کد خبر: ۷۷۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 21 مهر 94

حافظ هم اصلاح طلب شد!/ سد تنگ سرخ ابزاری برای سیاسیون/ مردم فارس روزانه چند میلیارد تومان بنزین دود می کنند؟

آیین بزرگداشت روز حافظ در شیراز و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد برگزار شد. این موضوع در تمام روزنامه‌های امروز به چشم می‌خورد.

سالادبه گزارش شیرازه؛

سالاد«بانوان استان فارس با مراجعه به پزشک خانواده برای خود شناسنامه سلامت تشکیل دهند» دکتر معصومه صفایی کارشناس مسئول سلامت زنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بیشترین عامل مرگ و میر خانم ها، بیماری های قلبی و عروقی است گفته:« از همه خانم در استان فارس دعوت می شود به پزشک خانواده خود مراجعه و این شناسنامه را تکمیل کنند. برای این کار نیاز است همه اطلاعات پزشکی از قبیل بیماری های جسمی و روحی در اختیار پزشک قرار گیرد»

«روزانه 4 میلیارد تومان از پول مردم فارس خرج خرید بنزین می شود»، مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی فارس گفته:« در شیراز روزی 1/5 میلیون لیتر و در کل فارس روزانه 4/5 میلیون لیتر بنزین مصرف می شود که بابت آن شیرازی ها حدود یک میلیارد و 400 میلیون تومان و مردم فارس روزانه حدود 4 میلیارد تومان با احتساب میانگین بنزین 700و هزار تومانی پول پرداخت می کنند.»علیرضا امین همچنین با اشاره به توزیع بنزین یورو 4 در کلان شهر ها گفته:« تمامی کلان شهرها به جز شیراز و اهواز بنزین یورو 4 عرضه می شود.پالایشگاه شیراز که بنزین این شهر را تامین می کند مجهز به تکنولوژی تولید بنزین یورو 4 نیست و به همین دلیل این بنزین باید از پالایشگاه شهرهای دیگر تامین شود که در این راستا قرار شده بنزین یورو 4 مصرفی شیراز از پالایشگاه آباد تامین گردد این در حالی است که هنوز تولید این نوع بنزین در پالایشگاه مذکور کلید نخورده است»

«زیارتگاه رندان جهان در حلقه ازدحام بی نظیر مردم»،خبر جنوب نوشت:« حضور مردم در مراسم دیشب یادروز حافظ در نوع خود بی نظیر و شگفت انگیز بود. بعد از پایان کنسرت اجرا شده در آرامگاه حافظ دوستداران لسان الغیب برای اداری احترام و فاتحه خوانی به سمت قبر حافظ رفتند و در این گیر و دار شیشه ای که برای حفاظت از مقبره حافظ در اطراف آن قرار نصب شده بود شکست و خرد شد»

سالاد سرمایه بانک های فارس که می بایست در استان هزینه شود به سایر استان ها رفته است. این موضوع زمانی شروع شد که رییس سازمان صنعت و معدن فارس 68 درصد مشکلات صنعت فارس را به گردن بانک ها انداخت و وزیر هم دستور بررسی عملکرد بانک ها در این موضوع ر صادر کرد. «ده هزار میلیارد تومان از سرمایه بانک های فارس، به استان های دیگر رفت» تیتری است که این روزنامه برای این موضوع انتخاب کرده و در صفحه نخست به آن پرداخته است.

روز بزرگداشت حافظ با حضور وزیر ارشاد در مجموعه حافظیه برگزار شد. عکس امروز به همین موضوع اختصاص یافته و با صحبت های وزیر، معاون سازمان میراث فرهنگی کشور، استاندار و مدیر کل فرهنگ فارس تیتر شده است.

سال 90 کلنگ ساخت سد تنگ سرخ به زمین زده شد و همزمان با آغاز عملیات اجرایی آن سروصدای زیست بان ها بالا رفت و در مخالفت با ساخت این سد صحبت های زیادی صورت گرفت. پس از گذشت مدت چهار سال مدیر عامل آب منطقه ای فارس این سد را یک پروژه معمولی خوانده و در انتقاد به سیاسیون گفته: «سد تنگ سرخ به ابزاری برای سیاسیون تبدیل شده است». این موضوع در ششمین صفحه تیتر شده است.

آیت الله ایمانی در همایش پرچم داران عاشورایی ویژه روحانیان طرح بصیرت گفته: «نفوذ سیاسی مهم ترین معضل جامعه اسلامی است». این مطلب به همراه تعدادی از تصاویر این برنامه در صفحه پایانی به چاپ رسیده است.

سالاد سفر وزیر ارشاد به شیراز بری شرکت در آیین بزرگداشت حافظ و صحبت های وی تیتر یک امروز این روزنامه است: ««حافظ»؛ حافظه تاریخی، آبرو، اعتبار تاریخ و ادبیات ایران است».

یک مقام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم خواسته: «شیر فله ای مصرف نکنید». وی در این رابطه از وجود بیماری و مضراتی همچون تب مالت در این نوع شیر ها خبر داده است. این موضوع که از جمله تیترهای داخلی این روزنامه است در کنار «آلودگی در صیفی های کاشت شیراز هست؛ ولی جای نگرانی نیست».» به نقل از معاون غذا و داروی این دانشگاه به چاپ رسیده است.

سالاد گرامیداشت یادروز حافظ تمام مطالب صفحه نخست و قسمت زیادی از صفحه پایانی این روزنامه را به خود اختصاص داده است. تیتر یک این روزنامه از میان صحبت های وزیر ارشاد در این مراسم انتخاب شده: «لحن حافظ مایه ای از خیرخواهی و اصلاح طلبی است». بخشی از شرح این مراسم هم در کنار عکس امروز کار شده است. گفتنی است رئیس جمهور نیز مدتی پیش در جمع مردم شیراز از یک بیت حافظ جهت توجیه مذاکره با شیطان بزرگ استفاده کرد. او گفت: با دوستان مروت با دشمنان مدارا.

در صفحه پایانی هم علاوه بر کاریکاتور امروز مطلبی هم با عنوان «حافظ فقط یک شاعر خوب نیست» کار شده است که از میان نظرات رهبر انقلاب در مورد حافظ شیرازی استخراج شده است؛

سالاد

سالاد «توصیه های راهبردی به صدا سیما» تیتر یک امروز افسانه است که برای خبر دیدار رهبر انقلاب با مسوولان و مدیران رسانه ملی انتخاب کرده است. رهبر انقلاب در این دیدار به موضوعات مهمی از جمله «هدف اصلی جنگ نرم، استحاله جمهوری اسلامی است» اشاره فرموده اند که در زیر تیتر یک امروز به چاپ رسیده است.

حضور وزیر فرهنگ در مراسم بزرگداشت حافظ در این روزنامه هم به چشم می خورد و عکس امروز این روزنامه به آن اختصاص یافته است. «وعده ساخت بزرگترین موزه کشور در شیراز» تیتر این عکس است.

«سیاست و فرهنگ» عنوان یادداشت امروز است که با استناد به صحبت های یکی از نمایندگان مجلس به بررسی وضعیت فرهنگی و اقدامات این حوزه پرداخته که سیاسی شده اند و به ثمر نرسیده اند.

نظرات بینندگان