کد خبر: ۷۸۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۴
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور:

دلیل افزایش فقر در جامعه مشکلات ساختاری است/ واگذاری هزار هکتار از اراضی کمیته امداد مرودشت به افراد تحت پوشش

فتاح اصلی ترین رویکرد کمیته امداد را بحث خود اتکایی و خود اکتفایی افراد تحت پوشش کمیته اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور، صبح چهار شنبه ۲۹ مهر در دیدار آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس، عنوان کرد: گرچه امروز از نظر موقعیت سیاسی و نظامی وضعیت خوبی در کشور داریم ولی وضعیت اقتصادی مطلوبی نداریم.

پرویز فتاح افزود: نظام اسلامی ما قادر است به جنگ فقر برود و مشکلات اقتصادی را بر طرف نماید به شرط اینکه همت شود که متأسفانه تا امروز این همت در مسئولین دیده نشده است.

فتاح با بیان اینکه کمیته امداد کارنامه درخشانی در ایجاد اشتغال و درآمد اقشار ضعیف دارد، اظهار کرد: یکی از دلایل افزایش متقاضیان استفاده از کمک‌های کمیته امداد عدم فراگیری تأمین اجتماعی در جامعه است.

رئیس کمیته امداد افزود: از دیگر عوامل گسترش فقر در جامعه طلاق، اعتیاد وتحریم است.

وی اصلیترین رویکرد کمیته امداد را بحث خود اتکایی و خود اکتفایی افراد تحت پوشش کمیته دانست و ابراز کرد: ازجمله ابزارهای کمک به قشر آسیب پذیر اشاعه انفاق در جامعه است.

فتاح با بیان اینکه دلیل اصلی فقر در جامعه ما مشکلات ساختاری است اظهار کرد: راه حل بسیاری از این مشکلات ساختاری در سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه توسعه ششم دیده شده است.

وی با ابراز اینکه ارائه خدمات همراه با اکرام انسان‌ها هدف کمیته امداد است، عنوان کرد در این راستا در شهرستان مرودشت هزار هکتار از اراضی متعلق به کمیته امداد را که به دلیل خشکسالی در آن‌ها کشت دیم انجام می‌شود به افراد تحت پوشش واگذار کردیم.
نظرات بینندگان