کد خبر: ۷۸۰۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۲۶ مهر ۱۳۹۴
در جلسه شورای برنامه ریزی فارس مطرح شد:

به پیمانکاران همیشه بدهکار باشید/ دولت کمک خیرین را بودجه‌ فرض نکند/ لزوم ایجاد معاونت اقتصادی در استانداری فارس

افشانی گفت: تاکنون بیش از ۵۰ درصد اعتبارات عمرانی و بیش از ۳۰ درصد اعتبارات ۲ درصد نفت و گاز به خزانه واریز شده است.
به گزارش خبر نگار سرویس اقتصادی شیرازه، استاندار فارس، عصر شنبه ۲۵ مهرماه ۹۴ در  جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس اظهار داشت: با توجه به شاخص‌های جمعیت و مساحت، سهم استان فارس در اعتبارات ملی باید حداقل ۶. ۵ تا ۷ درصد باشد.

سید محمدعلی افشانی، بابیان اینکه ۸۳ درصد کل اعتبارات تخصیص یافته به استان درهر سال از محل اعتبارات ملی و ۱۷ درصد از آن استانی است، گفت: حتی در بخش استانی نیز چند درصد آن الزاماتی دارد که توزیع آن را از اختیار استان خارج می‌کند و فقط حدود ۸ یا ۹ درصد از کل اعتبارات در اختیار استان می‌باشد.

نماینده عالی دولت در فارس اضافه کرد: طی سال‌های ۹۰ تاکنون حدود چهار درصد از کل اعتبارات ملی سهم استان فارس بوده است و این وظیفه دستگاه‌های اجرایی است که همه به‌دنبال احکامی باشند تا با گنجاندن آن در قانون بودجه بتوان سهم این استان از محل اعتبارات ملی را افزایش داد.

وی با بیان اینکه امسال نیز در موضوع اعتبارات با مشکلات عدیده‌ای مواجه بوده‌ایم، گفت: تاکنون بیش از ۵۰ درصد اعتبارات عمرانی و بیش از ۳۰ درصد اعتبارات ۲ درصد نفت و گاز به خزانه واریز شده است.

افشانی گفت: دستگاههای اجرایی باید به گونه‌ای عمل کنند و به اجرای پروژه‌های خود بپردازند تا همیشه به پیمانکاران خود بدهکار بوده و از این طریق هم توان چانه زنی خود در کسب اعتبارات ملی را افزایش دهند و هم از برگشت بودجه‌های تخصیصی جلوگیری کنند.

استاندار فارس با تاکید براینکه بودجه سال ۹۵ دولت نیز انقباضی خواهد بود و بیش از بودجه سال ۹۴ نیست، ‌ گفت: دستگاه‌های مختلف باید طی یک یا دو هفته آینده تمام تلاش خود را بکار ببرند تا قبل از اینکه لایحه بودجه در دولت بسته شود از محل اعتبارات ملی بتوانند سهم استان را افزایش دهند.

افشانی در پایان با اشاره به جایگاه استان فارس و شهر شیراز به ویژه در حوزه پزشکی و درمان، ‌ گفت: امروز هر اعتباری که در شیراز هزینه شود در واقع به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و هرمزگان هم کمک شده است.

در این جلسه مصوب شد تا سهم اعتبارات توسعه زیر ساختهای گردشگری افزایش یابد همچنین به علت تعدد زیاد پروژه‌های نیمه تمام مصوب شد که از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ هیچ گونه پروژه جدیدی شروع نشود و بودجه‌های تخصیص یافته صرف تکمیل پروژه‌های قبلی شود.

درآمد سرانه در استان فارس از متوسط کشور پائین‌تراست

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه شاخص‌ درآمد سرانه در استان فارس از متوسط کشور پائین‌تر است، گفت: شاخص درآمد سرانه نیز در توزیع اعتبارات ملی نقش قابل توجهی دارد.

جعفر قادری گفت: یکی از مسائل تاثیرگذار در افزایش سهم اعتبارات ملی، وجود و اجرای پروژه‌های بزرگ با سرمایه‌گذاری‌های زیاد است.

قادری بر لزوم ایجاد و راه‌اندازی معاونت اقتصادی در استانداری فارس تاکید و تصریح کرد: باید معاونت اداری مالی به معاونت اقتصادی تبدیل شود و این از حداقل‌ ضرورت‌ها به‌شمار می‌رود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به افزایش سهم استان از پروژه‌های مشارکتی خاطرنشان کرد: استان فارس در جذب کمک‌های مردمی و خیران وضعیت بهتری در کشور دارد اما این کمک‌ها صرفا جایگزین کمک‌های دولت شده است و باید به گونه‌ای عمل شود تا دولت کمکهای خیرین را جایگزین بودجه‌های دولتی نکند.

قادری یادآور شد: در سایر استان‌ها یا کمک‌های خیرین نیست یا اگر هم جذب شود به‌عنوان مکمل کمک‌های دولت است.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شيرازي
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴
0
احتمالا بايد جا واسه يك مدير غيربومي (و احتمال قریب به یقین يه هموطن لر) باز بشه و براش فرش قرمز پهن بكنيم!!