کد خبر: ۷۸۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۲۶ مهر ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 26 مهر 94

پرداخت 25 میلیون تومان وام خودرو به کارمندان/ یک استراتژی نانوشته شیراز را به انزوا کشانده/ نشت نفت در سروستان

انجام چک سنگین سومین هواپیمای آسمان در شیراز، 7 درصد اعتبارات کشور باید به فارس برسد از جمله عناوین روزنامه های امروز است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد تیتر یک خود را به گزارش یکی از خبرگزاری ها از تصویب برجام در مجلس اختصاص داده است. این گزارش که با عنوان «ناگفته هایی از پشت پرده تصویب برجام در مجلس» به چاپ رسیده است.مربوط به اظهارات رییس مرکز پژوهش های مجلس در رابطه با روز تصویب برجام است که در پنجمین صفحه این روزنامه به چاپ رسیده است.

نشست شورای مشورتی توسعه استان هم به موضوع عکس امروز این روزنامه بدل شده که با تیتر «تدوین برنامه ششم توسعه فارس با مشارکت نخبگان» در صفحه نخست خودنمایی می کند.

و در پایان کاریکاتور امروز؛

سالاد

سالاد «انجام چک سنگین سومین هواپیمای آسمان در شیراز»، نام هواپیمای آسمان برای مسافران هوایی مصادف شده با تاخیر چندین ساعته در پرواز، مدیر کل هواپیمایی آسمان منطقه جنوب کشور گفته:« با حمایت های ویژه دکتر علایی مدیر عامل شرکت هواپیمایی آسمان و تلاش شبانه روزی مهندسین فنی این شرکت مستقر در فرودگاه شیراز، چک سنگین یک فروند هواپیمای ATR72 با ظرفیت 60 صندلی در کوتاه ترین زمان ممکن به انجام رسید»

«یک استراتژی نا نوشته شیراز را به انزوا کشانده است»، مجمع مشورتی استان فارس(جمعی از اصلاح طلبان و حامیان دولت) صبح دیروز با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس تشکیل جلسه داد.در این جلسه اعضا شورا به مسائلی همچون، بالا بودن نرخ بیکاری در فارس، عدم تناسب مصارف تسهیلات و منابع بانکی، بررسی برنامه ششم توسعه در سطح استان، عدم موافقت برخی مدیران دولتی نسبت به واگذاری امور به بخش خصوصی، بررسی مشکلات بخش کشاورزی و کم آبی، بررسی کمبود فضای آموزشی در سطح شیراز و استان فارس پرداخته شد. مهدی خانی از اعضای مشورتی توسعه استان با اشاره به توسعه راه ها و آزاد راه ها در فارس گفته:«اخیرا در یک همایش بین المللی راه و شهرسازی یک تحلیل از راه های کشور ارائه شد که نشان می داد که هنگامی که از تهران به سمت فارس حرکت می کنیم یک دو راهی از سمت کرمان و اصفهان ایجاد می شودکه این دو راهی بخش زیادی از عبور و مرور کشور را به سمت کرمان و بندرعباس و بخش دیگر را به سوی اصفهان و در نهایت از حاشیه استان فارسبه سمت بوشهر هدایت می نماید به عبارتی یک استراتژی نا نوشته شیراز را در موضوع دسترسی های کشوری به سمت انزوا برده است»

«نشت نفت در سروستان، مهار شد»، یک مقام مسئول در شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اعلام این خبرگفته:«با مشارکت دو شرکت بزرگ نفتی، نشت نفت خام از خط لوله میدان نفتی سروستان به پالایشگاه نفت شیراز ظرف چند ساعت مهار و متوقف شده است. این حادثه منجر به انتشار گسترده آلودگی های نفتی در زمین های کشاورزی نشده است و با انجام حدود 700 متر مکعب خاک برداری، عملیات خم کاری و جوشکاری خطوط لوله و در نهایت تست رادیو گرافی و اطمینان از سلامت لوله، عملیات مهار نشت نفت خام پایان یافته است»

سالاد شورای توسعه استان و صحبت های استاندار در این جلسه تیتر یک و عکس امروز این روزنامه را به خود اختصاص داده است. افشانی در این جلسه خطاب به مدیران اجرایی استان گفته: «تا دیر نشده پیگیر بودجه 95 باشید».

دیدار معاون وزیر کار و تعاون با آیت الله ایمانی به صدر اخبار داخلی آمده و با «معنای فرهنگ کار تبیین نشده است» به نقل از وی تیتر شده است. ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود گفته: «در فرهنگ اسلامی هیچگاه افراد را به پشت میز نشستن دعوت نکرده و همواره آنان را تشویق به کار یدی و فیزیکی نموده است».

سالاد جلسه شورای شورتی فارس تیتر یک این روزنامه هم شده است: «طرحی برای انزوای شیراز». تاجگردون رییس سازمکان برنامه ریزی فارس هم با انتقاد از حذف کریدوری فارس از به محاق رفتن کانون توسعه استان گفته است.

معرفی رستمی به عنوان معاون گردشگری و زیارتی استانداری هم موضوع عکس صفحه نخست و با «7 درصد اعتبارات کشور باید به فارس برسد» تیتر شده است.

سالاد «پرداخت 25 میلیون تومان وام خودرو و اعطای کارت خرید به کارمندان» تیتر یک امروز است که به نقل از یکی از خبرگزاری ها کار شده است. این خبر را رییس بانک مرکزی داده و قرار است این تصمیمات بازار راکد خودرو را جانی دوباره ببخشد. گفتنی است که مدتی است کمپین نخریدن خودرو صفر آغاز شده و تاثیر قابل توجهی بر بازار خودرو های داخلی گذاشته است. این موضوع از یک سو و از سوی دیگر وضعیت معیشتی مردم باعث شده بازار خودرو روز به روز راکد تر بشود.

استاندار فارس در جلسه معرفی معاون گردشگری و زیارتی استاندار گفته: «توسعه گردشگری در مباحث تاریخی و طبیعی نیازمند زیرساخت است». شاپور رستمی در این جلسه به عنوان معاون گردشگری و زیارتی استانداری انتخاب شده است.

نظرات بینندگان