کد خبر: ۷۸۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۴ - ۰۳ آبان ۱۳۹۴

بازدید بازرس کل فارس از زندان‌های شیراز/ اکرمی: فعالیت بی سابقه ای در زمینه حقوق شهروندی زندانیان در زندانها انجام شده است

رئیس منطقه 3 سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان فارس از زندان‌های شیراز بازدید کرد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی اداره زندان های استان فارس، رئیس منطقه3 سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان فارس و هیئت همراه از زندان های مرکزی شیراز، بازداشتگاه مرکزی و کانون اصلاح و تربیت شیراز بازدید کرد.

رئیس منطقه3 سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان فارس به همراه مدیرکل و مسئولین زندانهای فارس از اندرزگاه های زندان های مرکزی، بازداشتگاه مرکزی و کانون اصلاح و تربیت شیراز بازدید و با زندانیان دیدار و گفتگو و وضعیت حقوق شهروندی در زندانها را بررسی کرد.

کاظم اکرمی در حاشیه بازدید از زندانهای شیراز با قدردانی از مدیرکل زندانهای فارس گفت: هفته قوه قضائیه به همراه همکاران قضایی از مجموعه زندانها بازدید داشته ام در بازدیدی که امروز شاهد آن بودم آقای حیات الغیب کار چند سال را طی چندماه انجام داده اند.

وی افزود: زندانیان به عنوان همنوع ما هستند و رعایت حقوق شهروندی و توجه به کرامات انسانی آنان در فضای زندانها کاملاً مشهود است و فعالیت گسترده و بی سابقه ای در زمینه حقوق شهروندی زندانیان در زندانهای شیراز انجام شده است.

بازرس کل استان فارس تأکید کرد: سازمان های بین المللی که ادعا می کنند حامی حقوق بشر و حقوق شهروندی زندانیان هستند بیایند و از نزدیک وضعیت زندانها را ببینند.

اکرمی ادامه داد: زمینه فراهم شود تا مسئولین و افراد جامعه نیز از زندانها بازدید داشته باشند تا دیدگاه آنان نسبت به زندان و زندانی تغییر کند.

وی تصریح کرد: زندانبانان در زندانها محیطی را فراهم کرده اند تا زندانی به عنوان مجرم زمانی که وارد زندان می شود اصلاح شود و بازگشت مجدد به سمت جرم نداشته باشد.

رئیس منطقه3 سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه هرچند با توسعه کمی زندانها مخالفم و بعضی مواقع به دلیل حجم جمعیت کیفری نیاز است که فضای فیزیکی زندان ها افزایش یابد گفت: با توسعه کمی زندانها مخالفم و امیدوارم تعداد زندانیان کمتر شوند اما به هر حال بعضی مواقع شرایط ایجاب می کند که باید مکان مناسبی برای تحمل کیفر زندانیان وجود داشته باشد و زمینه اصلاح آنان فراهم شود.

بازرس کل استان فارس با تأکید براینکه از نظر فضاسازی، بهسازی، بازسازی و توسعه کیفی زندانها، اقدامات خوبی انجام شده اظهار داشت: باید شرایطی در زندانها فراهم شود که حبس برای زندانیان قابل تحمل باشد و خوشبختانه کارهای خوبی در راستای اصلاح و تربیت زندانیان در زندانهای استان انجام شده است.

نظرات بینندگان