کد خبر: ۷۸۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۳۰ مهر ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 30 مهر 94

فروش زمین های کشاورزی 150 میلیون تومانی به قیمت یک میلیارد تومان در روستاهای اطراف شیراز!

نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور در مورد برجام محور مشترک روزنامه های امروز فارس است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد«شک تردید نمایندگان شیراز به وضعیت اقتصادی پسا تحریم؛ رونق اقتصادی، شاید وقتی دیگر»عنوان گزارش خبری نیم نگاه است. این روزنامه توانسته است با دو تن از نمایندگان فارس در مجلس درباره دوران پسا تحریم گفتگویی انجام دهد. قادری نماینده شیراز در مورد وضعیت اقتصادی پسا تحریم گفته:« تا ساختار اقتصاد داخلی اصلاح نشود از اجرای برجام، آبی برای کشور گرم نمی شود» ذوالانوار نیز بیان داشته:« تمام مشکلات اقتصادی کشور را نباید به تحریم ها ربط داد تحریم ها شاید شرایط کار را پیچیده تر کردند؛ اما به طور مستقیم برای ما آزار دهند نبودند» ذوالانوار گفته:« شرکت هایی همچون شرکت هواپیمایی آسمان در زمان مدیریت سابق تا اوج مدیریت از حیث ارائه خدمات پیش رفت؛ اما همین شرکت بر اثر سوء مدیریت زمین خورد، هر دو دوره هم تحریم وجود داشت، بنابراین مدیریت صحیح لازمه پیشرفت و توسعه است»

نامه مهم رهبر انقلاب به رئیس جمهور با تیتر« هر اظهاری مبنی بر باقی ماندن ساختار تحریم ها و وضع هر تحریم در هر سطح و به هر بهانه، نقض برجام است» در صفحه نخست نیم نگاه کار شده است.

سالاد «یک پروژه راکد فارس از خواب 20 ساله برخاست»، نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در مجلس گفته:«از دیروز عملیات ساخت سد کوار از سر گرفته شده و پیمانکار با قدرت در حال اجرای پروژه است» اینکه ساخت  یک پروژه  بعد از 20 سال دوباره از سرگرفته شده اتفاق مبارکی است اما تا چه حد مسئولین در اتمام و به سرانجام رساندن این پروژه همت می کنند با گذر زمان مشخص خواهد شد. گفتنی است وزارت نیرو هفته گذشته جلوی ساخت ده سد را در کشور به دلایل مختلف گرفته است.

«همه ویلاسازی های گویم و قلات بدون مجوز هستند»، معاون بنیاد مسکن فارس گفته:« در روستا ها با پدیده زمین خواری مواجه نیستیم اما با یک پدیده دیگری مواجهیم که برخی، اراضی کشاورزان در اطراف و حاشیه روستاها را می خرند و با قطعه قطعه کردن آن، این اراضی را به مهاجرین می فروشند. این اقدام باعث شده حاشیه نشینی گسترده ای در اطراف این روستا ها شکل بگیرد و خانه های کوچک و بدون ظابطه و نقشه کارشناسی شده، ساخته شود» هاشمی با بیان اینکه عده ای سودجو  از رانت های زمین روستایی در هر روستا، سودهای میلیاردی به جیب می زنند، بیان داشته:« در حالی که قیمت هر هکتار زمین کشاورزی نهایتا 150 میلیون تومان است، سودجویان همین اراضی را تکه تکه کرده و هر قواره 200 متری را 20-30 میلیون تومان می فروشند، اقدامی که نرخ هر هکتار را به بالغ بر یک میلیارد و حتی یک و نیم میلیارد تومان می رساند»

سالاد «وضع هر گونه تحریم به هر بهانه ای، نقض برجام خواهد بود»تیتر انتخابی سبحان از نامه رهبری به رئیس جمهور است.

«وام مسکن، 60 میلیون تومان شد» سبحان به نقل از یک خبرگزاری نوشته:« با مصوبه اخیر شورای پول واعتبار سقف وام خرید و ساخت مسکن از 35 میلیون تومان فعلی به 60 میلیون افزایش یافت. در مصوبه این گونه آمده است که با افزایش سقف فردی تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل حساب سپرده سرمایه‌گذاری ممتاز مسکن در سقف‌های 600، 500 و 400 میلیون ریال به ترتیب در شهر «تهران»، «مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت» و «سایر مناطق شهری» موافقت به عمل آمد. با بررسی این بند به نظر می‌رسد که پیشنهاد بانک مسکن برای بالابردن مبلغ وام 35 میلیون تومانی (از محل خرید اوراق) که به اضافه وام جعاله 10 میلیونی به 45 میلیون تومان برای افراد عادی و 50 میلیون برای زوجین می رسید مصوب شده و البته در سه سطح تقسیم بندی شده است. بر این اساس متقاضیان دریافت وام جدید مسکن، در شهر تهران می توانند تا 60 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند. در عین حال که این وام در" مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت " 50 میلیون و در "سایر مناطق شهری" 40 میلیون تومان خواهد بود.که البته اگر وام جعاله 10 میلیونی نیز به آن اضافه شود سقف ها به 70، 60 و 50 میلیون تومان افزایش می یابد. با این حساب می‌توان گفت وام 35 میلیون تومانی خرید مسکن که در کل کشور یکسان بود با اجرای این مصوبه به حداقل 40 میلیون تومان افزایش یافته است»

سالاد تیتر یک خود را به نامه روز گذشته رهبر انقلاب به رئیس جمهور اختصاص داده است.« در نامه رهبری به رئیس جمهور اعلام شد؛ الزامات 9 گانه اجرای برجام» عکس امروز این روزنامه که در صفحه نخست کار شده مربوط به تسلیت ایام است.

«آیت الله ایمانی:دین باید پاسخگوی معیشت مردم نیز باشد»، «رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس: تنگناهای صنعت فارس در فضای پسا تحریم حل و فصل می شود»، «لاریجانی و آشتیانی گزینه های احتمالی جامعه مدرسین در مجلس دهم»،«وام 25 میلیونی خودرو قانونی شد» از جمله عناوین امروز روزنامه ها است.

سالاد «الزامات 9 گانه برجام» تیتر اکثر رسانه های اصلاح طلب از نامه روز گذشته رهبر انقلاب به رئیس جمهور است. گفتنی است افسانه و عصر مردم نیز همین تیتر را انتخاب کرده بودند.

«مدیر کل دفتر بحران استانداری فارس خبر داد: پیش بینی باران های زود هنگان و افت دما»، «اجتماع بزرگ عزاداران همزمان با تاسوعای حسینی در شاهچراغ (ع) » از جمله عناوین امروز افسانه است.

نظرات بینندگان