کد خبر: ۷۸۲۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۰۱ آبان ۱۳۹۴
گزارش شیرازه از یک حرکت خودجوش مردمی؛

علم کشی در خیابان های شمال شهر شیراز با حضور مادران شهدا و قرعه کشی کمک هزینه اربعین

قاب های پیاده روی و عَلَم کشی پرچم هایی که مزین به نام ابا عبدالله الحسین(ع) است در مسیر زیرگذر زرگری به سمت عفیف آباد و ستارخان قرار دارد.
به گزارش سرویس سومین حرم شیرازه، امسال محرم در شیراز رنگ و بوی ویژه ای دارد. عده ای از جوانان عاشق امام حسین(ع) در سومین حرم اهلبیت با حضور در خیابان های معروف و مناطق شمال شهر شیراز اقدام به پیاده روی دسته جمعی و برپایی مراسم علم کشی می کنند.

پیاده روی و علم کشی رفقای موکب سیار شهدای مدافع حرم در شیراز، با مشارکت عده از جوانان هیئتی موقع اذان مغرب، بعد از نماز جماعت شروع می شود. آن ها با علم های حسینی که در دست دارند، در خیابان ها ذکر یاحسین می گویند. حالا این اقدام خودجوش مردمی باعث شده تا تمام شهر حال هوای حسینی به خود بگیرد. خیابان های زرگری، عفیف آباد، ستارخان، ملاصدرا، خلدبرین و خیلی خیابان های شمال شهر بوی غم امام حسین(ع) گرفته است.

قبل از مراسم، همه پولاهایشان را روی هم می گذارند. چون قرار است آخر کار یکی از مادران شهدا قرعه را بیرون بکشد تا فردی، روز اربعین، کربلایی شود. مردم از هر گوشه می آیند ببینند چه خبر است، آن ها می پرسند چگونه می توانیم ما هم در کار این بچه ها شریک بشویم؟

خلاصه هر شب یک خیابان شاهد پیاده روی و علم کشی است. اما شب گذشته یعنی شب تاسوعا، جمعیت زیادی همراهی کردند، حسابی شلوغ شده بود. از بچه خردسال تا سالمندان، همه آمده بودند تا شب علمدار کربلا علم کشی و پیاده روی کنند. مردم زمزمه می کردند؛ ای اهل حرم میر و علمدار نیامد، سقای حسین سید و سالار نیامد.
 
قاب های پیاده روی و عَلَم کشی پرچم هایی که مزین به نام ابا عبدالله الحسین(ع) است در مسیر زیرگذر زرگری به سمت عفیف آباد و ستارخان قرار دارد. این ها بخشی از تصاویر خیاباهای شهرمان است که عطر و بوی محرم گرفته. خیابان هایی که تا حالا این حس و حال رو خیلی تجربه نکرده بودند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حسین
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۰۱ آبان ۱۳۹۴
0
جالب بود....