کد خبر: ۷۷۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴

دیدار رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون با امام جمعه شهرستان/ نسبت به پوشش دانشجویان دختر حساس هستم

سرپرست جدید دانشگاه سلمان فارسی کازرون به همراه هیئت همراه با حضور در دفتر امام جمعه کازرون با وی دیدار کردند.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از کازرون خبر، سرپرست جدید دانشگاه سلمان فارسی کازرون به همراه هیئت همراه با حضور در دفتر امام جمعه کازرون با وی دیدار کردند.

دیدار دکتر براتی و مسئولان دانشگاه سلمان فارسی با امام جمعه کازرون+ عکس

 

با انتخاب شما خیالم راحت شد

در این دیدار حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون، ضمن خیر مقدم به سرپرست جدید دانشگاه سلمان فارسی در سخنانی اظهار داشت: من نسبت به دانشگاه سلمان فارسی حساسیت داشتم اما وقتی شنیدم شما که عضو هیئت علمی همان دانشگاه هستید و مسئولیت دانشگاه را متقبل شده اید، خیالم راحت شد.

وی گفت: برقراری رابطه و تعاملات سازنده با اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه بسیار لازم و ضروری است.

دیدار دکتر براتی و مسئولان دانشگاه سلمان فارسی با امام جمعه کازرون+ عکس

 

انتخاب نام سلمان برای دانشکاه از پیشنهادات و آرزوهای خود ما بود

خرسند با بیان اینکه دانشگاه سلمان فارسی کازرون هم از جهت دانشگاه بودن و هم از جهت انتساب به حضرت سلمان فارسی دارای تقدّس است، گفت: حضرت سلمان فارسی در بین صحابه پیامبر اکرم (ص) حرف اول را می زنند و در بین صحابه کسی به حد حضرت سلمان نمی رسد و انتخاب نام این صحابه بزرگوار برای دانشگاه، از آرزوها و پیشنهادات خود ما بود.

انتظار ما این است دانشگاه سلمان فارسی به یک قطب دانشگاهی تبدیل شود

امام جمعه کازرون اضافه کرد: به جهت انتساب نام حضرت سلمان فارسی به این دانشگاه انتظار داریم که این دانشگاه با برنامه ریزی بلند مدت در آینده نه چندان دور به یک قطب دانشگاهی و دانشگاه جامع تبدیل شود و در بین دانشگاه های کشور حرفی برای گفتن داشته باشد.

برای هماهنگی دیدار مسئولان دانشگاه با مقامات و وزرا آماده هستم

وی از آمادگی خود برای هماهنگی دیدار مسئولان دانشگاه با مقامات و وزرا خبر داد و گفت: نظر به اینکه رشد دانشگاه های غیر دولتی رو به کاهش است ما باید تلاش کنیم دانشگاه سلمان فارسی در اوج باشد تا خلاء و افت دیگر دانشگاه ها را در کازرون پر کند.

دیدار دکتر براتی و مسئولان دانشگاه سلمان فارسی با امام جمعه کازرون+ عکس

خرسند با تأکید بر اهمیت برقرای تعاملات سازنده مسئولان دانشگاه  با مدیران شهرستان از دکتر براتی خواست تا با مسئولان شهر تعامل و ارتباط نزدیک داشته باشند.

به تشکل های داشجویی توجه کنید

امام جمعه کازرون با تأکید بر وجود دغدغه های فرهنگی خود، بیان داشت: دانشگاه هم تأثیر گذار است و هم تأثیرپذیر؛ لذا می بایست به عرفیات منطقه توجه شود.

وی توجه کردن دانشگاه به تشکل های دانشجویی را لازم و ضروری دانست و تأکید کرد: به فرموده امام خامنه ای (مدظله) دانشگاه باید سیاسی باشد اما محل سیاست بازی نباشد.

خرسند گفت: موافقت ها و مخالفت های دانشگاه با تشکل های دانشجویی باید علمی و بر اساس قانون انجام گیرد.

دانشگاه سلمان فارسی متولی برگزاری کنگره بیت المللی سلمان فارسی شود

امام جمعه کازرون از مسئولان دانشگاه سلمان فارسی کازرون خواست تا از امکانات و ظرفیت های دیگر دانشگاه های کازرون در برگزاری همایش ها و سمینارهای علمی بهره گیرد و اظهار داشت: یکی از کارهایی که باید در اولویت کارهای فرهنگی این دانشگاه قرار گیرد، معرفی حضرت سلمان (ع) است لذا پیشنهاد می شود این دانشگاه خود متولی برگزاری کنگره بعدی سلمان فارسی شود.

واظب باشید دانشگاه جولانگاه جریانات سیاسی نشود

وی در ادامه از حساسیت بسیار بالای خود برای ورود نکردن دانشگاه به مباحث انتخاباتی سخن گفت و تأکید کرد: مواظب باشید دانشگاه تبدیل به جولانگاه جریانات سیاسی نشود و له یا علیه کسی در انتخابات سخن نگویید.

نسبت به پوشش دانشجویان دختر حساس هستم

خرسند با تأکید بر اینکه نسبت به پوشش دانشجویان دختر حساس هستم، تصریح کرد: در شهرستان کازرون پوشش رسمی زنان چادر است و در پوشش دانشجویان دختر باید به این نکته توجه شود.

