کد خبر: ۷۷۸۴۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴
دادستان آباده:

صدور حکم تبعید برای 50 عامل اصلی قمه زنی در شهر بهمن/ قدردانی دستگاه قضایی از مردم شهر صغاد

در روزهای آینده از تعدادی از عزاداران و روسای هیئات صغاد که در تعطیلی قمه زنی همکاری کرده اند تقدیر خواهد شد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، در پی هشدارهای چند سال اخیر در خصوص مراسم قمه زنی از سوی دستگاه های امنیتی شهرستان آباده، با متخلفان برخورد قضایی شد.

محمدمهدی جمالی داداستان آباده در گفتگو با آباده نما از صدور تدریجی حکم تبعید 50 نفر از عوامل اصلی قمه زنی در شهر بهمن خبر داد و گفت: حبس تعلیقی، تبعید 20 روزه ایام محرم به پارس آباد اردبیل و شلاق احکامی است که در دادگاه آباده صادر شده و با تایید در دادگاه تجدید نظر بصورت تدریجی برای این افراد ادامه دارد و هیچگونه اغماضی صورت نمی گیرد.

وی با بیان اینکه این برخورد قضایی بعد از سه سال تذکر و برخوردهای ملاحظه ای صورت می گیرد، تصریح کرد: هدف ما این است که مردم متنبه و آگاه باشند که این مراسم قمه زنی چقدر باعث وهن چهره تشیع در کشورهای دیگر شده است و صدور احکام مجازات صرفا با هدف و جلوگیری از بی قانونی صورت می گیرد.

جمالی این50 نفر را از عوامل اصلی قمه زنی دانست و با بیان اینکه اشراف کامل اطلاعاتی بر سایر افراد نیز وجو دارد گفت: هویت 90 درصد از قمه زنان برای ما شناخته و شناسنامه دار شده اند که در صورت تخلف طی مدت کوتاهی با آنان برخورد خواهد شد.

وی در خصوص حبس تعلیقی این 50 نفر نیز گفت: محکومین طی 5 سال آینده هرگونه جرمی مرتکب شوند، بلافاصله برای طی دوران محکومیت به زندان معرفی می شوند.

دادستان آباده نسبت به راه اندازی مراسم قمه زنی در شهر بهمن هشدار جدی داد و با بیان اینکه مجازات متخلفان به مراتب شدیدتر از سال گذشته خواهد بود، گفت: هر شخصی اقدام به قمه زنی در ملا عام کند، دستگیر و بلافاصله به یکسال حبس محکوم و سایر احکام نیز متعاقبا صادر خواهد شد.

این مقام قضایی شهرستان آباده با تشکر از مردم شهر صغاد در تعطیلی قمه زنی سال گذشته، گفت: در روزهای آینده طی مراسمی از تعدادی از عزاداران و روسای هیات صغاد که در این زمینه همکاری کرده اند تقدیر خواهد شد وامیدواریم در سال آینده چنین مراسمی را در شهر بهمن داشته باشیم.

وی با ابراز تاسف از تکرار این جرم در شهر بهمن که باعث وهن تشییع به ویژه با مانور در شبکه های ماهواره ای شده است، یادآور شد: حامیان جریان قمه زنی در منطقه، افراد معلوم الحالی و جیره خوار استعمار هستند و مردم باید بفهمند پشت پرده این گونه بدعت ها دست دشمنان اسلام است که با هدف شیعه هراسی، تبلیغ می کنند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴
0
کارتون درست بود ولی کاش درمورد اسامی که ميدادند بیشتر تحقیق میکردید که اونها که بیگناه بودند رانمیگرفتید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴
0
همچنین میگن عاملان اصلی انگار آدم کشته اند بعضی هاروارد بیگناه گرفتید
شيرازي
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴
0
جناب دادستان
لطفا به فكر بهاييان و فعاليتهايشان در شهرستان آباده را هم بكنيد

وا اسلاما!!!