز یک مدیر اصلاح طلب برای شهرک صدرا

در آمد زدایی 754 میلیارد تومانی فارس برای دولت، کودکان کار، در جست‌وجوی فرصتی برای زندگی، از جمله عناوین امروز روزنامه ها است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد مدیر روابط عمومی دادگستری فارس با ارایه آماری از افزایش میزان طلاق گفته: «آمار طلاق در فارس همچنان از نردبان توافق بالا می رود». این گفته وی که تیتر یک امروز نیم نگاه شده در حالی است که در شش ماهه نخست امسال 3400 طلاق توافقی در استان فارس ثبت شده است.

عکس امروز مربوط به گزارش این روزنامه از وضعیت تالاب های فارس است که با «نفس تالاب های فارس به شمارش افتاد» تیتر شده است. نویسنده این گزارش به بررسی وضعیت کنونی این تالاب ها و راه های احیای آنها پرداخته است. موضوع اثرات ناشی از خشکی این تالاب ها نیز از محور های این گزارش است که در چهارمین صفحه چاپ شده است.

سالاد گزارش یکی از خبرگزاری ها از وضعیت کودکان کار موضوعی است که یکی از خبرگزاری ها در گزارش خود به آن پرداخته و این روزنامه آن را تیتر یک کرده است: «کودکان کار، در جست‌وجوی فرصتی برای زندگی». این گزارش که در صفحه 9 این روزنامه کار شده نگاهی کوتاه به زندگی کودکان کار کرده و از آرزوهای آنان گفته است.

قرار بود ظریف میهمان شیرازی ها برای یادروز حافظ باشد که بعد از لغو سفر ایشان به شیراز این‌بار قرار است وزیر فرهنگ میهمان حافظ باشد. این خبر را مریدی داده و برنامه های دهه فرهنگ را که به نام حافظ نام گذاری شده است را هم عنوان کرده است. این مطلب در صدر اخبار داخلی به چشم می خورد.

از دیگر تیتر های داخلی این روزنامه می توان به «بیش از 80 هزار نفر بازنشسته در فارس وجود دارد» به نقل از مدیر کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان و «حوزه داروسازی به تحول نیاز دارد» به نقل از رییس سازمان غذا و دارو که به شیراز سفر کرده است، اشاره کرد.

سالاد یکی از خبرگزاری ها با اشاره به موضوع بررسی برجام در صحن علنی مجلس گزارشی با عنوان «برخاستن دود سفید از دودکش پارلمان برای اجرای برجام» تهیه کرده که تیتر یک امروز عصر مردم به همین موضوع اختصاص یافته است. با توجه به اینکه صبح امروز کلیات طرح برجام با سنگ تمام فراکسیون رهروان ولایت(فراکسیون لاریجانی) در مجلس به تصویب رسید احتمالا تیتر فردای! عصر مردم این خواهد بود«فرجام خوش برجام».

عکس امروز اما به انفجار تروریستی ترکیه مربوط است که با تیتر «انفجار مهیب در آنکارا با بیش از 80 کشته» خودنمایی می کند.

و در پایان حذف یارانه ها؛

سالاد

سالاد «در آمد زدایی 754000000000 تومانی فارس برای دولت» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس از وصول 754 میلیارد تومانی درآمد در شش ماهه اول امسال در استان فارس خبر داده. تاجگردون گفته:«درآمد سال 94 در قانون بودجه سال جاری 1765 میلیارد تومان پیش بینی شده بود که در شش ماهه اول امسال 754 میلیارد تومان وصول شد. این رقم 42 درصد کل در آمد پیش بینی شده امسال و 86 درصد درآمد پیش بینی شده شش ماهه اول امسال را تشکیل می دهد» گفتنی است تاجگردون در این مصاحبه بیان داشته:« توجه به عدم تحقق 14 درصدی درآمد شش ماهه اول بعید به نظر می رسد که تا پایان سال کل درآمد مصوب محقق گردد»

