کد خبر: ۷۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۴ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴

بزرگترین تعزیه میدانی کشور صبح تاسوعا در فسا برگزار می شود

بزرگترین تعزیه میدانی کشور،ساعت هشت صبح روز جمعه مصادف با 9 محرم الحرام و روز تاسوعا اجرا می شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فسایی، سیروس دستان کارگردان تعزیه صحرارود فسا گفت: امسال نیز مانند سالهای گذشته گروه تعزیه صحرارود برنامه تعزیه عاشورایی خود را در تپه های صاحب الزمان این روستا برگزار خواهد کرد.
وی افزود: بزرگترین تعزیه میدانی کشور،ساعت هشت صبح روز جمعه مصادف با 9 محرم الحرام و روز تاسوعا  اجرا می شود.
وی به خبرنگار ما گفت: موضوع کاشر امسال حول محور امام حسن مجتبی(ع) و عبداله ابن حسن است. «از صلح تا قیام»

کارگردان تعزیه صحرارود تصریح کرد: در تعزیه امسال 300 نفر فعالیت داشته اند که 150 نفر آن به صورت مستقیم به ایفای نقش خواهند پرداخت.
به گفته بهمن دستان کارگردان تعزیه صحرارود در نمایش امسال بیش از 1۵۰ هنرور به ایفای نقش خواهند پرداخت و ۱۵۰ نفر هم در بخش های عملیاتی و پشتیبانی گروه را حمایت کرده اند.
به گفته وی پیش بینی می شود مطابق سال گذشته حدود 50 هزار نفر از آن دیدن کنند.
 وی افزود: در نگارش متن تعزیه امسال مثل سالهای گذشته از متون معتبر تاریخی و از بیانات مقام معظم رهبری استفاده شده است.

در تعزیه  سال گذشته که با عنوان" زنان عاشورایی" اجرا گردید ، در آن به مصائب حادثه عاشورا و نقش زنان در این واقعه عظیم تاریخی پرداخته شد.

این تعزیه همه ساله توسط پایگاه بسیج کربلا و الزهرا (س) صحرارود انجام و در آن آیین واقعه کربلا به صورت تعزیه و شبیه خوانی با حضور ده ها هزار عزادار از شهرهای مختلف کشور به تصویر کشیده می شود.
لازم به ذکر است مراسم تعزیه خوانی روستای صحرارود بزرگترین تعزیه میدانی کشور است که هر ساله به صورت موضوعی توسط اهالی روستای صحرارود برگزار می‌شود.

در مهرماه امسال در مراسم اختتامیه سیزدهمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی که در حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام برگزار شد تعزیه صحرارود فسا در فهرست ملی ایران به ثبت رسید.


 

نظرات بینندگان