کد خبر: ۷۸۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۰۵ آبان ۱۳۹۴

سفر مدیر کل صدا و سیما فارس به فسا/ دیدار با آیت الله بهشتی

سهرابی مدیر کل صدا و سیما فارس از راه اندازی نمایندگی صدا و سیمای شرق فارس در شهرستان فسا خبر داد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از فسایی، مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس در سفر یک روزه خود به شهرستان فسا پس از مراسم استقبال توسط مسئولین شهرستان فسا در گلزار شهدای امام زاده حسن )ع( حضور یافت و ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس حرم امام زاده حسن)ع( را زیارت و بر مزار حضرت آیت الله ارسنجانی و آیت الله نظام فاتحه  قرائت نمود.


سید تقی سهرابی در دیدار با حضرت آیت الله دکتر احمد بهشتی عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در شرایط کنونی دشمنان اسلام توطئه های خود را در مباحث دین، اخلاق و آگاهی ملت ها با ابزار رسانه دنبال می کنند و ما هم برای مقابله با این تهدیدات فرهنگی در سازمان صدا و سیما سرفصل ساخت برنامه های تولیدی رادیوی و تلویزیونی را بر اساس چهار مولفه ای دین، اخلاق، امید و آگاهی که از منویات و خواسته های مقام معظم رهبری می باشد را در دستور کار قرار داده ایم که این مولفه ها محورهای فعالیت های ما را در رسانه مشخص می کند.



مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس افزود: در حال حاضر دشمنان با استفاده از ماهواره و با شبهاتی که در دین در بین جوانان و خانواده ایجاد میکنند قصد اخلاق زدایی در کشور را دارند.


وی در این دیدار از راه اندازی سومین استودیو حرم کشور با اعتباری بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان با همکاری مجمع آستان شاهچراغ در شاهچراغ  خبر داد و اظهار داشت: با راه اندازی این استودیو ضمن حفاظت از خانواده و ارائه برنامه های  سبک زندگی اسلامی برنامه های مذهبی به صورت زنده در شبکه های ملی و بین المللی گسترده خواهد شد .


آیت الله دکتر احمد بهشتی نیز حفاظت و صیانت از جوانان و خانواده جامعه اسلامی در نظام جمهوری اسلامی را یکی از وظایف اصلی دولت و صدا و سیما در برابر توطئه های دشمنان بیان داشت و افزود : صدا و سیما در خط مقدم جبهه های جنگ نرم قرار دارد و باید همانند یک خاکریز محکم در برابر دشمنان ایستادگی نماید تا ضربه ای به پیکری نظام که همان خانواده و جوانان هستند وارد نشود.

وی ادامه داد: آنچه که برای کشور مهم است باید بر فکر و عواطف نسل جوان اشراف داشته باشیم وشان و جایگاه هنری صدا و سیما اینجا به چشم میخورد که با تولید برنامه های فاخر و سازنده  فضا را از دست دشمنان و ماهوارها در دست خود بگیریم.


عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به دیدار مدیران رسانه ملی با مقام معظم رهبری افزود: مدیران باید سخنان حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب را به صورت جدی فرا بگیرند و در انتقال و ساخت برنامه های پر محتوا اقدام کنند و به عنوان یک سند و آیین نامه کاری برای برنامه های خود ترسیم نمایند .


مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس سپس در جلسه فرهنگ عمومی و شورا اسلامی شهرستان فسا شرکت کرد.



در این جلسه دوگانی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از صدا و سیما بابت پوشش مناسب تصویری دهه محرم از شهرستان فسا با اشاره به نقش مهم صدا و سیما به عنوان یک دانشگاه در جامعه امروزی و در درون خانواده از آمادگی کامل شهرستان و شورای اسلامی و شهرداری در ساخت دفتر نمایندگی صدا و سیمای در شهرستان فسا اعلام نمود و افزود: برای ساخت این دفتر در تپه تلویزیون یا کدیوری بیش از از 300 میلیون تومان از محل اعتبارات ماده 180 اختصاص داده خواهد شد. 