نظارت مستمر بر خوابگاه های دانشجویی داشته باشید

امام جمعه کازرون با بیان اینکه دانشجویان امانتی از خانواده ها در دستان شما هستند، ابراز داشت: لازم است بر خوابگاه های دانشجویی نظارت مستمر داشته باشید و نسبت به مسائل رفاهی و فرهنگی آنان برنامه ریزی کنید و در ساخت خوابگاه که کمک بزرگی در حل مشکلات فرهنگی است بسیار تلاش کنید.

نام آیت الله ایمانی در شکل گیری دانشگاه سلمان فارسی می درخشد

وی رشد و ارتقاء دانشگاه سلمان فارسی کازرون را آرزوی دیرینه خود دانست و یادآور شد: نام روحانیت به ویژه آیت الله ایمانی در شکل گیری دانشگاه سلمان فارسی و دیگر دانشگاه های این شهرستان می درخشد.

دانشگاه سلمان فارسی اکنون به سنّ بلوغ رسیده است

خرسند با بیان اینکه دانشگاه سلمان فارسی کازرون اکنون به سنّ بلوغ رسیده است، گفت: شما باید جهت جذب اعتبارات مالی چانه زنی های لاز م را نزد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان برنامه و بودجه  مجلس و شورای اسلامی انجام دهید.

امام جمعه کازرون اظهار داشت: پدیدآمدن این موقعیت ها برای افراد به صورت موقت است و آنچه در کارنامه می ماند سوابق است لذا به گونه ای کار کنید تا هم نام تان و هم کارتان ماندگار باشد.

در انتصاب ها به دو مؤلفه تعهد و تخصص توجه کنید

وی، تعهد و تخصص را دو مؤلفه مهم در انتصاب ها دانست و از سرپرست جدید دانشگاه سلمان فارسی کازرون خواست در عزل و نصب ها بر شایستگی افراد تأکید داشته باشد.

امیدواریم موفقیت های فرهنگی سال های قبل دانشگاه سلمان تکرار شود

خرسند با یادآوری موفقیت های فرهنگی دانشگاه سلمان فارسی در سال های 90و 91 در سطح کشور، گفت: این موفقیت های گذشته دانشگاه سلمان فارسی کازرون قابل قدردانی است و امیدواریم مجدداً شاهد این گونه موفقیت ها باشیم.

امام جمعه کازرون در پایان سخنان خود از آمادگی خود برای کمک به دانشگاه سلمان فارسی در عرصه های مختلف خبر داد.

 

افتخار ما خدمت در دانشگاهی است که منتسب به نام حضرت سلمان است

دیدار دکتر براتی و مسئولان دانشگاه سلمان فارسی با امام جمعه کازرون+ عکس

دکتر فرهاد براتی سرپرست جدید دانشگاه سلان فارسی نیز در این دیدار ضمن تشکر از امام جمعه کازرون در سخنانی اظهار داشت: افتخار ما این است که در دانشگاهی خدمت می کنیم که منتسب به حضرت سلمان فارسی می باشد و این انتساب و همچنین سابقه درخشان تاریخی فرهنگی شهر کازرون وظیفه ی اینجانب را سنگین تر می کند.

نسبت به کازرون و دانشگاه سلمان فارسی احساس دین می کنم

وی با بیان اینکه من از خانواده بزرگ دانشگاه سلمان فارسی هستم و از طریق این دانشگاه ارتزاق می کنم، گفت: نسبت به این دانشگاه و این شهر احساس دین می کنم و از هیچ تلاشی برای پیشبرد اهداف دانشگاه دریغ نخواهم کرد.

اولویت های سرپرست جدید دانشگاه سلمان فارسی

براتی اولویت های خود را رشد همه جانبه دانشگاه در زمینه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و عمرانی عنوان کرد و بیان داشت: در این راه دست یاری به سوی همه مسئولان محترم شهرستان دراز می کنم تا به یاری همدیگر، به دانشگاهی در شأن شهرستان که حرف های زیادی برای گفتن در سطح کشور داشته باشد برسیم به خصوص از همه خیرین محترم شهرستان تقاضا دارم که در بحث ساخت دانشگاه و به خصوص خوابگاههای دانشجویی همکاری نمایند.

برای اجرای فعالیت های فرهنگی، برنامه راهبردی تدوین خواهیم کرد

سرپرست جدید دانشگاه سلمان فارسی کازرون با تاکید بر اهمیت مسائل فرهنگی و با توجه به صحبت های امام جمعه محترم مبنی بر رسیدن به رتبه های برتر فرهنگی در سطح کشور، از برنامه ریزی های راهبردی در این زمینه و تلاش برای کسب رتبه های ارزنده در این زمینه خبر داد.

جوان بودن اساتید و کارکنان دانشگاه سلمان فارسی یکی از امتیازات این دانشگاه دانست

وی جوان بودن اساتید و کارکنان دانشگاه سلمان فارسی را یکی از امتیازات این دانشگاه دانست و تاکید کرد: ما باید با تمام توان و نیرو و از راههای میانبر به رشد علمی قابل قبولی در سال های آینده برسیم.

دیدار دکتر براتی و مسئولان دانشگاه سلمان فارسی با امام جمعه کازرون+ عکس

 به گزارش کازرون خبر امام جمعه کازرون در پایان  این دیدار به سرپرست جدید دانشگاه سلمان  و هیات همراه به رسم یادبود و تبرک به هر کدام یک عدد دو هزار هدیه کرد.

دیدار دکتر براتی و مسئولان دانشگاه سلمان فارسی با امام جمعه کازرون+ عکس

نظرات بینندگان