کد خبر: ۷۸۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۳۰ مهر ۱۳۹۴

پلیس فتای فارس 300 متخلف شبکه های موبایلی را دستگیر کرد

در راستای اجرای طرح شناسایی و مقابله با انتشار تصاویر مبتذل و مستهجن در شبکه های اجتماعی تعداد 300 فرد متخلف پس از شناسایی تحویل مقامات قضایی شده اند.
به گزارش شیرازه به نقل از پایگاه خبری پلیس، 300 فرد متخلف در شبکه های اجتماعی موبایلی توسط پلیس فتا فارس  شناسایی و دستگیر شدند
رئيس پليس فتا استان فارس از دستگيري  300 فرد متخلف در شبکه های اجتماعی موبایلی خبر داد.
سرهنگ سيدموسي حسيني در تشريح اين خبر گفت: همانگونه که در فضای حقیقی پلیس پیشگیری وظیفه گشت زنی و پیشگیری از جرائم را به عهده دارد در فضای مجازی نیز پلیس فتا با گشت زنی های خود در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، پس از شناسایی تارنماهای متخلف و تشکیل پرونده، متهمان را تحویل مقامات قضایی می دهد.

وی افزود: در راستای اجرای طرح شناسایی و مقابله با انتشار تصاویر مبتذل و مستهجن در شبکه های اجتماعی تعداد 300 فرد متخلف پس از شناسایی تحویل مقامات قضایی شده اند.

رئيس پليس فتا استان فارس با بیان این که عدم آگاهی کاربران از جرائم مربوط به حوزه فضای مجازی دلیل محکمه پسند برای فرار از قانون نمی باشد افزو: طبق ماده 742 قانون جرائم رایانه ای ، قانون گزار برای این گونه جرائم مجازات حبس از  3 ماه الی 2 سال و همچنین جزای نقدی در نظر گرفته است.

سرهنک حسینی از والدین خواست؛ همواره مراقب رفتار فرزندان خود در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باشند و با هدایت صحیح فرزندان خود، از وقوع جرائم در این زمینه پیشگیری كنند.


نظرات بینندگان