کد خبر: ۷۸۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۹ - ۰۴ آبان ۱۳۹۴

نشست مشترک استانداران فارس، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد/ بزرگ راه 500 کیلومتری شیراز- اهواز سه ساله ساخته می شود

استاندار فارس گفت: بزرگراه شیراز –اهواز، هفته دولت سال 97 به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، مهندس سید محمد علی افشانی، در نشست مشترك استانداران فارس،خوزستان و كهكيلويه و بوير احمد كه به منظور بررسي روند اجرايي پروژه بزرگراهي و ريلي شيراز- اهواز برگزار شد اظهار داشت: طول پروژه بزرگراه شيراز - اهواز 501 كيلومتر بوده كه 191كيلومتر از آن در استان فارس، 200كيلومتر در استان خوزستان و 110كيلومتر در استان كهكيلويه و بوير احمد واقع شده است.
استاندار فارس افزود: 258 كيلومتر از اين پروژه به اتمام رسيده و 150كيلومتر در دست اقدام بوده و93 كيلومتر باقي مانده نيز درآينده تعيين تكليف خواهد شد.
مهندس افشاني بر اهميت تكميل اين پروژه تاكيد كرد و ابراز داشت: با راه اندازي اين بزرگراه، مناطق گازخيز به مناطق نفت خيز جنوب وصل مي شود و جمعيت 12ميليون نفره اين سه استان و همچنين استان بوشهر از مزاياي آن بهره مند خواهند شد.
استاندار فارس با بيان اينكه مردم استان هاي جنوبي كشور داراي اشتراكات فرهنگي و اجتماعي بسياري هستند اظهار داشت: استان هاي جنوبي در طول تاريخ مراودات فراواني با يكديگر داشته و براي داشتن يك رابطه اقتصادي و فرهنگي مستحكم تر، نياز است تا يك راه جاده اي و ريلي از شيراز به اهواز داشته باشيم.
مهندس افشاني گفت: با راه اندازي اين پرژه دسترسي مردم در استان هاي همچوار به خدمات پزشكي و بهداشتي ودرماني شيراز، كه به عنوان قطب پزشكي جنوب كشور مطرح مي باشد سهل تر خواهد شد.  
وي ادامه داد: اين بزرگراه به دليل حجم ترافيكي بالايي كه دارد يكي از راههاي اصلي كشور محسوب مي شود.
استاندار فارس افزود: براي اينكه بتوانيم كار را به درستي و در اسرع وقت به انجام برسانيم نياز است تا هر سه استان مشاركت فعالانه اي را داشته باشند.
مهندس افشاني افزود: براي تكميل پروژه از منابع وزارت راه و شهرسازي و در مناطق نفت خيز نيز از منابع وزارت نفت استفاده خواهد شد.
در ادامه استانداران خوزستان و كهكيلويه و بوير احمد نيز گزارشي از اقدامات انجام شده در اين حوزه را ارائه ومعاونان عمراني استانداري ها و روساي سازمان مديريت و برنامه ريزي و مديران كل راه و شهرسازي هر سه استان به بيان ديدگاهها و پيشنهادات خود پرداختند.

نظرات بینندگان