کد خبر: ۷۸۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۰۳ آبان ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 3 آبان 94

ناکامی پروژه های «هدف 90» حتی در وقت اضافه/ تغییر شهرداران مناطق شیراز شایعه است

عزاداری سالار شهیدان در استان فارس محور مشترک روزنامه های امروز است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد «پروژه های هدف 90 در وقت اضافه هم به نتیجه نرسید»، عنوان گزارش امروز این روزنامه است که به بررسی پروژه های هدف 90 در شورای شهر پرداخته است. در این گزارش آمده است:«در ابتدای فعالیت شورای سوم حوالی سال 85 و 86 بود که شورا نشینان طرحی را ارائه کردند تحت عنوان پروژه های هدف 90؛ طرحی با 33 پروژه بزرگ عمرانی، فرهنگی و فضای سبز که قرار بود تا سال 90 و پایان عمر شورای سوم این پروژه ها به اتمام برسد، اما این اتفاق حتی با اضافه شدن 2 سال به عمر این شورا نیز نیفتاد و در حالی که هنوز بسیاری از پروژه های هدف 90 ابتر مانده بود زمزمه هایی از اجرای طرحی دیگر با عنوان هدف  95 و سپس هدف 96 به گوش رسید که همزمان با آغاز فعالیت شورای چهارمی ها بود، اما در این دوره از شورا گویا ورق برگشت و مدت ها ست که دیگر خبری از این طرح ها نیست و به نظر می رسد باید با طرح هدف 90، 95 و 96 خداحافظی کرد و آن را به تاریخ سپرد» در این گزارش معین عضو شورای شهر شیراز بیان داشته:«از 33 پروژه هدف 90 تنها 24 تا 25 پروژه تاکنون اجرا شده است».

موضوع جالب دیگری که در صفحه اول روزنامه خبرجنوب خودنمایی می کند، یک آگهی تبریک است. آگهی تبریک به استاندار فارس جهت انتصاب شاپور رستمی به عنوان معاون زیارتی و گردشگری استانداری فارس. گرچه اصل تبریک گفتن مشکلی ندارد اما متاسفانه این پیام از سوی کسی داده شده که پای ثابت تبریک به مقامات استانی است! کافی است فردی در استان منصوب شود، هیات مدیره انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شیراز و حومه به سرعت، در روزنامه های شیراز پیام تبریک سفارش می دهد؛ آن هم از جیب کسانی که جزء ضعیف ترین قشر جامعه هستند!

سالاد«استاندار فارس: داده های صحیح به منظور تصمیم گیری های کارشناسی در اختیار مدیران ارشد قرار گیرد» افشانی در جلسه شورای گفتگو(فعالان اقتصادی بخش خصوصی) بیان داشته:« اتاق بازرگانی بایستی به تقسیم وظایف با بخش های دولتی برای رونق فعالیت های اقتصادی و تولیدی در استان بپردازد» استاندار فارس گفته:« بخش خصوصی باید در زمینه تولید، انتظارات خود را به صورت دقیق، تعدیل کند»

«جزئیات عرضه سه بنزین جدید در ایران»، سبحان به نقل از یک خبرگزاری نوشته:« قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تشریح جزئیات عرضه سه نوع بنزین در کشور، از توزیع روزانه ۴۴ میلیون لیتر بنزین و گازوئیل اروپایی خبر داد و گفت: کیفیت بنزین ایران هیچ تفاوتی با بنزین عرضه شده در اروپا ندارد» خسروانی درباره جزئیات برنامه‌های جدید افزایش عرضه بنزین و گازوئیل یورو چهار در جایگاه‌های سوخت کشور، گفته:«در حال حاضر به طور متوسط روزانه بین ۱۹ تا ۲۰ میلیون لیتر بنزین و حدود ۲۴ میلیون لیتر گازوئیل با استاندارد یورو ۴ اتحادیه اروپا در پالایشگاه‌های نفت کشور تولید و عرضه می‌شود» وی با یادآوری اینکه هم‌اکنون بنزین عرضه شده در ایران با سه عدد اکتان ۸۷، ۹۱ و ۹۵ عرضه می‌شود، تاکید کرده:« بنزین یورو چهار دارای عدد اکتان ۹۱ بوده و بنزین سوپر هم از عدد اکتان ۹۵ برخوردار است».خسروانی با تاکید بر اینکه به جز عدد اکتان، هیچ‌گونه تفاوتی بین بنزین یورو ۴ عرضه شده در ایران و کشورهای اروپایی از نظر میزان بنزن، گوگرد، آروماتیک‌ها و اولفین‌ها وجود ندارد، خاطرنشان کرده: «به زودی با بهره‌برداری از طرح جدید پالایشگاهی، ظرفیت تولید و عرضه بنزین یورو چهار ایران در سایر کلانشهرهای کشور با افزایش قابل توجهی همراه می‌شود»

سالادتیتر و عکس صفحه نخست امروز این روزنامه مربوط به مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی است. «سومین حرم اهل بیت(ع) در عاشورای حسینی به سوگ نشست»

«واکنش آیت الله ایمانی به حضور جک استراو در شیراز»، « مدیر کل ورزش و جوانان فارس: از حضور دستگاه های نظارتی در ورزشگاه میانرود استقبال می کنیم»، «تاکید بر همکاری ایران و روسیه برای حل مشکلات تروریست های سوریه» از جمله عناوین مهم امروز عصر مردم است.

سالاد«شهردار شیراز: برنامه ای برای تغییر شهرداران مناطق نداریم»، پاک فطرت در گفت و گو با نیم نگاه تغییر شهرداران مناطق شیراز را شایعه خوانده است. شهردار شیراز همچنین بیان داشته:« تصمیم هیئت وزیران مبنی بر راه اندازی سازمان حمل و نقل مسافر شایسته تقدر است. چرا که برای سازمان هایی مانند: اتوبوسرانی، قسمت حمل و نقل قطار شهری، امور پایانه ها و تاکسیرانی باید یک برنامه ریزی واحدی وجود داشته باشد»

«بیابان های فارس زنده می شوند»، مدیر کل منابع بیابانی استان فارس گفته:« اجرای طرح ترسیب کربن به کمک احیای اراضی بیابانی استان فارس می آید. ترسیب کربن از طرح هایی است که در آن با کاشت گیاهان مرتعی از اثرات گرمایش زمین و گازهای گلخانه ای کاسته شده و به دنبال ان از بیابان زایی جلوگیری می شود»

سالاد«چوب حراج به فرش ایرانی»، عنوان گزارش امروز روزنامه افسانه است که به نقل از یک خبرگزاری اصلاح طلب کار شده است. در این گزارش با اشاره به اینکه فرش ایران برای گریز از کسادی بازار با 70 تا 85 درصد تخفیف در اروپا عرضه می شود به نقل از مدیر فروشگاه بزرگ و زنجیره ای Kibek در هامبورگ آمده است:« متاسفانه به دلیل سیاست های غلط از سوی دولت گذشته فرش ایرانی از عرش به زمین کشیده شد و بسیاری از کشور های دیگر که به دنبال زمین خوردن این هنر ایرانیان بودند با کپی کردن طرح های ایرانی اقدام به بافت کردند و از هیچ اقدامی برای رسیده به بازار های جهانی کوتاهی نکردند. براساس آمار در آن مقطع زمانی کشور های چین ، هند، بنگلادش، افغانسان، پاکستان و چند کشور دیگر تولیدات خود را روانه بازارهایی کردن که پیشتر فرش ایران در آن یکه تازی می کرد.»

نظرات بینندگان