کد خبر: ۷۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۴
آیت‌الله مکارم‌ شیرازی:

اعدام شیخ‌ نمر اوضاع عربستان را بی‌ ثبات می‌کند/ هرگونه تعرض به علمای آزادی‌خواه عربستان، هزینه سنگینی برای آل سعود در پی دارد

ما از علمای جهان اسلام انتظار داریم در برابر اعمال نسنجیده مقامات سعودی، ساکت ننشینند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، در پیام آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در ارتباط با شایعه تأیید حکم اعدام آیت‌الله شیخ نمر آمده است: بر اساس اخبار واصله، مقامات عربستان سعودی در تصمیمی نابخردانه و خطرناک فرمان اعدام عالم برجسته عربستانی، شیخ نمر باقر النمر و برخی از شیعیان مظلوم کشور خود را صادر کرده‌اند.

در ادامه این پیام آمده است: آیت‌الله النمر که سه سال قبل به گناه امر به معروف و نهی از منکر و دفاع از حقوق شهروندان کشورش به ویژه شیعیان محروم مناطق شرقی عربستان بازداشت شده بود، اینک در سایۀ سکوت مجامع حقوق بشری در معرض اعدام قرار گرفته است.

در این پیام افزوده شده است: ما به دولتمردان کم‌تجربه عربستان سعودی نصیحت می‌کنیم که اوضاع نابسامان کشور خود را با اینگونه اقدامات کینه‌جویانه و تحریک‌آمیز دستخوش آشوب و بی‌ثباتی بیشتر نسازید و بدانید هرگونه تعرض به علمای برجسته و آزادی‌خواه عربستان، هزینه سنگینی برای شما در پی خواهد داشت.

در پایان این پیام تاکید شده است: متأسفانه هر روز که می‌گذرد، آسیب و زخمی جدید از سوی مقامات عربستان سعودی بر پیکر جهان اسلام وارد می‌شود. هنوز مصیبت کشتار هزاران نفر حاجی شیعه و سنی در فاجعه منا التیام نیافته که خبر مذکور نگرانی جدیدی را برای ما و مردم منطقه ایجاد کرده است. ما از آزادی‌خواهان جهان به ویژه علمای جهان اسلام و شیعیان منطقه انتظار داریم در برابر اعمال نسنجیده مقامات سعودی، ساکت ننشینند و از اجرای حکم اعدام وی و برادرزاده مظلومش ممانعت به عمل آورند.

نظرات بینندگان