کد خبر: ۷۷۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 23 مهر 94

اگر انتخابات آزاد باشد مجلس قوی تشکیل می شود!/ حذف بیمه 8 هزار کارگرنما در فارس

خصوصی سازی به کام دولتی ها،جابه جایی 12 میلیون تن کالا در فارس از جمله عناوین امروز روزنامه ها است.

به گزارش شیرازه؛

سالاد روزنامه خبرجنوب در بیست و سومین روز از فصل خزان و اولین روز از محرم 94 با تیتر «سلام بر تو که مظلوم ترینی» روی گیشه های مطبوعات قرار گرفته است. یکی از تیترهای امروز این روزنامه که بیشتر به چشم می آید این است؛ «چتر بیمه از روی سر 8 هزار کارگرنما در فارس برچیده می شود». این را نباتی مدیرکل تامین اجتماعی فارس گفته. ماجرا از این قرار است، از 50 هزار کارگری که در فارس «بیمه کارگران ساختمانی» شده اند، 8 هزار نفر خود را کاگر ساختمانی جازده اند! و حالا قرار است تا پایان سال، به مرور زمان متخلفان شناسایی شوند. این موضوع قطعا می تواند به واقعی شدن تعداد کارگران ساختمانی بیانجامد و از طرفی، بیت المال به دست مستحقین واقعی می رسد و چشم انتظاری کارگرانی که چند سال است به دنیال افزایش سهمیه این نوع بیمه در فارس هستند، تا  از نعمت بیمه بهرمند شوند، کاهش می یابد. البته باید توجه داشت، وقتی کسی حاضر می شود خود را کارگرساختمانی جا بزند تا زیر چتر بیمه قرار گیرد، یعنی هنوز اقشاری هستند که آرزوی بیمه شدن دارند.

«بیشترین شکایات حوزه کار فارس مربوط به کارگاه های زیر 10 نفر است». این بخشی از گفته سهراب مختاری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که خبرجنوب آن را در صفحه نخست تیتر کرده. ماجرا از این قرار است که عمده عدم پرداخت حقوق و مطالبات کارگران در کارگاه های کوچک صورت می گیرد. از آن جایی که این کارگاه ها به دلیل عدم سوددهی، کمبود نقدینگی و نبود بازار مناسب قادر به رقابت با شرکت ها و کارگاه های بزرگتر نیستند، چنین اتفاقی دور از انتظار نیست.

سالاد«خصوصی سازی به کام دولتی ها»، افسانه سوژه گزارش امروز خود را از سخنان وزیر راه و شهر سازی گرفته است. آخوندی مدتی پیش گفته بود:« در دولت گذشته 95 درصد پروژه های واگذار شده در قالب اصل 44، در واقع واگذاری به بخش خصوصی نبوده و عمده ان ها به دولت بازگشته است»افسانه به سراغ نماینده شیراز رفته و به نقل از وی نوشته:«بیش از 80 درصد پروژه های دولت قبل، به عنوان رد دیون به خصوصی ها واگذار شده است. یعنی درصد قابل توجهی از پروژه های دولت گذشته، در قابل سهام به نهادهایی داده شده است» قادری در پاسخ به این سئوال که در استان فارس چه درصدی از پروژه ها به دولتی ها واگذار شده  بیان داشته: «به عنوان مثال نیروگاه کازرون را به سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح دادند، نیروگاه جهرم واگذار شد به یکی از بانک ها، نیروگاه شیراز نیز به بانکی دیگر واگذار شد، ITMC یا کارخانجات مخابراتی ایران زیمنس شیراز هم واگذار شد به سهام عدالت[40 درصد]»

«جابه جایی 12 میلیون تن کالا در فارس»، مدیر کل حمل و نقل و پاینه های استان فارس گفته:« در 6 ماه نخست سال 12 میلیون و 120 هزتر تن کالا در قالب یک میلیون و 31 هزار سفر از طریق ناوگان حمل و نقل استان فارس جا به جا شد.45 درصد از این جابه جایی ها برون استانی و 55 درصد درون استانی بوده است و بیشترین کالاها خاک نسوز، سیمان، محصولات کشاورزی، پتروشیمی و ساختمانی بوده است»

«ممنوعیت تردد موتور سیکلت ها در بین دسته های عزاداری» این مطلب را رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان فارس گفته است.

سالاد تیتر یک خود را به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان و استعدادهای برتر علمی کشور اختصاص داده است. «رهبر انقلاب: دلسرد کردن جوانان خیانت به ناموس ملی است»

«استاندار فارس:اگر پروژه ای زودتر از زمان معقول و پیش بینی شده به بهره برداری برسد شایسته قدردانی است» افشاني در مراسم بهره‌برداري از تقاطع غيرهمسطح شهيدان ترابي در شيراز گفته:«در سفر هئیت محترم دولت به استان فارس و شهر شیراز، 260 میلیارد تومان براي اتمام فاز دو خط یک قطار شهري اختصاص يافت كه 110 ميليارد تومان آن براي سال 94 و مابقي براي سال 95 بوده است» افشانی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشته:« مردم از ما بهتر می‌فهمند، به عنوان مثال تاریخ  100 سال گذشته گویای این مدعاست که در جایی که انتخاب آزادانه بود دارای مجلسی قوی بودیم که با مجلس فعلی قابل مقایسه نیست»

سالاد سخنان روز گذشته رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از دانشجویان  و استعدادهای برتر علمی کشور با تیتر« دلسرد کردن جوانان از حال و آینده خیانت به ناموس ملی است»

تیتر دیگر امروز نیم نگاه مربوط به بازدید استاندار فارس از پروژه قطار شهری شیراز است. افشانی گفته:« با اعتبار تخصیص یافته، فاز دو مترو شیراز، سال آینده به بهره برداری می رسد» همچنین استاندار فارس در افتتاح تقاطع غیر همسطح شهیدان ترابی به شورای شهر پیشنهاد کرده که کوه های اطراف شیراز را به پارک کوهستانی تبدیل کنند.

سالاد این روزنامه محلی نیز سخنان رهبر معظم انقلاب تیتر یک خود کرده است. «دشمن از زنده بودن اهداف و شعارهای انقلاب عصبانی است»

«معاون فرهنگی شهردار شیراز: شهرداری شیراز فضای شهر را برای عزای حسینی آماده می کند»،« استاندار فارس، فضا و شرایط برای توسعه گردشگری فراهم شده است»، «شهردار شیراز خبر داد: تکمیل رینگی ترافیکی و تسهیل پمسیر دسترسی به آرامستان دریمه با افتتاح تقاطع شهیدان ترابی»، «رئیس پلیس فارس خبر داد: حضور 10 هزار نفر از همیاران پلیس در هیئت های عزاداری» از جمله عناوین امروز روزنامه ی افسانه است.

نظرات بینندگان