کد خبر: ۷۸۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴

کشف 6 هزار موبایل از زندان‌های ایران!

رئیس سازمان زندان‌ها از کشف بیش از ۶ هزار تلفن همراه، سیم کارت و ۲۰ هزار سلاح سرد در زندان‌ها به وسیله یگان حفاظت زندان‌های کشور خبر داد.
به گزارش شیرازه به نقل از خبرگزاری دانشجو، رئیس سازمان زندان‌ها از کشف بیش از ۶ هزار تلفن همراه، سیم کارت و ۲۰ هزار سلاح سرد در زندان‌ها به وسیله یگان حفاظت زندان‌های کشور خبر داد.

اصغر جهانگیر در مراسم تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت سازمان زندان‌های کشور افزود:‌ یگان حفاظت سازمان زندان‌ها یکی از بزرگترین یگان های امنیتی در سازمان های دولتی کشور است.

وی گفت: نوع ماموریت یگان حفاظت زندان ها با سایر یگان‌ها تفاوت دارد و تا امروز شاهد انجام ماموریت های خوبی در سراسر کشور از سوی یگان حفاظت سازمان زندان‌ها بوده ایم.

جهانگیر ادامه داد: یگان حفاظت سازمان زندان‌ها با تدبیر مقام معظم رهبری در سال ۸۲ تاسیس شد که ماموریت امنیت سازی برای سازمان زندان‌ها برای این یگان تعریف شده بود که در کنار آن کمک به اجرای احکام و ایجاد پلیس تخصصی برای انجام ماموریت ها هم در نظر گرفته شد.

رئیس سازمان زندان‌ها تصریح کرد: برقراری نظم در زندان ها و جلوگیری از انجام تخلف و اعمال مجرمانه از جمله ماموریت های مهم یگان حفاظت سازمان زندان‌های کشور است.

جهانگیر ادامه داد: براساس گزارشی که از سوی یگان حفاظت سازمان زندان‌ها ارائه شده ۲۵ هزار نفر پرسنل این یگان انجام وظیفه می کنند که قریب به ۲۰ هزار نفر آنها سربازان وظیفه هستند که نظارت و آموزش آنها دشوار است.

وی افزود: یگان حفاظت سازمان زندانها در کشف مواد مخدر در مبادی ورودی زندان‌های کشور نقش موثری ایفا می کند که در سال ۹۳ در مقایسه با سال ۹۲، ۱۵ درصد رشد کشفیات داشته ایم که نشان دهنده توسعه دقت و اقدامات ویژه یگان حفاظت است.

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: یکی از مشکلات زندان‌ها ورود اشیا ممنوعه از جمله مواد مخدر و سلاح سرد در زندانهاست که کمبود دستگاه های بدن یاب و اسکنر ویژه در زندان‌ها علت اصلی ورود این اشیا ممنوع به زندانهاست.

وی بر حمایت همه جانبه از سربازان وظیفه و نیروهای یگان حفاظت سازمان زندان‌ها تاکید کرد.

جهانگیر با بیان اینکه دشمنان همواره مساله حقوق بشر ایران را به عنوان دستاویزی برای هجمه به کشورمان قرار می دهند افزود:‌ ما نباید بهانه ای به دست دشمنان بدهیم و یکی از نکاتی که می تواند جریان های حقوق بشری را در ایران مطرح کند زندانهاست و اگر خودکشی، درگیری و هرگونه اغتشاشی در زندانها ایجاد شود قطعا فرصت هجمه علیه کشورمان از سوی مدعیان حقوق بشر ایجاد خواهد شد.
نظرات بینندگان