کد خبر: ۷۷۸۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۲۴ مهر ۱۳۹۴

هزینه 160 میلیاردی انتخابات مجلس/ آیا استانداری فارس حق الزحمه مجریان انتخابات ریاست جمهوری را پرداخت کرد؟

دولت تدبیر و امید با پرداخت 250 میلیارد ریال بدهی استانداری‌ها به مجریان انتخابات سال 1392، را پرداخت کرده است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، جواد ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور که همایش آموزشی و توجیهی منطقه ای ستاد انتخابات وزارت کشور در تبریز صحبت می کرد، به چند مسئله مهم اشاره کرده است.

دولت تدبیر و امید با پرداخت 250 میلیارد ریال بدهی استانداری‌ها به مجریان انتخابات سال 1392، را پرداخت کرده و در زمان حاضر هیچ‌گونه بدهی انتخاباتی ندارد.

برای برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یک هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار در اختیار وزارت کشور قرار گرفته تا تمامی هزینه‌های انتخابات از این محل تامین شود.

تاکنون شش عنوان قرارداد با طرف‌های حقوقی توسط وزارت کشور منعقد شده که در هر کدام از آنها 30 درصد نسبت به انتخابات سال 92 کاهش هزینه داشته‌ایم.

حدود 50 درصد دستمزد مجریان انتخابات افزایش می یابد.

ناصری در حالی می گوید: بدهی های قبلی به مجریان انتخابات سال 92 را تسویه کرده است که تا همین چند ماه پیش در استان فارس بسیاری از مجریان بخاطر عدم دریافت دستمزد خود در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 گلایه مند بودند. آیا با توجه به اظهارات این مقام مسئول در وزارت کشور، استانداری فارس طلب مجریان انتخابات گذشته را پرداخت کرده است؟

موضوع هزینه های انتخابات هم محل بحث است. آن طور که جواد ناصری گفته، دولت برای برگزاری انتخابات مجلس، 160 میلیارد تومان در نظر گرفته است. اما خرداد امسال، وزارت کشور برای برگزاری انتخابات به صورت تمام الکترونیکی پیشنهاد بودجه 350 میلیارد تومانی به دولت ارائه کرده بود. این یعنی دولت با کمتر از 50 درصد پیشنهاد وزارت کشور موافقت کرده است. جالب این که معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور از افزایش 50 درصدی دستمزد مجریان انتخابات هم خبر داده است. آیا با توجه به این که در انتخابات پیش رو، هم تعداد صندوق های رای افزایش می یابد و هم تعداد عوامل اجرایی، وزارت کشور می تواند دستمزدها را افزایش و به موقع پرداخت کند؟
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴
0
با سلام و تشکر از مدیران سایت شیرازه
بنده به نوبه خودم و از طرف 50 نفر از کسانی که در دور انتخابات دور دوم مجلس گذشته در قسمت سایت تجمیع آرا شرکت کردند تا نیمه مشغول بودند اما متاسفانه فرمانداری شیراز با پیگیری های مکرر به راحتی حق الزحمه هیچ کدام از نیرو ها را ندادند.
شاید مسئولین اهمیت ندهند اما نه به خاطر پولش به خاطر به بازی گرفتن 50 نفر از دختر و پسر حلال نمیکنیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴
0
بنده نماینده فرمانداربودم وتاکنون ریالی به بنده پرداخت نکرده اند