کد خبر: ۷۸۴۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۰۴ آبان ۱۳۹۴
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی:

چون رشد اقتصادی منفی است دولت اعلام نمی کند/ تندورها می خواهند 4 وزیر نامه نویس برکنار شوند/ با لاپوشانی مشکلات کشور حل نمی شود

از شواهد و قرائن پیداست ما همچنان در وضعیت رکود قرار داریم.
به گزارش شیرازه، جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌ و گو با خبرگزاری فارس، با بیان اینکه در تیم اقتصادی دولت هماهنگی وجود ندارد، گفت: اگر در تیم اقتصادی دولت هماهنگی وجود داشت دیگر دلیلی برای نوشتن نامه توسط چهار وزیر نبود.

وی افزود: نامه اخیری که چهار وزیر آن را امضا و تقدیم رئیس‌جمهور کردند اولین نامه نبوده بلکه تک‌تک وزرا نامه‌هایی را نوشته بودند اما مورد توجه قرار نگرفته بود.

نماینده مردم شیراز در مجلس تأکید کرد: به دلیل این بی‌توجهی یک نامه دسته‌جمعی نوشته شد و چون احتمال می‌دادند در صورت محرمانه بودن همچنان مورد توجه قرار نگیرد به همین دلیل این نامه را به طور عادی و در رسانه‌ها منتشر کردند.

قادری با بیان اینکه در سیاست‌های اقتصادی دولت ایرادات جدی وارد است، اضافه کرد: اگر این ایرادات توسط چهار وزیر مطرح نمی‌شد و دولت را نسبت به این موضوعات حساس نمی‌کردند مطمئنا این اشکالات در دولت همچنان ادامه پیدا می‌کرد که به تبع آن و در آینده نیز بیشترین ایراد و اشکال متوجه خود دولت می شد.

وی با بیان اینکه این چهار وزیر بیشترین کمک را به دولت کرده‌اند، گفت: متأسفانه شاهد برخی فشارها از سوی افراد تندرو در جامعه هستیم که به محض اطلاع از ناهماهنگی در تیم اقتصادی دولت، عامل این مسئله را این چهار وزیر عنوان و تاکید بر تغییر آنها دارند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا کشور از رکود خارج شده است یا خیر، اظهار داشت: بر اساس برخی اطلاعات و آمارهای مرکز آمار ایران رشد اقتصادی در سه ماه نخست امسال منفی بوده است و به همین دلیل دولت آن را اعلام نمی‌کند. چون اگر غیر از این بود دولت اعلام می‌کرد.

قادری تأکید کرد: این آمارها و گزارش‌ها نه تنها نشان می‌دهد که نرخ رشد اقتصادی در سه ماه نخست امسال منفی بوده بلکه این موضوع را می‌توان از وضعیت نامناسب صنایع پیش رو مانند صنایع سیمان، فولاد، خودروسازی و پتروشیمی متوجه شد. زیرا این صنایع با انبوهی از کالاهای تولید شده در انبار مواجه هستند که به همین سبب تولیدات خود را کاهش دادند که این موضوع نشان دهنده وجود رکود در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از شواهد عینی در وجود رکود در کشور را می‌توان به وضعیت بازار بورس اشاره کرد زیرا اگر رشد اقتصادی وجود می‌داشت شاخص بورس باید افزایش پیدا می‌کرد نه اینکه روز به روز شاخص بورس کاهش یابد. بنابراین آنچه که از شواهد و قرائن پیداست ما همچنان در وضعیت رکود قرار داریم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: با لاپوشانی و مخفی کردن مسائل نیز مشکلات کشور حل نمی‌شود.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴
0
درود بر دكتر قادري نماينده صاحب نظر شيراز