حجت اسلام طهماسبی امام جمعه فسا نیز در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از مدیر کل صدا و سیما در جهت ارتقا سطح کمی و کیفی برنامه های مرکز فارس در مدت کوتاه مسئولیت ایشان خاطر نشان کرد و افزود : صدا و سیما به عنوان یک مرکز فرهنگی و دانشگاه بزرگ باید تلاش کند به مخاطبینش با تولید برنامه فرهنگی و پرمحتوا افزایش دهد ، وی در ادامه اهمیت دانستن جایگاه


نمایندگی صدا و سیما در شهرستان فسا و مرکزیت شرق فارس در این شهرستان اظهار داشت : شهرستان فسا به دلیل داشتن سابقه تاریخی و وجود عالمان و فرهیختگان و قطب دانشگاهی استان و همچنین پتانسیلهای فراوان داشتن یک مرکز فرهنگی و نمایندگی صدا و سیما شرق فارس در این شهرستان را لازم دانست.

در ادامه مدیر کل صدا و سیما ضمن تبریک حس رسانه ایی شهرستان فسا و اهمیت دانستن جایگاه رسانه ملی در بین مردم و مسئولین قدردانی نمود گفت شهرستان فسا یکی از شهرستانهای مهم استان ودارای ویژگیهای مهم می باشد و با داشتن توانمندیههای مختلف در عرصه های گوناگون از قابلیت قابل توجهی برخوردار می باشد. .
وی از راه اندازی نمایندگی صدا و سیمای شرق فارس در شهرستان فسا با قابلیهای مختلف خبر داد و افزود: در این طرح جدید شرکت سروش،باشگاه خبرنگاران ودفتر خبرگزاری راه اندازی خواهد شد.

سید تقی سهرابی با اشاره به دیدار مدیران رسانه ملی با مقام معظم رهبری هم اشاری کرد و اظهار داشت: سخنان و توصیه های ایشان عظم ما را در جهت خدمت رسانی بیشتر به مردم افزایش داد  و باعث شد در یک برنامه ریزی دقیق و منسجم با توجه به پتانسیلهای موجود در استان فارس در دهه محرم و روز تاسوعا و عاشورا صدا و سیمای مرکز فارس با بسیج  108 تیم خبری وتولیدی توانست گوشه ایی از علاقه و اداردت مردم ولایت مدار استان فارس به ائمه اطهار و امام حسین ع را در صدا و سیمای مرکز فارس و رسانه ملی به تصویر بگنجاند و بیشترین حضور را در شبکه های ملی و استانی و بین المللی را داشته باشد.



وی از آمادگی لازم صدا و سیمای مرکز فارس  برای اولین بار در استان برای اجرای برنامه حرم تا حرم در شیراز خبر داد و اظهار داشت: اگر مسئولین استان همرای و کمک کنند این طرح در اربیعن حسینی با حضور انبوهی از عاشقان عصمت و طهارت در سومین حرم اهل بیت اجرار خواهد شد و گروههای عزادری با یک برنامه ریزی دقیق از حرم شهر خود به طرف حرم شاه چراغ حرکت خواهند نمود و به عزاداری با شکوه خواهند پرداخت.


سهرابی گفت: امروز ما به عنوان یک رسانه ملی معرفی پتانسیل و فرهنگ بومی تمام شهرستان های فارس است تا مردم در سایر نقاط کشورکه صدا و تصویر ما را دریافت می کنند با آداب و رسوم مختلف در شهرستان های فارس آشنا شوند.


در پایان جلسه کدیور مسئول دفتر خبر ضمن ارائه فعالیتهای صورت گرفته در این دفتر و بیان مشکلات حوزه کاری اظهار امیدواری نمود با راه اندازی دفتر نمایندگی صدا و سیما مشکلات این حوزه مرتفع گردد.


بازدید از دفتر خبری و زیرساختهای موجود در شهرستان فسا و همچنین سرکشی از خانواده شهیدان سید جعفر و سید یوسف نورحسینی و شهیدان علیرضا و حمید رضا صدیقی نسبت به مقام والای شهیدان حماسه‌آفرین دفاع مقدس و والدین آنان ادای احترام کردند.


در این دیدار مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس با اشاره به صبر و ایثار والدین این شهدا و تقدیم دو شهید از یک خانواده اظهار داشت: شما نمونه‌ای از والدینی هستید که با الگوگیری از واقعه کربلا از تمام دلبستگی‌ها و علایق به فرزندان عزیزتان گذشتید و دو شهید والامقام را تقدیم اسلام و انقلاب و حفظ تمامیت ارضی میهنمان کردید و صبر و بردباری‌تان در این امتحان دشوار، یقیناً از عنایات بارز خداوندی و توجهات حضرت ولیعصر (عج) است.

نویسنده :
شیشه گر
نظرات بینندگان