کد خبر: ۷۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۲۹ مهر ۱۳۹۴

روایتی متفاوت از حماسه عاشورا برای نوجوانان امروزی در ممسنی

در مراسم بزرگ احلام من عسل که در ششمین روز محرم برگزار می شود برنامه ی متفاوتی را برای دانش آموزان ممسنی اجرا گردید.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از نورآنلاین نوجوانان امروزی با نوجوانان نسل های گذشته زمین تا آسمان فرق می کنند و به نظر کارشناسان نوجوانان امروزی بهترین درک را از تکنولوژی داشته و بیشترین تامل را با آن صورت می دهند. که در هیچ کدام از نسل های گذشته به این گستردگی نبوده است.

نوجوانان به دلایل زیادی مانند سرگرمی از تکنولوژی های رسانه ای روز دنیا استفاده میکنند ولی نکته مورد توجه آن است که حضور آنها در این فضاها در هر لحظه به هدف خاصی صورت میگیرد ( اهداف می تواند حتی مخرب و با بار منفی باشد) و ممکن است حتی تا ساعت ها زمان خود را صرف یکی از این تکنولوژی ها کنند. بنابراین لازم است نوجوانان را به گونه ای هدایت کرد که از این ابزارها به نحو احسنت استفاده کنند.

چرا که فناوري نيز متقابلاً بر نوجوانان، تأثيرات مثبت و منفي مي‌گذارد که بررسي اين تأثيرات قابل تأمل است. دوره نوجواني همزمان با دوره بلوغ است ؛ يکي از بحراني‌ترين دوره‌هاي زندگي محسوب می شود. در دروه بلوغ، تغييرات گوناگوني در ابعاد شخصيتي نوجوان رخ مي‌دهد که هر کدام به نوعي مي‌تواند بر او اثر بگذارد و حتي گاهي شخصيّت او را دگرگون سازد. لذا آگاهی از خطرات ، تهدیدات و فرصت های فناوری برای هر خانواده و هر جامعه ای لازم و ضروری است.

یکی از فرصت های فناوری را در بخش آموزش می توان نام برد. می توان تکنولوژی را وسیله آموزشی مناسب برای دانش آموز و نوجوان تعریف کرد.  همانگونه که در دنیا آموزش با ظهور تکنولوژی های نوین روز به روز گسترده تر و فراگیر تر شده است . به طوری که این روزها کمتر مدرسه ای را می توان پیدا کرد که به سیستم های کامپیوتری و اینترنتی مجهز نباشد. به تبع آن در ایران  نیز این آموزش ها با استفاده از همین ابزار ها در حال ظهور و وقوع است.

حال گروهی از روحانیون به نام گروه تبلیغاتی جواد الائمه با بهره گیری از این روش آموزشی سعی می کنند تا وقایع تاریخ اسلام را در قالب رسانه های گوناگون برای رده های سنی مختلف روایت کنند.

در مراسم بزرگ احلام من عسل که همه ساله در ششمین روز محرم به یاد قاسم ابن الحسن علیه السلام در شهر نورآباد ممسنی و با گردهمایی دانش آموزان برگزار می شود این روحانیون و این گروه تبلغیاتی با همکاری سپاه و آموزش و پرورش برنامه ی متفاوتی را برای دانش آموزان اجرا کردند.

در این مراسم روایت مصور عاشورا با  ابزارهای فیلم، صوت، اینفوگرافی و ... برای دانش آموزان ارائه شد و حوادث عاشورا و عبرت های عاشورایی با واقایع روز جامعه مقایسه گردید.


نویسنده :
مهدی پور
نظرات بینندگان