کد خبر: ۷۷۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز:

امسال هم یادروز حافظ در بی‌خبری برگزار شد/ معاونت فرهنگی شهرداری شیراز در این مراسم مشارکت کند

به نظر می‌رسد مشکل این نحوه اجرای اینچنینی مراسم بزرگداشت حافظ، نه بی‌پولی که عدم برنامه ریزی بلند مدت و آینده نگر است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از عدم اطلاع‌رسانی همه جانبه مراسم بزرگداشت «روز حافظ» در عرصه شهری، منطقه‌ای، ملی و حتی بین‌المللی گلایه و اظهار تأسف کرد که امسال نیز یادروز حافظ در بی‌خبری برگزار شد.

غلام مهدی حقدل در صد و نوزدهمین صحن علنی شورا که همزمان با بیست مهر «یادروز حافظ» برگزار ‌شد، گفت: در شهر قونیه به واسطه نام مولانا، برنامه ریزی‌هایی در زمینه‌های مختلف گردشگری انجام می‌شود و از این ظرفیت ‌‌نهایت استفاده را می‌کنند؛ در حالی که شهر شیراز مأمن بزرگان ادبی همچون حافظ و سعدی است که نه تنها افتخار ملی که افتخار جهانی محسوب می‌شوند اما هیچ استفاده‌ای از این ظرفیت نشده است.

وی با بیان اینکه باید از تمام جنبه‌های وجود بزرگان ادبی شهر بهره برد، تصریح کرد: اینکه یک روز را در تقویم به نام حافظ و سعدی ثبت کنیم و گردهمایی چند ساعته‌ای در این راستا برگزار کنیم، اگرچه اقدام خوبی است اما کافی نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اعتقاد به اینکه یاد روز حافظ می‌تواند به عنوان یک فرصت طلایی، رونق و اعتبار شهر شیراز را در عرصه ملی و بین المللی پررنگ‌تر کند، گفت: به نظر می‌رسد مشکل این نحوه اجرای اینچنینی مراسم بزرگداشت حافظ، نه بی‌پولی که عدم برنامه ریزی بلند مدت و آینده نگر است.

حقدل با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه معاونت فرهنگی شهرداری شیراز برای مشارکت در برگزای مراسم یادروز حافظ، اظهار کرد: نگاه همه جانبه به موضوع یادروز حافظ و برنامه ریزی مناسب جهت بزرگداشت این روز، مستلزم حضور فراگیر نهادهای مختلف و مردم علاقه‌مند به فرهنگ و ادب است.

وی با اظهار اینکه شیراز از صنعت محروم شده است اما نباید اجازه بدهیم گردشگری آن هم از رونق بیفتد، تأکید کرد: وقتی ما برای مسایل پیش پا افتاده ده‌ها سمینار و کنفرانس برگزار می‌کنیم، انتظار می‌رود برای برگزاری برنامه‌ یادروز نیز اقدام شایسته و در خور شأن حافظ و شهر شیراز انجام شود. از این رو انتظار می‌رود برنامه‌های آینده با همکاری و هم اندیشی نهادهای متولی فرهنگ و ادب و گردشگری به صورت شکیل‌تر و وزین‌تر برگزار شود.

نظرات بینندگان