«نمایندگان بخش خصوصی فارس، غایب بزرگ سفر هیات کرواسی به شیراز»، نایب رئیس اتاق بازرگانی شیراز گفته:«علی رغم رسم همیشگی مبنی بر حضور تمامی هیات های اقتصادی خارجی در اتاق بازرگانی، متاسفانه جریانی در فارس در پی کم رنگ کردن نقش تنها تشکل خصوصی قانونی در توسعه اقتصادی است و این حرکت تا به ان جا پیش رفته که در سفر هیات پارلمانی و اقتصادی کرواسی به فارس نه تنها فضایی برای حضور این هیات در اتاق بازرگانی ایجاد نشد بلکه در جلسات مختلف از اعضای این تشکل دعوت نشده است»گفتنی است به نظر می رسد سفر یک هیات خارجی به شیراز بدون دعوت از بخش خصوصی تشریفاتی باشد. همچنین نایب رئیس بازرگانی در گفت گو با خبر جنوب بیان داشته:«با روی کار امدن مدیر ارشد فارس و نماینده دولت در استان هنوز هیچ پاسخی به درخواست ما برای برگزاری جلسه با مدیر ارشد فارس داده نشده است این در حالی است که در شهر هایی چون اصفهان، تبریز و مشهد جلسات هفتگی بین استانداران و رئیس اتاق بازرگانی ان شهر برگزار می شود که نتایج این جلسات در پیشرفت شهرهای مذکور کاملا مشهود است»  

«واحد های نیمه تمام مسکن مهر فارس سال 95 تکمیل میشود»، مدیر کل راه و شهرسازی فارس با اعلام این خبر گفته:«کل پروژه های باقیمانده در فارس حدود پنج هزار واحد است که 2 هزار واحد مربوط به شهر صدرا، 2 هزار واحد متعلق به بنیاد مسکن و یک هزار واحد نیز مربوط به اداره کل راه و شهرسازی استان است» گفتنی است اظهارات عشایری که فقط با برخی رسانه های های خاص مصاحبه می کند در حالی است که مدتی پیش مدیر شعب بانک مسکن گفته بود حدود 3 هزار واحد از مسکن مهر فارس به دلیل عدم پیگیری مدیران عامل شرکت های تعاونی هیچ وقت رنگ بهره برداری به خود نخواهد دید.

سالاد تیتر یک خود را به نشست خبری مدیر عامل شرکت عمران شهر صدرا اختصاص داده است. خانی با ارایه آماری از عملکرد این شرکت از «صدرا میزبان اردوهای جام جهانی قطر» خبر داده است.خانی عضو اصلاح طلب سابق شورای شهر شیراز در این باره گفته زمینی به مساحت 38 هکتار برای ایجاد مجموعه های ورزشی و اقامتی ویژه ی تیم ها در صدرا در نظر گرفته شده است که در این زمینه آماده مذاکره با سرمایه گذاران برای اجرای این طرح هستیم او گفته برای اجرای این طرح ها به 690 میلیون یورو سرمایه گذاری نیاز است. گفتنی است گرچه در نگاه اول این طرح یک اقدام شایسته و فرصت طلبانه به شمار می رود اما بعید است از سطح کلام و نگارش روی کاغذ فراتر رود چرا که اولا همان طور که جناب خانی گفته سرمایه گذاری سنگینی را می طلبد که با توجه به عدم اقبال سرمایه گذاران و بروکراسی پیچیده سر راه سرمایه گذاران تامین چنن رقمی ممکن نیست. ثانیا تجربه نشان داده که بخش خصوصی بدون حمایت و نظارت موفق نمی شود. سال ها است که مجتمع عظیم خلیج فارس در آن منطقه قرار دارد اما سرمایه گذار، هتل این مجموعه را نمی سازد و آن را تکمیل نمی کند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن با اشاره به مهم ترین زمین خواری ها در روستاها گفته: «بیشترین زمین خواری ها در روستاهای مازندران، تهران، فارس و همدان اتفاق افتاده است». موضوع عکس امروز همین گفته شاملو است و «فارس رده سوم در تعداد زمین خواری» تیتری است که برای آن انتخاب شده است.

نظرات بینندگان