کد خبر: ۷۷۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴

برگزاری یادواره شهدای دانشگاه علوم پزشکی جهرم

چهارمین یادواره شهدای دانشگاه علوم پزشکی جهرم با حضور پرشور دانشجویان برگزار شد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پسین جهرم، رحیم رئوفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در چهارمین یادواره شهدای این دانشگاه میزبان یادواره شهدا بودن را یک افتخار دانست و اظهار داشت: یاد کردن از فرهنگ شهدا یک نعمت است.

وی با تمجید از مکتوب شدن خاطرات شهدای دفاع مقدس، گفت: بامطالعه این آثار می‌توان به رشادت‌های شهدا و خانواده آن‌ها پی برد که رادیو و تلویزیون باید به این مقوله بیشتر بپردازند.

رئوفی اظهار کرد: بیان خاطرات دوران دفاع مقدس و چاپ کتاب هایی نظیر حکایت زمستان، دختر شینا و من زنده ام، پایی که جا ماند همه اینها نشان از عظمت دوران دفاع مقدس است که باید درس زندگی همه ما باشد.

وی با اشاره به رشادت های سرداران لشکر المهدی(عج) در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: سردارانی همانند حاج خلیل مطهرنیا و علی اکبر رحمانیان با روحیه خستگی ناپذیری که داشتند در آن دوران سخت جانفشانی کردند و روحیه این فرهنگ زندگی بود.

محمد احمدیان از فرماندهان تفحص شهدای کشور با اشاره به رنج‌ها و سختی‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، افزود: این بزرگواران می‌خواستند این رنج‌ها روزی به مردم گفته شود که با چه اوضاعی خاک کشور حفظ شد و باید پاسدار و نگهبان آن باشند.

این فرمانده تفحص شهدای کشور بیان کرد: امروز عراقی‌ها می‌گویند اگر ایران نبود بغداد هم نبود این قدرت حاصل خون شهدا است و برگزاری این یادواره‌ها به خواست شهدا و برای بیان مظلومیت آنان است.

هم‌رزم شهید خرازی خاطرنشان کرد: اگر امروز مدعی می‌شویم یادمان شهدای کشور ازجمله شلمچه، چذابه، طلاییه روحانیون و علمای کشور علم کرده‌اند پس یادمان‌های کشور عراق مانند زبیدات که اکنون زیارت گاه مردم این کشور شده است چه کسانی ایجاد کرده‌اند؟

وی افزود: امام خمینی (ره) چه زیبا فرمودند روزی مزار مطهر این شهدا زیارتگاه و دارالشفاء آزادگان دنیا خواهد شد که اکنون این اتفاق رخ‌داده است.

احمدیان گفت: مسئولین باید بدانند رزمندگان  دوران دفاع مقدس در دل دشمن با اینکه در وضعیت بحرانی و اسف‌باری قرار می‌گرفتند طوری وانمود می کردند که اوضاع خوب است همین روحیه ایثارگری درسی برای مسئولان کشور است که مشکلات کشور را علنی ابراز نکنند.

وی تأکید کرد: اگر امروز دشمن جرئت تعرض به خاک کشور را ندارد به دلیل رشادت‌های رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی است.

 احمدیان با اشاره به اینکه ما دنیا را فتح کرده‌ایم اما متوجه نیستیم، تصریح کرد: دنیا از فرهنگ شهادت و دینی ما می‌ترسد اما متأسفانه عده‌ای از این مقوله مهم در حال فاصله گرفتن هستند.

وی افزود: فلسفه برگزاری یادواره‌های شهدا احیاء خودمان است و اگر مسلمانان امروز نفس می‌کشند به نفس وجود امام خامنه‌ای است.

احمدیان با اشاره به اینکه تفحص شهدا در کشور جز درجاهایی که به ذهن خطور نمی‌کند و به‌صورت اتفاقی شهدای گمنام یافت می شود، تمام شده است، گفت: عملیات تفحص در خاک عراق در مکان‌های که قبلاً اجازه ورود نداشته‌ایم مانند جزیره مجنون در حال انجام است.

وی با اشاره به خصوصیات شهید حسین همدانی از هم‌رزمان شهید خرازی در جنگ تحمیلی، افزود: پایبندی به ارزش‌های دفاع مقدس و مجاهد بودن این شهید از بزرگ‌ترین ویژگی او بود.

از برنامه‌های این یادواره که با حضور پررنگ دانشجویان همراه بود اجرای آن توسط سید ابراهیم هاشم ورزی معاون مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، اجرای گروه سرود نورالحرم از شیراز و اجرای تئاتر دفاع مقدس بود.

نظرات بینندگان