کد خبر: ۷۸۵۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۰۵ آبان ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 5 آبان 94

دفن آگاهانه 620 میلیون تومان پول بیت المال زیر خاک/ «بگم بگم» آقای شهردار

شش هزار کلاس درس نامطمئن در فارس، زنگ خطر ال نینو را باید جدی گرفت، اجرای بسته رونق اقتصادی از نیمه آبان از جمله عناوین روزنامه های امروز فارس است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛


سالاد یک دوم نیم صفحه ی بالا روزنامه افسانه مربوط است به تصویر اولین بخشدار زن دولت تدبیر در فارس و با تیتر«جایگاه زنان در جامعه تثبیت شود» به چاپ رسیده است. «نسا خیل تاش» در گفتگو با افسانه پیروی از خط مشی ها و اهداف دولت را سر لوحه برنامه های خود عنوان کرده و بیان داشته:« محرومیت زدایی از بخش خنج یکی از مهمترین اهداف بخشداری این شهرستان خواهد بود» گفتنی است سید یحی هاشمی مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری فارس در مراسم معارفه بخشدار خنج گفته بود:«سیاست جدید دولت در فارس که مد نظر استاندار می باشد این است که با انتصاب بانوان شایسته و توانمند به عنوان مدیران سیاسی در سطح بخشداری ها و فرمانداری های استان به عنوان بخشدار و معاون فرماندار، از ظرفیت و پتانسیل بانوان نیز استفاده نماید».

سالاد سخنان روز گذشته شعرا عضو شورای شهر شیراز را با تیتر«زنگ خطر ال نینو را باید جدی گرفت» در صفحه نخست به چاپ رسانده است. رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و مشارکت های اقتصادی شورای شهر گفته:« پدیده ال نینو را باید جدی گرفت.در شیراز در سال های 80،90 و 91 سیل های بزرگی بوقوع پیوسته که خاطرات تلخی در اذهان به جا گذشته است. فرآیند برنامه ریزی مدیریت بحران متاسفانه متاسفانه در استان و شیراز چندان بروز نیستند و هیچگونه آمادگی و هماهنگی برای این وقایع مشاهده نمی شود»

«کشف فساد بزرگ بانکی دیگر»، تیتر دیگر سبحان است که به نقل از یک خبرگزاری کار شده است. «معاون وزیر اقتصاد از کشف و جلوگیری از سوء استفاده کلان مالی دیگر در نظام بانکی خبر داد و اعلام کرد: اعضای این باند بین المللی پنجشنبه گذشته دستگیر و بازداشت شدند»
«رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: اجرای بسته رونق اقتصادی از نیمه آبان»، «مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس: تجمع پنج هزار نفری بانوان در همایش رهروان زینبی» از جمله عناوین امروز سبحان است.

سالاد این روزنامه 40 صفحه ای در شماره امروز خود در صفحه استانی، تیتر نخست را به سیب زمینی اختصاص داده است. فارس 1723 تن سیب زمینی را زیر خاک کرد! ماجرا از این قرار است که مدیرکل تعاون روستایی فارس گفته 1723 تن سیب زمینی از کشاورزان فسایی و دارابی به قیمت 360 تومان خریداری کردیم اما بدون این که منفعتی از آن ببریم زیر خاک نزدیکی داراب دفنش کردیم! بهجت حقیقی گفته: با توجه به این که این نوع سیب زمینی ها را تنها می توان یک ماه در سردخانه نگه داشت مجبور شدیم سیب زمینی هایی که بابت آن 620 میلیون تومان پول بیت المال پرداخته شده بود زیر خاک کنیم. جالب این که بر اساس قانونی، محصولاتی که مشمول خرید تضمینی هستند باید شش ماه از خرید گذشته باشد تا بتوان آن را به بازار عرضه کرد. این بدان معنی است، مسئولین تعاون روستایی با آگاهی از این که 620 میلیون تومان پول بیت المال را زیرخاک خواهند کرد، اقدام به خرید سیب زمینی از کشاورزان کرده اند. چه کسی باید پاسخگوی این خسارت چند صد میلیونی باشد؟ ای کاش این سیب زمینی ها را حیوانات می خوردند اما زیر خاک دفن نمی شدند....

تیتر دیگری که در خبرجنوب بیشتر به چشم می آید، صحبت های روز گذشته شهردار شیراز در شورای شهر است. پاک فطرت گفته: توان گرفتن مطالبات از دانه درشت های شیراز را نداریم. او با اشاره به مطالبات چند صد میلیارد تومانی شهرداری، گفته یکی از دانه درشت ها مجتمع تجاری سلطانیه است که نمی توانیم مطالبات شهرداری را از آن ها بگیریم. وی تهدید کرده، لازم باشد نام دانه درشت های بدهکار شهرداری را می گویم. با این جمله شهردار شیراز، به یاد صحبت های برخی خواص می افتیم که مدام می گفتند لیست بدهکاران بانکی و مفسدان اقتصادی را در جیب داریم اما هرگز اسامی آن ها را افشا نکردند.

سالاد   تیتر یک خود را به سخنان شهردار شیراز در جلسه روز گذشته شورای شهر اختصاص داده است.«حاضرم اسامی دانه درشت هایی که مطالبات شهرداری را پرداخت نمی کنند، اعلام کنم»

«مقاوم سازی مدارس از ضرورت تا اجرا؛ شش هزار کلاس درس نامطمئن در فارس» عنوان گزارش امروز نیم نگاه است. در این گزارش مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس فارس گفته:« اداره کل نوسازی مدارس فارس 320 پروژه مقاوم سازی را در قالب 2900 کلاس درس اجرایی نموده است. ضمن اینکه شش هزار واحد کلاس درس در فارس نیاز به ایمن سازی دارد»

سالادتیتر یک امروز خود را به سخنان رئیس مجلس در روز گذشته اختصاص داده است«لاریجانی در نطق پیش از دستور؛ پرونده هسته ای با نقش هدایت گر رهبری به سرانجام رسید». تصاویری از زلزله دیروز جنوب آسیا نیز در صفحه نخست امروز با تیتر« زلزله در جنوب آسیا با صدها کشته و زخمی» کار شده است

«بزرگراه ( شیراز-اهواز) سال 97 به بهره برداری می رسد»،«شهردار شیراز: حاضر اسامی دانه درشت ها را اعلام کنم»، «شعرا عضو شورای شهر خواستار شد: بازبینی محدوده 800 کیلومتر مربعی رودخانه شیراز»، «نوبخت اعلام کرد؛ آغاز شمارش معکوس برای لغو تحریم های بانکی» از جمله عناوین امروز عصر مردم است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴
0
فکر کنم اینکه سیب زمینی ها را زیر خاک کرده اند منظور این نیست که بلکه زیر خاک کردن یا داخل چاله کردن و پوشاندن با خاک،یکی از راههای نگهداری آن است و هنگام بذرکاري کشت بعد آنها را بیرون می آورند و دوباره می‌کارند یا به کارخانه‌ها یا بازار عرضه میکنند البته اگر در هر چاله چند سیب زمینی خراب باشد تعداد زیادی از سیب زمینی ها خراب میشوند و خسارت میزند