کد خبر: ۷۸۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 27 مهر 94

میوه فروشی هایی که از هفت دولت آزادند/ بدهی 43 میلیارد تومانی آب منطقه ای فارس به قرارگاه خاتم الانبیاء

لغو تحریم ها علیه ایران، همراهان بیمار در بیمارستان شهید فقیهی سر و سامان می گیرند از جمله عناوین امروز روزنامه ها است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد رییس جمهور در نخستین هم اندیشی فعالان اقتصاد دانش بنیان با اشاره به مذاکرات هسته ای گفته: «فرهنگ انقلاب به معنای زبان اعتراض و درشت گویی نیست». این موضوع تیتر یک امروز این روزنامه شده است. روحانی در بخشی دیگر از صحبت های خود با اشاره به تیم مذاکره کننده ایرانی گفته: «با فضای پساتحریم فاصله زیادی نداریم».

مسئولان استان در هشتاد و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به مراسمات سوگواری و نزدیکی ایام انتخابات بر مردمی ماندن این مراسمات تاکید کرده اند. در سومین صفحه این روزنامه دو مطلب در مورد این نشست به چشم می خورد؛ مطلب اول در مورد صحبت های آیت الله ایمانی در این جلسه است که گفته: «سوگواره های حسینی تبدیل به میتینگ انتخاباتی نشوند». مطلب دوم اما به صحبت های استاندار اختصاص یافته است: «سوگواری های حسینی، مردمی بمانند».

سالاد این روزنامه به سراغ رییس شورای شهر رفته و گفتگویی اختصاصی با وی ترتیب داده است. حقدل با اشاره به اقدامات در دست اقدام شورا و شهرداری شیراز گفته: «شیراز به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است». این موضوع تیتر یک امروز این روزنامه است.

عکس امروز مربوط به ظریف و موگرینی است و «آغاز لغو تحریم ها علیه ایران» تیتری است که این روزنامه برای آن انتخاب کرده است.

سالاد تیتر زده: «لغو تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران». دستور اوباما مبنی بر لغو تحریم ها علیه ایران هم زیر تیتر امروز به چشم می خورد. گفتنی است که این لغو تحریم ها عملا صوری است و اجرا شدن لغو تحریم ها منوط به اعلام سازمان انرژی اتمی مبنی بر اجرای تهدات از سوی ایران است.

از اخبار داخلی این روزنامه که بگذریم به کاریکاتور امروز این روزنامه می رسیم؛

سالاد

سالاد «بدهی 43 میلیارد تومانی آب منطقه ای فارس به قرارگاه خاتم الانبیاء»، معاون طرح و توسعه آب منطقه ای فارس در گفتگو با خبرجنوب از تخصیص 50 درصد اعتبارات مصوب سال جاری به مبلغ 225 میلیارد ریال به شرکت آب منطقه ای فارس خبر داده و گفته:«این مبلغ تا کنون هزینه شده و هم اینک بابت فعالیت های انجام شده از سوی قرارگاه خاتم الانبیا(ص)، حدود 430 میلیارد ریال به این قرارگاه بدهکار هستیم»

«زیر ساخت های اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) باید تقویت شود» آیت الله سید علی اصغر دستغیب در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر شیراز گفته:«امروز اگرچه با همکاری و همراهی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان شهری طرح توسعه 57 هکتاری حرم مطهر مراحل اجرایی خود را طی می کند اما سیر صعودی استقبال زائران از این حرم مطهر نشان داده است که باید برخی ظرفیت ها و زیر ساخت های خود را در زمینه میزبانی شایسته تر تقویت کنیم»

«مبالغ جریمه سد معبر مغازه داران، بازدارنده نیست»، مدیر امور مناطق شهرداری شیراز در مورد سد معبر مغازه داران به ویژه میوه فروشی ها با بیان اینکه جریمه سد معبر مغازه داران نتوانسته بازدارندگی لازم را داشته باشد گفته:« اتاق اصناف که برابر ماده 28 قانون عهده دار برخورد با کسبه متخلف است نیز در این زمینه هیچ گونه اقدامی را صورت نمی دهد، چرا که اغلب مسئولان آن از خود همین مغازه داران متخلف هستند»

«همراهان بیمار در بیمارستان شهید فقیهی سر و سامان می گیرند»،معاون مدیر مرکز آموزشی در مانی شهید فقیه با بیان اینکه اقامت سرای مخصوص همراهان بیمار راه اندازی شده گفته:«همراهان بیمار در تمام ساعات روز با مراجعه به سوپر وایزر بیمارستان و با تکمیل فرم همراه و پرداخت سه هزار تومان بابت 12 ساعت استراحت در اقامت سرا و پنج هزار تومان برای اسکان بیست و چهار ساعت برای یک تخت در اقامت سرا به صندوق مراجعه می کنند و بدون هیچ مشکلی در اقامت سرا مستقر می شوند»

سالاد در گزارشی به بررسی ابعاد لغو تحریم ها پرداخته و تیتر یک خود را به همین گزارش اختصاص داده است: «تحریم ها شکست». صفحه نخست این روزنامه هم با رنگ بنفش کار شده و تمام این صفحه به تیتر یک اختصاص یافته است. دستور لغو تحریم ها از سوی اوباما و اتحادیه اروپا، اجرای پروتکل الحلقی توسط ایران و صحبت سیاستمداران دنیا در مورد ایران از جمله محور های این گزارش است که در دومین صفحه این روزنامه جا خوش کرده است. طبق برجام تا حداقل دو ماه آینده هیچ تحریمی لغو نخواهد شد و پس از آن هم لغو تحریم ها صرفا منوط به گزارش آژانس و خواست غرب است.

«جای خالی هنر در ایستگاه مترو شیراز» از جمله عناوین داخلی است که با مقایسه ایستگاه های مترو شهرهایی مانند تهران، کره و مسکو از جای خالی چنین آثاری در مترو شیراز انتقاد کرده است. این گزارش در صفحه فرهنگ این روزنامه به چاپ رسیده است.

نظرات بینندگان